Witam, zwracam się o pomoc bo już brak mi sił.
Po krótce opiszę co wcześniej się działo i z czym aktualnie sie mierzę.
Vaneo 1.7cdi manual
Zaczęło się od zmielonej skrzyni biegów. Po wymianie skrzyni samochód przez chwile jeździł sprawnie ale zaczeły się problemy z ładowaniem. Wybiórczo ładował wiec padło na wymianę alternatora. Przy wymianie alternatora na używany pekła łapa, więc wjechała z kompletu łapa z napinaczami. Złożyłem wszystko ładnie. Zapalam, chodzi... po 5 sekundach zgasł (jakby od kluczyka, bez krztuszenia sie etc). Już więcej nie zakrecił rozrusznik. Cisza jak makiem zasiał.
W poszukiwaniu usterki rozglądałem się pod podłoga za jakimiś przekaźnikami. Dziadek zaczął gmerać przy przekazniku K9 przy zapalonej statyjce i proszę. Zegary umarły. Podając plus bezposrednio na jeden z pinow gniazda przekaznika zegary ozywaja. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone. (Te przy aku i od swiatel przy kierownuicy, chyba ze sa jeszcze jakies?;>)
Proszę o pomoc
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Nie 20 Cze 2021, 16:13
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Przekaźniki pod nogami, brak zegarów. Nie odpala?
Sprawdź również czy masz przekaźnik K3 w plastikowej obudowie w komorze silnika. Ale występuje on tylko w wersjach bez automatycznego rozrusznika, w innym przypadku go nie ma, a do rozrusznika idzie zakodowany sygnał z komputera, nie +12V (!).
Odnośnie schematów elektrycznych to nie jest prosta sprawa, musisz szukać softu EPC WIS Vmare, ale dokładniej to już nie pamiętam jaka to wersja była.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Przekaźniki pod nogami, brak zegarów. Nie odpala?
No to mamy aktualizację sytuacji.
Wymieniona stacyjka.
Wymienione komputery z immo.
Zegary wróciły, okazało się że duży bezpiecznik zaraz na klemie był spalony.
Nieodpalania ciąg dalszy. Wjechała na konsultacje starka. Powiedziała, że nie ma żadnej komunikacji z komputerem i żeby posprawdzać wtyczke nr1 na komputerze. (pierwsza od prawej) odpowiadająca za zacisk nr87 zdajsie.
Powinno na kilku pinach być napięcie z akumulatora. Niestety go nie ma
Teraz trzeba rozwikłać zagadkę skąd te cholerne kable idą.
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Czw 22 Lip 2021, 00:14
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Przekaźniki pod nogami, brak zegarów. Nie odpala?
Nie wiem czy od tak można sobie wymieniać sterowniki silnika, pewnie są zakodowane do danego samochodu.
Skoro spalił się duży bezpiecznik przy plusowej klemie , to możliwe że poszło jakieś duże przepięcie na instalację , nie wiadomo co jeszcze się zjarało. Jeden z tych komputerów jest bezpośrednio zintegrowany z przepustnicą, >>link.
Jeśli da się sterować rozrusznikiem, przy założeniu że to jest tradycyjny sterowany +12V , to powinno się sprawdzić czy jest iskra, czyli trzeba by wyjąć całą cewkę z 4 świecami.
Jeśli rozrusznik jest tzw.automatyczny to wtedy lipa, należałoby go wymienić na tradycyjny i pociągnąć nowy kabel sterujący +12V.
Odnośnie tematu ładowania, najłatwiej sprawdzić to w puszce zasilającej pompę wspomagania >>link pod zbiorniczkiem spryskiwaczy.
Uwaga na grubym kablu jest stałe +12V, ale na cienkim niebieskim kabelku idzie bezpośrednio sygnał +12V z alternatora, ale tylko jeśli siilnik pracuje, jeśli nie to coś nie tak z układem ładowania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.