Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: W140, Galloper, ML W163 3,2, 2,7 C, 123, 124, 124ce, Opel Senator, BMW 320 ,518, 524, 520 E34, 525TDS, Opel Omega 2,5 TD, Alfa 146. Alfa 156, Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee 4,0 Ford Sierra1,8 1,6
Piwa: 3/3
Wysłany: Sro 21 Lip 2021, 21:45
Temat postu:
Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.
Mam problem. W164 2007 rok 320CDI. Przy 1/4 wskaźnika paliwa w baku skończyło się paliwo... Ponieważ to auto mam od 4 dni, poprzedni właściciel powiedział, że jego mechanik wspomniał, że pompa paliwa w baku, chociaż pompuje paliwo do silnika, nie przepompowuje pomiędzy bakami i dlatego zostaje 1/4 pojemności baku ropy. Co o tym myślicie? Chciałem tam zobaczyć, co się dzieje, ale wejścia do baku a dokładniej do pompy pilnuje metalowy okrągły dekiel. A dokładnie dwa dekla. Po prawej i po lewej stronie pod siedziskiem foteli tylnych. I teraz nie wiem czy się go odkręca, czy wyrywa?
[/img]
Chętnie dołączę zdjęcie... ale nie wiem jak. _________________ Jeśli mogę to chętnie pomogę
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 22 Lip 2021, 08:43
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.
To, co widzisz pod fotelem to jedynie zaślepki w podłodze. Dopiero pod spodem zobaczysz duże nakrętki w postaci plastikowych pierścieni które mocują pompę paliwa i pływak wskaźnika poziomu. Zdjęcie baku możesz sobie podejrzeć na Alledrogo. Przed demontażem przygotuj się teoretycznie jak działa dynamiczna pompa paliwa - poczytaj na innych forach Mercedesa i nie musi to być koniecznie o W164 bo ten system stosowany jest również w innych modelach. Bez przygotowania to sobie tylko to obejrzysz i na tym się skończy.
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: W140, Galloper, ML W163 3,2, 2,7 C, 123, 124, 124ce, Opel Senator, BMW 320 ,518, 524, 520 E34, 525TDS, Opel Omega 2,5 TD, Alfa 146. Alfa 156, Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee 4,0 Ford Sierra1,8 1,6
Piwa: 3/3
Wysłany: Czw 22 Lip 2021, 22:07
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.
Dzięki kolego za odpowiedź. Tak wiem że to są zaślepki. Co do pomysłów inżynierów to już kilka ciekawych rozwiązań widziałem. Sam robiłem usterki w Volvie XC90 . TO dopiero wyzwanie Natomiast mam pytanie jak te dekle metalowe ściągnąć. Czy się je wyrywa, odcina, czy odkręca.
doczytałem na innym forum o tych pompach dynamicznych.
Z tego co widzę, to chyba mogą być dwa problemy: Pierwszy przytkany filtr paliwa, ten nad silnikiem, Drugi przytkany ssak na pompie paliwa. Obydwie usterki powodują zmniejszenie ciśnienia paliwa z pompy elektrycznej co powoduje zmniejszenie siły ssania paliwa powrotnego i braku przelewanie do baku z pompą elektryczną.
Ktoś tam jeszcze wspomniał o rozkalibrowaniu dyszy oraz o pęknięciu któregoś przewodu plastikowego paliwowego. Jednak mam jeszcze jedno pytanie. Po załączeniu stacyjki, pompa paliwa elektryczna w baku pracuje około 25 sekund a potem się zatrzymuje. Czy podczas pracy silnika, pompa elektryczna wzbudza się sama, czy już wtedy pompa wysokiego ciśnienia sama sobie zasysa paliwo z baku nie potrzebując elektrycznej. Ale gdyby tak było, to pompa wysokiego ciśnienia, a dokładniej powrót paliwa zasysał by paliwo z baku i przelewał do drugiego? _________________ Jeśli mogę to chętnie pomogę
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 23 Lip 2021, 08:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.
Przecież ta dysza nie jest kalibrowana…
Jedna generalna zasada która ma wszystkie inne pod sobą: pompa dynamiczna przelewająca paliwo jest zasilana paliwem z rurki powrotu którą paliwo wraca z silnika do baku. Im więcej go leci tym dla pompy dynamicznej lepiej. A dlaczego leci mniej? Tak jak napisałeś filtr paliwa, nieszczelności przewodów (ale to się odbija od razu na uruchamianiu silnika), spadek sprawności pompy (starość), mocne zagięcie któregoś z przewodów paliwowych. Zwracam tu uwagę: paliwa może być w takich przypadkach jeszcze dosyć do prawidłowej pracy silnika, ale będzie go zbyt mało na powrocie żeby zapewnić prawidłową pracę pompy dynamicznej.
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: W140, Galloper, ML W163 3,2, 2,7 C, 123, 124, 124ce, Opel Senator, BMW 320 ,518, 524, 520 E34, 525TDS, Opel Omega 2,5 TD, Alfa 146. Alfa 156, Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee 4,0 Ford Sierra1,8 1,6
Piwa: 3/3
Wysłany: Pią 23 Lip 2021, 11:27
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.
Tak, wiem że nie jest kalibrowana, ale ma jakąś średnicę i jeśli ta średnica po - nie wiem- 700 tys. km - powiększy się, struga paliwa nie ma mocy zabrać ze sobą paliwo z baku i przelać do drugiego. To jest z innych for mercedesa.
Ale mam inne pytanie. Czy pompa elektryczna z baku pracuje cały czas podczas pracy silnika, jazdy autem, czy przed odpaleniem auta załącza się i potem zatrzymuje? A potem pompowanie paliwa z baku do silnika przejmuje pompa wstępna przed pompą wysokiego ciśnienia, czy takiej pompy wstępnej nie ma i dalej pompuje paliwo pompa elektryczna? _________________ Jeśli mogę to chętnie pomogę
Ostatnio zmieniony przez jacek1008 dnia Pią 23 Lip 2021, 22:14, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 23 Lip 2021, 21:18
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.
jacek1008 napisał:
Czy pompa elektryczna z baku pracuje cały czas podczas pracy silnika, jazdy autem, czy przed odpaleniem auta załącza się i potem zatrzymuje? A potem pompowanie paliwa z baku do silnika przejmuje pompa wstępna przed pompą wysokiego ciśnienia, czy takiej pompy wstępnej nie ma i dalej pompuje paliwo pompa elektryczna?
Jakoś nie za bardzo widzę sens, żeby w obwodzie niskiego ciśnienia były dwie pompy. I tak jest rzeczywiście. Przecież jeżeli pompa elektryczna pracowałaby tylko w czasie rozruchu, to potem (po wyłączeniu) sprawiałaby duży opór przepływu. Jaki sens? Tak nie jest. Pompa po załączeniu zapłonu pracuje kilkadziesiąt sekund i jeżeli silnik nie zostanie uruchomiony zostaje wyłączona. Jeżeli silnik zostaje uruchomiony pompa cały czas pracuje, a regulację ciśnienia w obwodzie przejmuje obwód regulacyjny pompy wysokiego ciśnienia. Z tego, co pamiętam pompy wstępnej, mechanicznej w tym silniku nie ma.
jacek1008 napisał:
Tak, wiem że nie jest kalibrowana, ale ma jakąś średnicę i jeśli ta średnica po - nie wiem- 700 tyś km - powiększy się, struga paliwa nie ma mocy zabrać ze sobą paliwo z baku i przelać do drugiego.
Czysta, oleista ciecz nie jest w stanie w przypadku laminarnego przepływu zdeformować taką dyszę - nawet zrobioną z tworzywa. Być może byłoby to możliwe w przypadku jak strumień paliwa byłby zanieczyszczony cząsteczkami stałymi - ale do tego nie dopuszcza bardzo gęsty filtr paliwa. Osobiście nie wierzę. Kawitacja w tym przypadku też jest mało możliwa.
P.S.: W języku polskim nie ma słowa "tyśęcy" i w związku z tym nie ma skrótu "tyś" Skrót od słowa TYSIĘCY to "tys." Z kropką.
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: W140, Galloper, ML W163 3,2, 2,7 C, 123, 124, 124ce, Opel Senator, BMW 320 ,518, 524, 520 E34, 525TDS, Opel Omega 2,5 TD, Alfa 146. Alfa 156, Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee 4,0 Ford Sierra1,8 1,6
Piwa: 3/3
Wysłany: Pią 23 Lip 2021, 22:18
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.
Już poprawione tyś na tys, jednak musiałem 2 razy poprawiać bo komp poprawia mnie na tyś.
A co do naszego problemu, wymieniłem filtr paliwa na nowy zanim dobiorę się do baków. Aktualnie mam 3/8 na wskaźniku. Mam ze sobą bańkę z 10 litrami paliwa i.... zobaczymy co się stanie jak dojdzie do 1/4. Możliwe że filtr był zapchany, bo korozja była już na nim... na ocynku.... i dlatego nie było mocy dla pompy dynamicznej, zobaczymy. na pewno dam znać już za niedługo.
Czy jest gdzieś instrukcja jak dodać zdjęcie?
No więc, filtr wymieniony i na 1/4 poziomu paliwa auto gaśnie.
Co dalej? _________________ Jeśli mogę to chętnie pomogę
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Sro 28 Lip 2021, 11:02
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.
Ja wycinałem nożem tapicerskim tę pokrywę. Jest przyklejona na klej lub jakiś sylikon do karoserii.
Musiałem wymienić uszczelkę bo zalany do pełna bak wypluwał paliwo.
Generalnie to ja bym sprawdził czy aby na pewno jest jeszcze 1/4 zbiornika. No chyba że sprawdziłeś to zalewając do pełna. Tak czy siak warto otworzyć i sprawdzić. _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: W140, Galloper, ML W163 3,2, 2,7 C, 123, 124, 124ce, Opel Senator, BMW 320 ,518, 524, 520 E34, 525TDS, Opel Omega 2,5 TD, Alfa 146. Alfa 156, Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee 4,0 Ford Sierra1,8 1,6
Piwa: 3/3
Wysłany: Wto 10 Sie 2021, 10:51
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.
To może napisze post dla potomnych.
Zrobiłem pracę dyplomową z tego problemu 1/4 paliwa w baku a samochód gaśnie.
Jeśli w samochodzie jest nowy filtr paliwa i jeśli pompy dynamiczne-bo są dwie w prawej i lewej komorze- nie są przytkane żadnym syfem, a dalej pozostaje 1/4 paliwa w baku, to znaczy że umiera pompa paliwa elektryczna w baku. Jej ciśnienie niestety spada wraz z upływającym czasem. Po podpięciu zegara na starej pompie wskazywało 2 psi, jak pompa całkowicie umarła to i tak jeszcze pchała paliwo z mocą 0,2 psi, jednak to było za mało by silnik odpalił. Po podpięciu nowej pompy na zegarze ciśnienie wyszło 5 psi a potem wyrwało mi przewód do miernika . Reasumując jeśli wszystko jest czyste, niezabrudzone i filtr nowy, to jest to oznaka umierającej pompy paliwa w baku. _________________ Jeśli mogę to chętnie pomogę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.