Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) EGR W168 kłopot, albo i nie, ale warto przeczytać.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xexon

Debiutant



Dołączył: 26 Kwi 2022
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum
Posiadane auto: W168 A170 CDI 95KM
Piwa: 0/5
Wysłany: Pon 23 Maj 2022, 09:08
Temat postu:

EGR W168 kłopot, albo i nie, ale warto przeczytać.


Postanowiłem się podzielić moimi walkami z EGRem w A170 W168.
Auto od momentu jak je kupiłem słabło po mocniejszym nagrzaniu. Spadek mocy był wyczuwalny mocno. Od początku za ten stan rzeczy winiłem EGR, więc go wyczyściłem. Nie pomogło, wyczyściłem drugi raz, nie pomogło, zaślepiłem ale jak wiadomo nie da rady w tym modelu, auto źle pracuje wtedy. Dobrałem się zatem do przepływomierza, najpierw wyczyściłem później podmienione na inny, ale to wszystko krew w piach. W przypływie złości pojechałem na diagnostykę, ale gość od tego znał się na tym tak, jak ryba na gatunkach drzew. Kasa w błoto.
Zimny chodził dobrze, nagrzany miał połowę swojej dynamiki. Czasami wywalał błąd EPC, a czasami nie. Zawsze jednak ograniczał obroty silnika na około 3500 RPM.
Winna okazała się uszczelka przy EGRze. Wykonana z metalu, jakiejś stali dość elastycznej. Jednak wypaliło ja i zauważyłem to dopiero gdy kawałka zaczęło brakować. A zaczynałem tracić cierpliwość.
Naprawa najpierw polegała na mocnym skręceniu bez uszczelki i już było nieźle, bo tylko czasami dziwnie się zachowywał i to tylko po ostrym butowaniu. Później kupiłem miedzianego oringa i nim uszczelniłem to połączenie. Miedź ładnie się zagniotła na połączeniu i wszystko jest szczelne i pracuje w końcu tak jak powinien pracować silnik 95 KM. Wink
Jeśli macie podobne objawy zwróćcie uwagę na uszczelkę, ja przyznaje, nie zbyt jej się przyglądałem. Zerknąłem tylko, wydawała się ok, ale taka nie była.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4418
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 368/24
Wysłany: Pon 23 Maj 2022, 19:25
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) EGR W168 kłopot, albo i nie, ale warto przeczytać.


Nieszczelności układu ssącego dosyć szybko wpływają na osiągi (tryb awaryjny, ograniczenie mocy i obrotów)
Ponieważ w układzie ssącym prawie cały czas panuje nadciśnienie to okolice miejsca nieszczelnego są zazwyczaj obrzygane czarnym olejem. Można również zapodać do kolektora ssącego powietrze pod ciśnieniem. Tak bez przesady - ok. 1 bara wystarczy żeby nie rozwalić interkulera. Jak gdzieś ucieka powietrze, to elegancko wtedy słychać. Montujemy stetoskop z kawałka sztywnego przewodu hamulcowego i kawałka elastycznej rurki. Elastyczny koniec do ucha, a sztywną "sondą" sznupiemy po stronie ssącej silnika. Bardzo fajnie słychać gdzie ucieka.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla


MercedesC 200

76 900

2015r.

230 100 km

wielkopolskie

MercedesML 280

41 500

2007r.

250 000 km

śląskie

MercedesA 150

11 700

2004r.

166 400 km

śląskie

MercedesML 320

49 900

2008r.

251 000 km

zachodniopomorskie

MercedesC 180

15 700

2004r.

194 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2022 Created by idealneT and OM System