Dołączył: 26 Kwi 2022 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum Posiadane auto: W168 A170 CDI 95KM
Piwa: 0/10
Wysłany: Pon 23 Maj 2022, 09:08
Temat postu:
EGR W168 kłopot, albo i nie, ale warto przeczytać.
Postanowiłem się podzielić moimi walkami z EGRem w A170 W168.
Auto od momentu jak je kupiłem słabło po mocniejszym nagrzaniu. Spadek mocy był wyczuwalny mocno. Od początku za ten stan rzeczy winiłem EGR, więc go wyczyściłem. Nie pomogło, wyczyściłem drugi raz, nie pomogło, zaślepiłem ale jak wiadomo nie da rady w tym modelu, auto źle pracuje wtedy. Dobrałem się zatem do przepływomierza, najpierw wyczyściłem później podmienione na inny, ale to wszystko krew w piach. W przypływie złości pojechałem na diagnostykę, ale gość od tego znał się na tym tak, jak ryba na gatunkach drzew. Kasa w błoto.
Zimny chodził dobrze, nagrzany miał połowę swojej dynamiki. Czasami wywalał błąd EPC, a czasami nie. Zawsze jednak ograniczał obroty silnika na około 3500 RPM.
Winna okazała się uszczelka przy EGRze. Wykonana z metalu, jakiejś stali dość elastycznej. Jednak wypaliło ja i zauważyłem to dopiero gdy kawałka zaczęło brakować. A zaczynałem tracić cierpliwość.
Naprawa najpierw polegała na mocnym skręceniu bez uszczelki i już było nieźle, bo tylko czasami dziwnie się zachowywał i to tylko po ostrym butowaniu. Później kupiłem miedzianego oringa i nim uszczelniłem to połączenie. Miedź ładnie się zagniotła na połączeniu i wszystko jest szczelne i pracuje w końcu tak jak powinien pracować silnik 95 KM.
Jeśli macie podobne objawy zwróćcie uwagę na uszczelkę, ja przyznaje, nie zbyt jej się przyglądałem. Zerknąłem tylko, wydawała się ok, ale taka nie była.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 23 Maj 2022, 19:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) EGR W168 kłopot, albo i nie, ale warto przeczytać.
Nieszczelności układu ssącego dosyć szybko wpływają na osiągi (tryb awaryjny, ograniczenie mocy i obrotów)
Ponieważ w układzie ssącym prawie cały czas panuje nadciśnienie to okolice miejsca nieszczelnego są zazwyczaj obrzygane czarnym olejem. Można również zapodać do kolektora ssącego powietrze pod ciśnieniem. Tak bez przesady - ok. 1 bara wystarczy żeby nie rozwalić interkulera. Jak gdzieś ucieka powietrze, to elegancko wtedy słychać. Montujemy stetoskop z kawałka sztywnego przewodu hamulcowego i kawałka elastycznej rurki. Elastyczny koniec do ucha, a sztywną "sondą" sznupiemy po stronie ssącej silnika. Bardzo fajnie słychać gdzie ucieka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.