Dołączył: 11 Mar 2022 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec Posiadane auto: CLS500 W219
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Paź 2023, 13:51
Temat postu:
Bezpiecznik 40A airmatic
Cześć,
Prośba o pomoc w określeniu problemu z przepalającego się bezpiecznika 40A od zasilania kompresora.
Problem uwidocznił się ok 2 m-cy temu i właśnie wtedy pierwszy raz przepalił się wspominany bezpiecznik (mam na myśli bezpiecznik pod nogami pasażera).
Rok wcześniej pojawiła się kłopot ze sprawnością kompresora i wymieniony został cylinder, pierścień, filtr na ssaniu, jeden z węży od filterka i przekaźnik. Został również wyczyszczony zawór zwrotny. Przez bardzo długi czas wszystko było OK.... do teraz.
Sprawdziłem kompresor i nie znalazłem żadnych problemów mechanicznych. Wszystko działa bez oporu a błędów w SD żadnych nie ma, szczotki OK, żadnych zmian koloru uzwojenia itp.
Gdzie powinienem szukać problemów? Jak zdiagnozować problem?
Dołączył: 11 Mar 2022 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec Posiadane auto: CLS500 W219
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Paź 2023, 11:34
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Bezpiecznik 40A airmatic
Kontynuuje temat, być może będzie komuś pomocny, tym bardziej, że w sieci nie za wiele można znaleźć na ten temat.
Na weekendzie wygospodarowałem trochę czasu i pochyliłem się na problemem
Dołączył: 11 Mar 2022 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec Posiadane auto: CLS500 W219
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Paź 2023, 11:35
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Bezpiecznik 40A airmatic
1. Pobór prądu.
Pożyczyłem miernik cęgowy do DC i postanowiłem zmierzyć pobór.
Zrobiłem kilka pomiarów, uruchamiając kompresor w różnym stopniu napełnienia instalacji pneumatycznego i za każdym razem osiągałem wynik 28A ±1A.
W sumie poziom bezpieczny w porównaniu do zastosowanego zabezpieczenia – 40A
2. Wydajność kompresora.
Wykonałem test jaki znalazłem na jednym z filmów na platformie YouTube:
https://www.youtube.com/shorts/DWJerj3HWA0
W moim przypadku jest dokładnie tak samo.
Następnie podłączyłem dodatkowy manometr pomiędzy kompresor a listę zaworowa i wykonałem kolejne testy.
Manometr był jedynie po to, aby sprawdzić wartości ciśnień wskazywanych przez SD.
Test pierwszy, to przedział od 0bar do 6bar. Taki wynik osiągnąłem po ok 30sek. Pracy kompresora. Później 10 min przerwy i tak aż do 13bar.
Podczas tych testów, ciśnienie nie rosło aż tak szybko jak na filmie, ale tłumacze to sobie średnicą przewodów (2mm wew.) a pobór cały czas w granicach 28A
Pomiędzy testami miałem na tyle dużo czasu, że sprawdziłem szczelność wszystkich połączeń i jest OK.
W sumie szczelności nie musiałem przeprowadzać ponieważ ciśnienie w układzie stało jak wryte.
3. W SD jest taka funkcja, jak test kompresora, którą oczywiście wykonałem i otrzymałem wynik OK.
4. Sprawdzenie instalacji elektrycznej pomiędzy przekaźnikiem a sprężarką i nie znalazłem niczego podejrzanego. Instalacja jest w cała, nigdzie nie przetarta, przerwana ani pogryziona
Dołączył: 11 Mar 2022 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec Posiadane auto: CLS500 W219
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Paź 2023, 11:36
Temat postu:
Re: ( Mercedes CLS ) Bezpiecznik 40A airmatic
W tym miejscu kilka pytań do Was.
- Jaki pobór prądu odnotowaliście na swoich sprężarkach?
- Jak szybko nabijają się Wasze układy?
- Co dodatkowo zasilane jest z obwodu bezpiecznika 40A
- W Którym miejscu prowadzone są przewody pomiędzy bezpiecznikiem a przekaźnikiem (pod deską rozdzielczą)?
Dołączył: 02 Lip 2025 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): United States Posiadane auto: BMW
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Lip 2025, 05:38
Temat postu:
Re: Bezpiecznik 40A airmatic
mlody_23 napisał:
Cześć,
Prośba o pomoc w określeniu problemu z przepalającego się bezpiecznika 40A od zasilania kompresora.
Problem uwidocznił się ok 2 m-cy temu i właśnie wtedy pierwszy raz przepalił się wspominany bezpiecznik (mam na myśli bezpiecznik pod nogami pasażera).
Rok wcześniej pojawiła się kłopot ze sprawnością kompresora i wymieniony został cylinder, pierścień, filtr na ssaniu, jeden z węży od filterka i przekaźnik. Został również wyczyszczony zawór zwrotny. Przez bardzo długi czas wszystko było OK.... do teraz.
Sprawdziłem kompresor i nie znalazłem żadnych problemów mechanicznych. Wszystko działa bez oporu a błędów w SD żadnych nie ma, szczotki OK, żadnych zmian koloru uzwojenia itp.
Gdzie powinienem szukać problemów? Jak zdiagnozować problem?
Wygląda na to, że masz do czynienia z poważnym problemem z przepalającym się bezpiecznikiem. Oto kilka sugestii, które mogą pomóc w diagnozowaniu problemu:
Sprawdzenie obwodów elektrycznych: Upewnij się, że wszystkie połączenia są solidne i nie ma luźnych przewodów, które mogą powodować zwarcia.
Zasilanie kompresora: Zmierz napięcie na zasilaniu kompresora, aby upewnić się, że nie ma skoków napięcia, które mogłyby wpływać na działanie.
Przekaźnik: Choć wymieniłeś przekaźnik, warto sprawdzić, czy działa prawidłowo i nie jest uszkodzony. Czasami nowe części mogą być wadliwe.
Obciążenie kompresora: Sprawdź, czy kompresor nie pracuje pod zbyt dużym obciążeniem. Może to być spowodowane zatorami w układzie lub problemami z wentylacją.
Zabezpieczenia: Upewnij się, że używasz odpowiedniego bezpiecznika. Czasami stosowanie bezpieczników o wyższej wartości może prowadzić do poważniejszych problemów.
Diagnostyka komputerowa: Jeśli masz dostęp do narzędzi diagnostycznych, spróbuj przeprowadzić dokładniejszą analizę systemu.
Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą w rozwiązaniu problemu! Daj znać, co udało się ustalić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes CLS ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.