Tryby pracy S i C w automatycznej skrzyni A-klasa 2000
Witam Serdecznie
Od niedawna jestem użytkownikiem A-klasy 1,7 cdi w automacie.
Mam pytanie do zaznajomionych z tą skrzynią, koło wybieraka jest przełącznik z trybami pracy u mnie o dziwo jet literka S - standard oraz C- nie wiem co oznacza. Jeżeli ktoś może mi pomóc będę bardzo wdzięczny. Nigdzie nie mogę się doszukać takiego oznaczenia wszędzie w miejscu C jest W- winter. Może C- to city ale jak wtedy miałaby ta skrzynia pracować.
Z góry dziękuje za odpowiedź pozdrawiam Tomek
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 803 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: AMG S55
Piwa: 17/4
Wysłany: Pią 28 Sty 2011, 16:14
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tryby pracy S i C w automatycznej skrzyni A-klasa 2000
polecam cala zime zwlaszcza dla diesla i garazowania pod chmurka (nie przeciaga zimnego silnika przy ruszaniu spod bloku)
kreci maks do 3k RPM i zmiana biegow
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 28 Sty 2011, 20:14
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tryby pracy S i C w automatycznej skrzyni A-klasa 2000
"C" to Comfort
Różnicy w spalaniu nawet nie zauważysz. Przyczyna jest banalna: jadąc np. po mieście potrzebujesz w konkretnej sytuacji konkretnego przyspieszenia. Jak jedziesz na "C" to po prostu depniesz mocniej gaz, żeby jednak to pożądane przyspieszenie uzyskać - i całe marzenia o oszczędnościach "biorą w łeb". Bo spalanie zależy od konkretnego zachowania samochodu (przyspieszenia, prędkości) - a nie od tego jaki masz włączony program w skrzyni.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tryby pracy S i C w automatycznej skrzyni A-klasa 2000
A może analogicznie z angielskiego W-winter zastąpione zostało przez C-cold a S to Standard lub South Summer czyli lato. Tak tylko myślę że chodzi tu o intuicyjność żeby za dużo sie nie zastanawiano w różnych krajach. Fakt jest taki że za dużej różnicy to ja w pracy skrzyni przy zmianie trybu nie widzę. Na trybie zimowym (u mnie W) biegi zmieniają sie tylko niżej.
Ostatnio zmieniony przez mbedi dnia Nie 13 Lut 2011, 21:42, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 803 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: AMG S55
Piwa: 17/4
Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 21:24
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tryby pracy S i C w automatycznej skrzyni A-klasa 2000
mbedi w doroslych mercedesach opisany jest jako W (tak samo w W168 przed liftem)
wydaje mi sie ze Comfort i Winter pracuja bardzo podobnie (tzn zmiana przy maks 3.5k RPM) z mala roznica ... WYDAJE mi sie ... ze Winter startuje od razu z 2giego biegu a Comfort klasycznie
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tryby pracy S i C w automatycznej skrzyni A-klasa 2000
Niestety u mnie czy W czy S startuje z I-ki i dlatego opisywałem problem przeciągania. Wyłapałem małą różnicę przy przełączaniu biegów lub redukowaniu w zależności od ustawienia lato-zima ale nadal u mnie na pewno zawsze start jest z I-ki
A co do S to faktycznie instrukcja mówi STANDARD. Leń jestem ale zajrzałem do niej.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 13 Lip 2011, 13:13
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tryby pracy S i C w automatycznej skrzyni A-klasa 2000
kiero1 napisał:
W instrukcji niestety nie znalazłem.
Cześć.
Pójdźmy od drugiego końca: czy instrukcja zabrania robienia tego w jakichkolwiek warunkach jazdy? NIE!
Tak więc nie ma żadnych przeszkód zmiany programu w czasie jazdy.
Jeżeli miałoby to uszkodzić skrzynię - to adnotacja na pewno by się w instrukcji znalazła. Np. taka, że włączanie pozycji P może następować tylko w przypadku całkowitego zatrzymania pojazdu.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.