Zablokowana stacyjka i kierownica Sprinter 211 CDI 2006
Witam !
Mam Sprintera 211 CDI 2006 dzisiaj normalnie go użytkowałem, zaparkowałem , wróciłem po 2 godzinach i ZONK, auto po włożeniu kluczyka nie reaguje, nie odblokowuje kierownicy ani klucz się niechce przekręcić,normalnie po włożeniu słychać było dźięk zwalnianej blokady kierownicy a teraz cichutko cyka kilka razy, akumulator jest ok sprawdzałem, próbowałem z drugim kluczykiem , to samo. PROSZĘ O POMOC !
Sprawdź zasilanie stacyjki, może bezpieczniki, jak nie to podłączenie pod SD do stacyjki i sprawdzić czy wykrywa kluczyk. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Skoro cyka - to kluczyk jest rozpoznany, a blokada dostaje kilka impulsów na otwarcie ale "nie ma siły".
Nie jest czasem tak, że kierownica była skręcona i jest w tej chwili "naprężona" i ciągnie blokadę? W takim przypadku wystarczy w momencie wkładania kluczyka "odprężyć" kierownicę ręką. Podaję tą możliwość, bo od czasu do czasu się to zdarza. Ogólnie większość takich przypadków to fabryczna usterka układu blokady kierownicy. Zrób tak: zdejmij osłonę pod kierownicą, wyjmij kanał powietrza (jedna śrubka) i będziesz miał dobry dostęp do blokady. Teraz bierzesz młotek, i w momencie gdy wkładasz kluczyk i jest te kilka impulsów prądowych musisz blokadzie dać "w łeb" młotkiem. Idealnie by było, jakby akurat impuls elektryczny zgrał się z impulsem ręcznym. Jest spora szansa, że blokada puści. Jak puści musisz ją wyjąć ( trzeba obrócić i wysunąć widoczny bolec z łbem "torx" 30) i podwiesić w stanie podłączonym na plastikowej opasce gdzieś pod kolumną kierownicy. Blokada MUSI być połączona ze stacyjką - bo kluczyka bez blokady nie obrócisz w stacyjce. Tak przejeździsz sobie do podjęcia decyzji co dalej. Czasami pomaga podgrzanie blokady. Jeżeli oba sposoby zawiodą - to pozostaje prucie. Blokada i tak i tak jest do wymiany.
Miałem dziś niestety tą nieprzyjemną usterkę, pierwszy raz coś takiego mi się zdarzyło i to spory kawałek od domu.
Ale udało mi się odblokować kierownicę kilkoma mocnymi ruchami kierownicy z jednoczesnymi próbami przekręcenia kluczyka, myśłałem że się urwie ale o dziwo odblokowała się.
Teraz pytanie, co zrobić by taka usterka się nie powtórzyła?
Dodam, że samochód praktycznie zawsze stoi na wyprostowanych kołach.
Czy upał może być przyczyną tej usterki?
W wysokiej temperaturze wszystko może się stać. Żeby to się nie powtórzyło można wymienić blokadę z jednoczesnym jej przeprogramowaniem bo może się po prostu zacina gdzieś w kolumnie. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Sie nie zacina - powodem jest błąd konstrukcyjny i w związku z tym była przeprowadzana akcja serwisowa polegająca na wymianie stacyjki, blokady i wału kolumny kierownicy. Można powiedzieć że w autach po wymianie tych elementów problemy się skończyły.
Tylko, może nie każdy wiedział o tej akcji serwisowej i raczej takie akcje nie są za darmo. Wada konstrukcyjna polega na tym że bolec blokady poruszany jest za pomocą plastikowego pierścienia, po pewnym czasie ten plastikowy pierścień wyciska się w jednym miejscu i nie pozawala obrócić silniczkiem, na bolcu są czujniki kiedy blokada jest zamknięta a kiedy otwarta i jak jest w pozycji zamkniętej to nie da się przekręcić kluczyka. Stacyjka nie ma z tym nic wspólnego bo ona działa dobrze. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Klienci byli o akcji zawiadamiani listownie i była za darmo.
W przypadku, gdy występowały kłopoty z działaniem blokady naprawę przeprowadzano od ręki. Nie wiem, czy akcja już się skończyła, ale chyba tak. Można ewentualnie sprawdzić na stronie gwarancyjnej tego pojazdu, lub w przypadku gdy pojawił się błąd w sterowniku zgłosić to w ASO i liczyć na tzw. "politykę dobrej woli" producenta - co przełoży się na mniejsze lub większe sfinansowanie naprawy.
Jeżeli chodzi o stacyjkę: tak, na pierwszy rzut oka działa prawidłowo, jednak skoro wymieniają - to coś zostało zrobione. Z moich obserwacji NA PEWNO stacyjka zmieniona daje impuls do zablokowania kierownicy dopiero po kilku sekundach od zatrzymania silnika i wyjęcia kluczyka (poprzednia dawała impuls natychmiast po wyjęciu kluczyka. Powód? Jeżeli przyjeżdżamy gdziekolwiek, i przed zatrzymaniem silnika bardzo mocno skręcimy koła (wiele osób skręca na wzniesieniu koła w kierunku krawężnika) to dopóki działa silnik i wspomaganie kierownica kręci się lekko. Jeżeli jednak wspomaganie zaniknie, to kierownica z bardzo dużą siłą od naprężonego zawieszenia próbuje się "wyprostować" - może nawet przetrącić paluchy Jeżeli tak duża siła zadziała na blokadę, to jej silniczek może okazać się za słaby do zwolnienia blokady. W starych autach nawet była adnotacja w instrukcji: jeżeli kluczyka nie da się przekręcić, to poruszać kilkakrotnie kierownicą lewo/prawo jednocześnie próbując obrócić kluczyk. Zdziwisz się, ale wielokrotnie byłem świadkiem, jak po przyjeździe na miejsce zgłoszonej awarii wystarczyło właśnie poruszać kierownicą i kluczyk dało się obrócić. Czyli jednak zmiana była konieczna, bo w tej chwili blokada załącza się, gdy kierownica nie jest już naprężona.
Pewnie i tak jest, ale jak ktoś nie ma gwarancji to wtedy jest problem i jeszcze jak nie serwisuje w ASO. W polsce tak chętnie nie wymieniają nic za darmo. Nawet nie ma gwarancji na zakupione części, a na fakturach jest na dole mały druczek, że części elektryczne i elektroniczne nie podlegają gwarancji to jest ciekawe. Kupujesz nową cewkę do W220 s600 za 4.500pln i nie ma na nią gwarancji. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.