Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
U mnie tez jest ten sam problem nawiew dziala tylko na 5 dostalem sie do tego bezpiecznika termicznego, sprawdzilem nie mial przejscia pradu, podlaczylem go przez zwykly bezpiecznik 7,5A wszystko dzialalo, moje pytanie, jaki bezpiecznik termiczny zastosowac bo na moim nie moge sie nic rozczytac jaki jest zastosowany
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
Odgrzewam kotleta
Wymontowałem zespół rezystorów z mojego W169, bo padły wszystkie biegi dmuchawy oprócz 5-tego. Odkręcamy maskownicę pod schowkiem (2 torx'y), odchylamy wykładzinę, namierzamy 4 kolorowe kable idące do obudowy nagrzewnicy (raczej z tyłu), naciskamy zatrzask i rezystor wychodzi. Potem odpinamy kable i gotowe. Z otwarciem i zamknięciem drzwi około 90 sekund pracy.
Siedzący na elemencie bezpiecznik termiczny ma parametr TF240C, czyli 240 stopni. Zespół rezystorów jest produkcji Valeo, a sam bezpiecznik to MICROTEMP. Inne opisy z bezpiecznika: SPKAJK V4A16. Z dostępnych w internecie opisów wynika, że jest to bezpiecznik 15-amperowy.
Po wymianie elementu napiszę jak się sprawuje po naprawie.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) a klasa gdzie opornik dmuchawy ? zdjecie
No to kilka zdań dotyczących naprawy samego modułu.
Bezpiecznik termiczny zakupiłem w zwykłym sklepie z elektroniką. Parametry we wpisie powyżej. Jedyna różnica, to że prądowo nie 15A tylko 10A. Większych ponoć nie ma. Koszt - 2,5 złotego. Oprócz bezpiecznika potrzebne będą dwie złączki elektryczne, tzw. kostki. Wystarczają te najmniejsze 2,5mm. Dzięki zastosowaniu połączenia skręcanego nie trzeba będzie lutować bezpiecznika do blaszek, więc nie ma ryzyka jego przegrzania.
Wymianę bezpiecznika rozpoczynamy od dokładnego obcięcia starego elementu. Trzeba to robić bardzo delikatnie, bo ceramiczna baza zespołu rezystorów może się rozlecieć. Przygotowujemy dwie złączki elektryczne - wykręcamy śrubki, rozcinamy plastik i wyciągamy tulejki. Gotowe tulejki nakładamy na blaszki i zakręcamy śrubki. Znowu - operujemy bardzo delikatnie, choć dokręcić trzeba mocno. Potem formujemy nowy bezpiecznik, wsadzamy w zamocowane wcześniej tulejki, dokręcamy śrubki ..... i gotowe. Dla pewności, żeby się nie rozkręciło, zamalowałem śrubki lakierem.
Poglądowe zdjęcia poniżej:
Jak lakier wyschnie, to zamontuję element w aucie i sprawdzę, czy działa
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3
Strona 3 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ chłodzenia i ogrzewanie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.