Hej, tak sobie czytam forum, bo za rok mój ojciec będzie kupował sobie auto na taxi i chciał bym zaczerpnąć waszej opinii na temat wybory klasy.
Może na początek powiem co wyczytałem:
Np. S klasa (w220) podobno jest awaryjny, wyskakują błędy itp.
E klasa (w211) niby jest mniej komfortowa itp.
Ile ludzi tyle opinii- ja to wiem, ale jaką klasę wy byście polecili na taxi? Silniki to tylko benzyna, później jakąś dobrą sekwencję na to założyć. Nie lubimy diesli, zresztą czytałem, że w S klasie diesel jakoś się sypie. Jaki silnik byście polecili, dodam, że ojciec będzie często robił długie trasy za granicę. Tak sobie oglądamy i w220 wygląda najlepiej, tylko jak powyżej jak z eksploatacją? No i ważna sprawa- karoseria. Słyszałem, że gniją jak szalone Merce po 2000 r. Nie jestem znawca, więc będę wdzięczny za pomoc
Naczytałeś się dużo.... ja powiem co widzę na drogach. Masa W211, o czymś to świadczy, w rodzinie mam dwie sztuki, 2.2 CDI i 3.2 CDI, obaj właściciele są bardzo zadowoleni, jest nieco mniejsza, lżejsza i na pewno mniej komfortowa od Ski W220 pod warunkiem, że ta ma AIRMATIC. Co do eksploatacji, Ska jest sporo droższa. Sypać się może wszystko, zależy co kupisz i jak będziesz (tata będzie) dbał. Benzyna/diesel? Zależy co kto lubi, ropniak zrobi pewnie więcej kilometrów. Do benzyny trzeba wstawić sekwencję i to dobrą bo syfu nie ma co wsadzać. Do 4 cylindrów to koszt od 3000zł, do R6/V6 od 4000zł. Co do rdzewienia, W220 lubi sobie wyhodować rdzę gdzie nie gdzie, W211 jest aluminiowo-ocynkowane więc jest klasa. Silniki w W220 benzynowe to 3.2 V6, dalej V8 4.3, 5.0, V12 6.0, i AMG, diesel wcześniej R6 potem V6 3.2 i V8 4.0. W E W211 masz najmniejszy benzyniak 2.0 kompressor którego trzeba unikać, potem jest jakiś 2.4 V6 170 koni, też nie ma co brać. Dobry silnik jest R6 potem V6 3.2 ok 220hp. W nowszych modelach jest 3.5 V6 ale ten już sporo pali. _________________
No właśnie o w220 myślimy, bo dosyć ważnych ludzi ojciec będzie wozić i ten komfort jest jednak ważny. Spalanie w wersji np. 4,3 l wyniesie ok 20 l/100 km się domyślam. Bo ciężkie auto to i spalić musi. Airmatic, to wielo wahaczowe zawieszenie prawda?
Przepraszam, ze tak pozno pisze, ale natlok pracy zajec itp.
Ogolnie zdecydowalismy sie na w211 3,2 diesel. Przedyskutowalismy ogrom kwestii i jednak to bedzie najlepszy wybor- w kwestii ekonomi, komfortu jazdy i naprawach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.