Mam takie pytanka - czy wielofunkcyjny moduł sterujący , jest głównym elementem sterującym i sprzęgającym szynę Can ?
Gdzie znajduje się wielofunkcyjny moduł sterujący ?
Czy takie elementy , jak sterownik abs/esp , sterownik airbag , sterownik MSM i itd.. , są sterowane i sprzęgnięte przez jednostkię sterującą wyłącznie przez szynę Can ?
Odpowiedzi na te pytania wiele by mi wyjaśniły.
Edit:
Chciałbym kontynuując temat koledzy jeszcze zapytać czy , awaria szyny Can może przyczyną braku abs i esp ?
A jakie są błędy w tych modułach. CAN to linia komunikacji między sterownikami. Jednak nie ma czegoś takiego jak sterownik CAN. Każdy moduł ma własne połączenie CAN które zbiegają się w jedną szynę gdzie się łączą. Jeżeli linia CAN jest uszkodzona może to powodować wadliwą pracę systemów. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Jak i czym najlepiej sprawdzić czy szyna Can , jest O.K.
Edit:
Co do wypowiedzi kolegi Hollow - Drogi kolgo , wiem że nie ma jako takiego sterownika szyny can , jako osobnego urzadzenia . Tylko każdy sterownik który posiada możliwość komunikowania szyną can , musi mieć układ , który tem protokół wygeneruje . Ale tak naprawde , w moich pytaniach chodziło mi mulifunkcyjny moduł sterujący ,a nie o can. Zapytam inaczej - czy w mercu a140 w168 jest jakiś moduł , który zarządza pracą sterowników połączonych szyną can .
Ja też do tej pory nie wiedziałem dokładnie co to jest CAN ale zmobilizowałeś mnie do poszperanie po necie i już czaję temat. Na początek czytnij to a dalej samo poleci......
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic428200.html
Da się to sprawdzić tylko za pomocą SD i nic więcej tego nie sprawdzi. No i musi być ktoś z pojęciem. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Wyjasniam troszke sprawe szyny CAN
Kazde nowoczesne auto jest wyposazone w szyne transmisji danych. To zwykly kabel a wlasciwie w zaleznosci od rozwiazania kilka kabli. Masa i zazwyczaj dwa przewody.
Te trzy kabelki podpiete sa w kazdy modul (ebd,abs,komfort ,cpu itd)w sposob rownolegly.
Podpinajac do szyny (CAN) urzadzenie diagnostyczne zadajemy pytania (oprogramowanie) poszczegolnym modulom na temat zapisanych ustawien,beldow i sposobu strojenia.W ten sposob mozemy przesylac informacjie do poszczegolnych modulow informacja cyfrowa.Ten sposob komunikacji (CAN) pozwala mala ilosc przewodow do czytania informacji z wielu modulow.
Jesli urzadenie diagnostyczne wskazuje uszkodzenie lini CAn oznacza to ze
1. Faktyczne (zadkie) uszkodzenie przewodu-urwany ,przegryziny.
2.Uszkodzenie ktoregos modulu w taki sposob ze zwiera linie transmisji.-w tym przypadku nalezy odpinac poszczegolen moduly i czekac az linia \wstanie\
Co linków - sprawdziłem i niczego sobie , ale kupiłem sobie książkię " Magistrale danych w pojazdach" WKŁ , fajna sprawa , polecam każdemu kto chce sobie pogłębić wiedze na temat magistral i protokołów stosowanych w pojazdach.
Edit:
Co do postu kolegi Holloww , to nie wydaje mi się żeby szynę Can można było zdiagnozować tylko , za pomocą Star Diagnosis ( sprzęt diagnostyczny dedykowany dla mercedesa) , gdyż Can uznany jest , jako standard do sterowania między ECU w wielu markach pojazdów , i jest niczym innym jak komunikatem o długości 8 bajtów (64 bit) , inaczej mówiąc ciąg logicznych 1 i logicznych 0. I z tego co , się dowiedziłem na dniach , to podobno Can można sprawdzić wieloma urzadzeniami , tylko koszt takich sprzęciorów , to lekko 5000 tysięcy w górę.
Edit:
A bardzo przepraszam kolegę Holloww za to , że odniosłem się do późniejszego postu , a wcześniejszego nie , co do wcześniejszego , o błędy u mnie to:
P0600-2 CAN komunikacja z IFZ zakłócona
P0600-1 CAN komunikacja z ESP zakłócona
P0600-4 CAN komunikacja z KI zakłócona
P0600-5 CAN komunikacja z TAU zakłócona
Takie mam komunikaty odnośnie Can , są jeszcze komunikaty ,co sprawdzić , ale tego nie będę pisał (jest tego dużo więcej).
I dlatego w pierwszym poście tego tematu pytałem , czy brak abs , esp lub bas . może być spowodowany awarią Can ? (samej szyny Can)
A jeszcze jedno , co to jest IFZ ?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5Następny
Strona 1 z 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.