Witam jestem nowy na forum oraz doświadczenie z samochodami mam marne. Ale staram sie dowiedziec kilka rzeczy odnosnie w124 ponieważ mam po ojcu zamiłowanie do nich. Moj ojciec jako ostatnie 2 samochody które miał to były własnie w124 tylko w Dieslu i automacie. Mi osobiscie podoba sie bardziej manualna skrzynia dlatego tez podczas szukania auta na to zwracam uwage. Ale do sedna, chodzi mi głównie o wtrysk paliwa. Doczytałem sie ze silniki o mechanicznym wtrysku w mercedesie baaaardzo slabo znoszą LPG. Wiem też ze są to bardzo trwałe silniki dlatego kupując merca nie chciałbym obnizac ich żywotnosci. Czy silniki o wtrysku elektornicznym lepiej radzą sobie z gazem? Bo na samą benzyne mnie nie stac dlatego chcialbym zainstalowac sekwencje. Po czym mogłbym poznac jaki wtrysk jest w jakim silniku? zastanawiam sie nad 230E lecz bez konkretnej przyczyny poprostu uważam ze odpowiedni dla mnie. jesli ktos ma jakies opinie prosze smialo mowic. dzieki i pozdrawiam
silników z mechanicznym wtryskiem praktycznie nie da sie zagazowac- chodzi o informacje dla centralki gazowej o momencie i dawce gazu przy elektronicznym wtrysku tego typu informacje brane sa z komputera benzynowego a przy mechanicznym .... brak silniki z "elekroniką" bardzo dobrze znosza gaz i przebiegi rzedu 300-400 tys nie naleza do rzadkosci ;-0 trzeba tylko dbac o serwis gazowy (wymiana filtrow i regulacja- o tym czesto sie zapamina) _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Każdy silnik jest dobry do LPG, problem tylko żeby mieć odpowiednią instalację i dobrze zamontowaną. Czyli jak ma być wtrysk LPG to co najmniej średniej klasy nigdy najtańszy. Jak montaż to nie u domorosłego mechanika ze średnim doświadczeniem tylko u speca od LPG. To jest recepta na dobrą pracę LPG. Fakt jest też taki że prędzej czy później silnik i tak zacznie szwankować. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Aha czyli na tym to polega. A ktos z was moze mi powiedziec cos o silnikach mercedesa? Wiem ze stosowano silniki z 1985–1993 oraz 1993–1995, dlatego rozgladam sie za tymi nowszymi, ale nie zawsze nowszy oznacza lepszy co wy na to? Slyszalem tez ze minusem mietków jest gnijące zawieszenie na potęge. A jaki gaz najlepszy był by dla np e220 ? chodzi mi o sekwencje. I jeszcze, mieszkam w dolnosląskim i nie znam tu gazownika ktoremu mozna zaufac wiec zwracam sie do was, czy wie ktos albo slyszal ktos o dobrym warsztacie tutaj do montażu gazu?
Tak jak koledzy powiedzieli, szukać wersji z wtryskiem elektronicznym, np. rocznik ok 95 z silnikiem 2.0 136hp, pod to dobra sekwencja, dobrze ustawiona i będzie jeździć. Mechaniczny wtrysk sobie odpuść bo będziesz tylko bluzgał i płakał. Ja jeżdżę od prawie ponad 2 lat, zrobiłem ponad 70.000 km i nie zamienię na nic innego. Instalacja full BRC, bez oszczędzania na serwisie i tankowanie tylko BP, ORLEN, ew. STATOIL, SHELL.
Jak masz dobrze założoną instalację, dobrze wyregulowaną to spadek mocy jest prawie nie odczuwalny. Ja mam -5hp i -2Nm czyli nie wiele.
Zawieszenie gnije? Nie bardzo rozumiem, co ma rdzewieć? Wahacze ze stali jak od czołgu? Być może kielichy pod maską ale to w ekstremalnych powypadkowych przypadkach. Na budzie czasem coś wyłazi ale i tak jest lepiej niż w nowszym W210. _________________
No możliwe poprostu chciałbym sie jak najwiecej dowiedziec, A jaka moze byc cena takiej instalacji? Wlasnie chciałbym kupic w samej benzynie zeby samemu zalozyc instalacje bo jak patrze na roznych stronach to LPGi maja po 7 albo po 10 lat i boje sie ze juz silnik zniszczony moze byc troche a nie szukam skarbonki. Hmm i jeszcze, oplaca sie sprowadzenie z niemiec mietka? Bo na niemieckich stronach kazdy merc ma 300+ tys km i wiecej a tutaj u nas to po 200-300 tys maja. co wydaje mi sie niemozliwe jak na auto +20 lat.
koszt instalacji dla silnika 4 garowego to ok 1700 (prosty skladak z roznych czesci) do ..... (to wszystko zalezy od podzespolow) dobra instalacje zalozysz juz od kwoty 2200-2600zl wybierz tylko popularna instalacje i w calosci np BRC, STAG itp nie bedzie klopotu z serwisem i mniejsze prawdopodobienstwo awarii _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
No tak jak myslalem wlasnie 2600 - 2700, A Jakie są najczestrze awarie wlasnie w124? Czy jest cos co uciązliwie czesto sie psuje? albo przy czym czesto trzeba majstrowac? jedynym minusem jaki widze to jest ten Reczny hamulec ktory jest nożny ;/
Takie coś za 1700 (jeżeli mówisz o sekwencji) to strach w ogóle brać pod uwagę. Ja zapłaciłem 2900zł za full BRC + 50zł za końcówkę bo mam wlew gazu pod klapką. Za to samo z komputerem STAG chcieli chyba 2200zł. _________________
Nie no jak juz zrobic to własnie BRC albo STAG bo podobno jedne z lepszych. A spalanie mercedesów ? Diesel ojca podobno brał 8 litrow ( 300TD Automat) ale wiadomo jak to starsi ludzie, nie lubią sie bawic zbytnio swoimi samochodami a taki E200 - E220 + LPG to licze na 12 max przy cyklu mieszanym. co wy na to?
Awarii w 124 nie będzie dużo...
co do spalania, mi po wymianie świec spalił najmniej 15% więcej gazu jak benzyny ze wskazań komputera. Przed wymianą było to nawet 30% więcej. Najmniej, przy bardzo oszczędnej jeździe, w granicach 90km/h po drodze krajowej, osiągnąłem wynik 7.0 l LPG, przy normalnej jeździe bez problemu zamkniesz się w 10l/100km, przy szybkiej jeździe na autostradzie rzędu 150-160km/h spalił mi ok 13l. Po mieście robię generalnie krótkie odcinki max 5km i spalanie wychodzi mi ok 13-14l. Grunt to układ zapłonowy w porządnym stanie. Dobrze jest wstawić nowe świece i przewody chwilę przed montażem LPG. Fachowiec ustawi wtedy mieszankę na dobrym prądzie i będzie dobrze. Oczywiście później też trzeba te świece wywalić po jakiś 30.000km, przewody dłużej pojeżdżą. _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes 200-500 (W124) ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.