Witam, mam problem z tylną wycieraczką...ona żyje własnym życiem... opiszę po kolei; najpierw podczas normalnej pracy zaczęła się zatrzymywać co jakiś czas w dowolnej pozycji.. i jakby z oporami wracała "szarpiąc" do pozycji nie koniecznie końcowej, a dowolnej jaką sobie własnie wybrała. Myślałem że zaciera się na sworzniu...ale jak włączę z natryskiem, to gania jak nówka (objawy w obu wypadkach są identyczne na szybie suchej jak i mokrej)... ostatnio jednak zaczęła załączać się kiedy chce...przy wyłączonym włączniku na panelu... czasem od wibracji na gorszej nawierzchni, ale i na dobrej również...czasami chodziła non stop, czasem impulsem...nie zawsze kończąc bieg we właściwej pozycji... do pewnego momentu otwarcie klapy zatrzymywało ją (co było jak najbardziej prawidłowe)... teraz jednak biega nawet przy otwartej klapie... na mój niestety elektryczny a nie elektroniczny rozum wygląda to jakby był zwarty przekaźnik podający napięcie na silnik wycieraczki... jedyne jak sobie na razie poradziłem, to zabrałem jej żarcie , wyjąłem bezpiecznik aby mi non stop nie ganiała... proszę o podpowiedź, z góry dzięki
temat już pewnie dawno zapomniany, ale odgrzeję - może się komuś przyda.
W silniczku wycieraczki tylnej przez środek przechodzi spryskiwacz szyby, który jest łączony we wnątrz korpusu poprzez dociśnięcie obudowy i uszczelnienie oringiem. W momencie gdy łączenie traci szczelność, zwłaszcza gdy zimą zamarznie nam płyn, zostaje zalany układ scalony wycieraczki- płytka elektroniczna. wtedy wycieraczka ma prawo żyć własnym życiem. nowa obecnie kosztuje ok 600zł / zamiennik ok 230 zł. też śmiga.
jedna porada- gdy wymienicie silniczek na nową i przed złożeniem osłony klapy będziecie chcieli sprawdzić działanie by nie rozbierać wszystkiego ponownie, to polecam zzamknąć klapę - przez styk przechodzi info do kompa, który podaje sterowanie na silniczek. bez zamkniętej klapy nici z uruchomienia
Pozdrawiam _________________ uaz...hmm...nic dodać,nic ująć
Może temat zapomniany ale awarie w W639 jak najbardziej aktualne
mam ten sam problem, tylna wycieraczka zaczęła włączać się kiedy sama zdecyduje
Jechałem autem, myłem tylna szybę i zaczęło się. Faktycznie wcześniej auto chyba stało na mrozie a tylną wycieraczkę nie wiem czy włączałem do mycia aby ewentualnie stary płyn zużyć.
Zapewne silniczek. Zamówiłem Valeo - cena 310 pln.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Viano ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.