Witam.
Posiadam Mercedesa 815, (cztero-cylindrowy ok.155kM) 4,2D silnik turbodoładowany jest to autobus z zabudową Ernst Auwarter, z klimatyzacją Sutraka na dachu autobusu. Problem polega na tym, że po załączeniu klimatyzacji spadają obroty silnika z 650obr/min do 600 obr/min i w tym momencie auto zaczyna kopcić z rury wydechowej na biało wystarczy tylko lekko nogą dodać gazu a w zasadzie wyrównać obroty silnika do powiedzmy 700 obr/min i problem znika. Przy normalnej jeździe tj ok prędkość 90 km/h i 1700 obr/min przy załączonej klimatyzacji nic się nie dzieje nie kopci i auto dynamicznie przyspiesza ale w momencie puszczeniu pedału gazu i wciśnięciu pedału sprzęgła ( klasyczny dojazd np do sygnalizatora świetlnego) obroty spadają do 600 obr/min zapala się kontrolka EDC kilkukrotnie błyska i po chwili kiedy obroty wrócą do normy tj ok 650 obr/min kontrolka gaśnie ale dymienie pozostaje.
Ręce opadają bo z tego co słyszałem niema możliwości podniesienia obrotów silnika na biegu jałowym co rozwiązało by mi problem ogromnego dymienia oraz zapalania kontrolki EDC, Dodatkowo sprawdzałem auto nie pobiera oleju więc te dymienie niema raczej związku z olejem a raczej są to chyba pozostałości nie spalonego oleju napędowego. Bardzo Proszę o jakąkolwiek pomoc, podpowiedź sugestie bo brakuje pomysłów i sił na te auto. Poza tym auto sprawuje się bardzo dobrze moc, osiągi wszystko ok. dodam ,że autem przez ok 15 miesięcy zrobiłem 220 tyś km i nie miałem do tej pory poważnych problemów poza wymianą eksploatacyjną. Problem pojawia się dopiero w lato kiedy trzeba włączać klimatyzację dla pasażerów.
Dodatkowo może nadmienię że wymieniałem już wtryskiwacze kpl. uszczelka pod głowicą + planowanie głowicy nowa chłodnica intercoolera która była rozszczelniona, nowa chłodnica wody ( przeciek). Więc myślę że pozostała już tylko zmiana auta które poza tym jest nie do dobicia. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez sieno19 dnia Sro 02 Mar 2016, 20:32, w całości zmieniany 1 raz
Obstawiam ze pasek klinowy jest ok i się nie slizga. Trzeba sprawdzić kompresor klimy skoro stawia aż tak duży opór może sie podtarł. Pozdrawiam. _________________ Naprawa mercedes 506218142
Re: ( Mercedes Actros ) Kontrolka edc , biały kolor spalin m
Tak paski klinowe są nowe bo też o tym myślałem łożysko na napinaczu wymienione, dodatkowo sprawdzałem łożysko na kompresorze i wymieniłem olej w sprężarce. Wymieniłem też osuszacz klimatyzacji przy okazji. Tak się zastanawiam czy może na to mieć wpływ Turbosprężarka.
Trzeba by sprawdzić kompresję i końcówki wtrysków. bo może silnik po prostu nie ma mocy żeby napędzać auto i jeszcze klimę, która pewnie bierze z 10KW. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Tzn. tak jak w pierwszym poście napisałem wszystkie końcówki wtryskiwaczy zostały wymienione na nowe, Boscha, wymieniona została uszczelka pod głowicą, przy okazji ciśnienie na cylindrach też zostało zmierzone i jest ok. bez zastrzeżeń. Tak klimatyzacja na pewno stawia duże obciążenie, gdyż jest to odczuwalne podczas jazdy kiedy to następuje wyłączanie i włączanie samoczynne sprężarki ,ale tak jak pisałem wcześniej auto posiada moc i dynamicznie przyspiesza nawet pod górkę z pełnym obciążeniem. Problem tkwi tylko w wolnych obrotach kiedy auto np. stoi na przystanku z włączoną klimatyzacją. Wówczas obroty spadają i zaczyna bardzo kopcić. Nadmienię, że płynu w zbiorniczku wyrównawczym też nie ubywa. Przewertowałem już wszystkie możliwe sposoby i klapa. nie wiem co się dzieje. A może ktoś się orientuje czy istnieje jakiś sposób na podniesienie obrotów wtedy byłoby po sprawie bo ładowanie alternatora by się poprawiło i nie wisiałoby wszystko ( całe zasilanie) tylko na akumulatorach bo nawet kiedy załączam na wolnych obrotach lodówkę i jednocześnie klima jest zapięta wtedy lodówka sama mi się wyłącza z racji niewystarczającego prądu i włącza wtedy kiedy lekko dodam gazu.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4945 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 423/28
Wysłany: Wto 16 Paź 2012, 08:31
Temat postu:
Re: Kontrolka edc , biały kolor spalin mercedes 815
sieno19 napisał:
czy istnieje jakiś sposób na podniesienie obrotów
Niestety Kolego - znowu brak informacji. Jeżeli myślisz, że jak napiszesz "815" to wszyscy wszystko wiedzą, to się mylisz. To jest tylko oznaczenie handlowe, a pod nim kryją się różne silniki - zarówno te stare turbodiesle z konwencjonalnym wtryskiem, jak i te nowe, wysokociśnieniowe, sterowane komputerem. Niestety jest to zasadnicza różnica do określenia w jaki sposób podnieść obroty. Bo np. w przypadku nowego diesla jest to tylko kwestia podłączenia pod komputer i przeprogramowania. Co więcej - jest nawet taka możliwość, że obroty zostaną podniesione tylko w czasie, gdy załączona jest klima. Tak więc piszcie ludzie dokładnie co macie!
Tak jak opisałem w pierwszym poście powyżej Posiadam Mercedesa 815, (cztero-cylindrowy ok.155kM) 4,2D silnik turbodoładowany jest to autobus z zabudową Ernst Auwarter.
Rok produkcji 1999r. Norma Emisji spalin EURO 2. Jakie konkretnie dane silnika są potrzebne to podam. Do nowych układów to on raczej nie należy ale z racji występowania w nim tzw.( pompo wtryskiwaczy) nie należy tez do tych najstarszych DIESLI. Rozwiązanie z podniesieniem obrotów przy samej klimie to rozwiązanie rewelacja ale przypuszczam że w tym modelu pewnie to nie realne.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4945 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 423/28
Wysłany: Pon 22 Paź 2012, 08:30
Temat postu:
Re: ( Mercedes Actros ) mercedes 815
No więc przejrzałem dokumentację tego auta.
Silnik się zgadza, data produkcji też. Prawdę mówiąc miałem nadzieję, że autobus jest zbudowany na podwoziu Atego (WDB970...) a tutaj jednak mamy model Vario (WDB670...) który jakoś darzę mniejszym sentymentem
Mniejsza z tym. Sinik jest nowej generacji, z wysokociśnieniowym wtryskiem PLD (przy okazji: tam nie ma żadnych "pompowtryskiwaczy" - pompy i wtryski są osobno!)
Tak jak wspomniałem, jest możliwość prostego podniesienia obrotów, jednak konieczny jest komputer i ktoś, kto się na tym zna. Obroty zwiększamy nie w sterowniku silnika, tylko w drugim - o skrócie "FR" lub czasami "FMR" który odpowiada za komunikację silnika z kierowcą i z innymi urządzeniami dołączonymi (tak jak retarder, hamulec silnikowy, przystawka odbioru mocy itp)
Należy "wejść w moduł", tam pojawi się opcja "control unit adaptations" (ja korzystam z wersji angielskiej programu), następnie otwieramy "engine parameter" i na pierwszej pozycji od góry jest "idle speed". Jest to wartość obrotów dla biegu jałowego ustawiana fabrycznie zazwyczaj na 560 obrotów i zmieniamy ją wg swojego zapotrzebowania. To rozwiązanie polecam na początek, bo jest najprostsze. Odnośnie drugiej propozycji (podnoszenie obrotów w momencie załączenia klimy lub załączenia kompresora) jest to rozwiązanie wymagające zamontowania dodatkowych kabelków które będą doprowadzać sygnał załączenia klimatyzacji do modułu FR i do licznika. Dodatkowo zmienić trzeba kilka innych parametrów i tu już trzeba więcej doświadczenia. Sprawa jest oczywiście do przejścia, zostawmy ją jednak na później.
I jest taki silnik czterocylindrowy 4.2D??? bo myślałem że największy silnik czterocylindrowy zrobiło Porsche w modelu 944 o pojemności 3.0. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Tak kolego holloww jest taki silnik 4,2 Czterocylindrowy 152kM (Katalogi podają różne dane152-155kM) Turbodoładowany i powiem ci że sprawuję się bardzo dobrze a mówiąc szczerze to jest dosyć dynamiczny jak na wagę pojazdu 8-9ton i bardzo oszczędny max do 15l na 100km
Kolego Gerri wielkie dzięki za pomoc. Super ,że istnieje możliwość podniesienia obrotów. Również dzięki za opis procedury.
To powinno rozwiązać problem sporego dymienia. Pozostaje mi tylko teraz znalezienie jakiegoś fachowca od spraw diagnostyki komp. Dam znać jak się z tym problemem uporam.
Kolego a mam jeszcze jedno pytanie od ok miesiąca zaczęła zapalać mi się kontrolka EDC + czerwona oliwiarka (ciśnienie oleju) czemu towarzyszy brzęczek sygnalizujący. Co ciekawe problem ten pojawia się po przejechaniu ok 40km i koniecznie z większa prędkością tj 90-95km/h, po tym dystansie puszczam gaz obroty spadają no i zapalają się EDC oliwiarka brzęczek na chwilkę , tj do momentu zwiększenia obrotów, jednakże podczas zwiększania EDC błyska i dopiero wszystko się uspokaja. Zauważyłem, że im cieplej na dworze tym kontrolki zapalają się częściej czyli ma to jakiś związek z temperaturą pojazdu, dodatkowo każde załączenie jakiegoś obciążenie w samochodzie nawiewy, dmuchawy, telewizory też powodują że częściej błyskają kontrolki.
Myślałem, że to wina czujnika wymieniłem, czujnik temperatury cieczy, czujnik temperatury paliwa, następnie czujnik nastawnik( on znajduje się przy podstawie filtra oleju kostka na 4piny- płaska, termostat) wczoraj wymieniłem viskoze bo ostatnio nie słyszałem aby się włączała wiec myślałem że to jej wina, dodatkowo wymieniłem też pompę wody bo troszkę pociekała. Dziś zrobiłem traskę ok 700km i dalej zapala się brzęczek po takiej gonitwie jak opisałem. Kurcze już nie wiem czego szukać, czy wina może leżeć na podłożu diagnostyki komputerowej silnika?
Acha jeszcze jedno zauważyłem dziś , jeśli poganiam tak auto jak opisałem temperatura na zegarze oczywiście wzrasta tak do wartości ok 90 może czasami przechodzi pod 95 tak mi się wydaje gdyż zegar jest skalowany co 20 stopni ( a na skali wskazówka stoi tak pomiędzy 80 a 100 wychylona znacznie pod 100 ) i przed zatrzymaniem załączę na chwilkę pompkę obiegowa cieczy (do ogrzewania webasto) temperatura zejdzie poniżej 80 z racji wymieszania płynu i wtedy spokojnie mogę się zatrzymać bez zapalenia się kontrolek brzęczków itd. To musi mieć coś w wspólnego z temperaturą tylko już nie wiem co.
Nie jest ci znany taki przypadek>?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Actros ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.