Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
carlab.pl

Czytelnik



Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Janikowo/Kujawsko-Pomorskie
Posiadane auto: W168 1,4
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 02 Wrz 2012, 07:58
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska


http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.66b.htm
ta strona nie wyjaśnia najtrudniejszej części zadania

jak odkręcić 2-gą śrubkę od rozrusznika?

i jak odkręcić kable od elektromagnesu rozrusznika = ja nie mogę tam ręki wsadzić

odkręciłem śruby od sanek silnika i dalej nie mogę się dostać do rozruznika
sanki opuściły się ale nie na tyle żebym mógł coś zrobić swobodnie

odkręcenie kolektora było już karkołomne
bez pomocy łamanej przedłużki było by to chyba nie możliwe
Powrót do góry
andrzej1963

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 274
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Mercedes W168, A160
Piwa: 2/2
Wysłany: Sob 08 Wrz 2012, 19:21
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska


czegoś tu nie rozumiem - może sprostuj; z tego co piszesz wynika,że chcesz wyciągnąć rozrusznik tylko dlaczego chcesz to usilnie zrobić (wyjąć) "od góry".??. Piszesz,że masz kanał,więc postępuj tak jak już kilka postów wcześniej napisałem i dostęp do rozrusznika masz może nie idealny ale na pewno dobry.Powodzenia.
_________________
Andrzej
Powrót do góry
miniut

Stały Bywalec



Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 156
Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE
Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 27 Lis 2012, 21:09
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska


Czy ktoś mógłby podać jakie są wielkości śrub trzymających te sanki ( są zwykłe czy Torx-y) i na jakiej głębokości - ( jakie długości przedłużek do grzechotki , a może kluczem tulejowym się da ) przejrzałem ruskie epc na sieci ale nie znalazłem rysunku z śrubami
Na stronie "LOFTY" z kolei opisują opuszczenie samego tylko silnika po rozpięci poduszki przez demontaż nadkola - w sumie może ktoś doradzi co łatwiej zrobić
Czy można w przypadku opuszczenia sanek podeprzeć lewarkiem sanki i podnieść calą budę na lewarku z boku , albo nie ruszając budy opuścić sanki podpierając gdzieś na wysokości poduszki tylnej
Muszę wyjąć napinacz bo wymiana rolek nic nie dała - środkowa rolka nie ma dobrego podparcia bo rozbił się ten konus na który rolkę się zakłada
Może jak go wyjmę to udałoby się go jakoś zregenerować- choć kupiłem już nówkę
Powrót do góry
mbedi

Debiutant



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: A4 Cabrio 1,8T
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 10:18
Temat postu:

Rozrusznik


Dwa razy wymienialismy rozrusznik w W168 A160 automat i za kazdym razem cala robota to okolo 2h bez opuszczania silnika i innych kombinacji. Nalezy zdemontowac AIRBOXa odsuwa sie go w strone nadkola i wyciaga na zewnatrz a potem czesc kolo rozrusznika taki krociec wodny w ktorym jest termostat i sprawne raczki odkreca sruby od rozrusznika i mamy go na stole.


Mam jednak inny problem bo mam zamiar w tym aucie wymienic wieniec i pytanie czy silnik opuscic na dol czy wyjechac nim do przodu przez pas przedni. Robił to ktos juz?? A16 automat.
Powrót do góry
Michelll

Debiutant



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Mercedes A-klasa 1.4
Piwa: 8/2
Wysłany: Czw 29 Lis 2012, 01:31
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska


Ostatnio wyjmowałem cały silnik i to bez kanału. Zajęło mi to jedno popołudnie, należy:
- odłączyć akumulator
- zaciągnąć hamulec ręczny i podłożyć kliny pod koła tylne
- zdemontować jedno koło, podłożyć kloc a najlepiej gotowe podpory pod sanki w miejscu gdzie nie ma śrub
- zdemontować drugie koło i również podłożyć z drugiej strony pod sanki podporę
- podłożyć również kloc bądź podporę z przodu sanek w środkowej części
- zdemontować zaciski klocków hamulcowych
- rozłączyć połączenie pomiędzy tłumikiem a katalizatorem
- zdjąć pasek wioelorowkowy i zdemontować kompresor klimatyzacji pozostawiając go wiszącego na przewodach doprowadzających czynnik chłodzenia, pamietając aby odkręcic obejmę trzymajacą przewód chłodzenia od sanek
- zdemontować przedni zderzak i dwie lampy
- odkręcić krzyżak kierownicy aby na nim nie zawisł silnik
- odłączyć wąż od listwy wtryskowej
- odłączyć wężyk od zaworu odpowietrzającego bak paliwa przy listwie wtryskowej
- odkręcić dwa przewody uziemienia przykręcone do łap poduszek przednich silnika (jeden z jednej strony, drugi z drugiej)
- odkręcić przewody zasilania pompy wspomagania
- odłączyć wtyczki od modułu MSM
- odłączyć wąż idący do nagrzewnicy
- odkręcić dwa wsporniki łączące sanki z podwoziem
- odkręcić 8 śrub typu torx trzymających sanki do podwozia
- odkręcić śruby trzymające amortyzatory przednie w nadkolu (2 na stronę)
- powoli lewarkiem podnosić nadwozie zwracając szczególna uwagę czy żadne przewody nie trzymają
- podczas podnoszenia ścisnąć szczypcami plastikowe zaczepy przy amortyzatorach aby wyszły z nadkola
- bezpiecznie podnosić nadwozie najlepiej na dwa lewarki (z jednej i drugiej strony) gdy zabraknie zakresu podnoszenia, z przodu belki nosniej podłozyć np pustaka, zwolnić lewarki, podłozyc pod nie klocki i dalej znów podnosić do momentu umożliwiającego swobodne wysunięcie sanek wraz z silnikiem i skrzynią do przodu
- gdy już podniesiemy na tyle aby mieć dobry dostęp silnika, do przewodów rozrusznika, alternatora odkręcić je
- wyjąć spinkę łącząca przewód płynu hamulcowego z wysprzęglikiem
- wyjechać silnikiem i zrobić z nim możliwie jak najwięcej czynności aby do tego nie powracać

Montaż w odwrotnej kolejności, sanki maja dwa piny naprowadzające aby łatwiej było złączyć nadwozie z sankami ( śruby łączące sanki z nadwoziem mają czubki stożkowe co bardzo ułatwia właściwe naprowadzenie na gwint)

Ja w moim przy okazji demontażu: wymieniłem wałek rozrządu wraz z kołami i łańcuchem, wymieniłem hydrauliczne popychacze, które zaczęły się odzywać, wymieniłem tarczę i docisk sprzęgła, wysprzęglik, rozrusznik, który czasami już się zawieszał, uszczelniłem miskę olejową, wymiana rolek napinacza i prowadzących, wymiana paska i oczywiście wyczyściłem wszystko. Oczywiście wymiana filtru oleju i oleju.

Radość z odpalenia po montażu bezcenna Very Happy silnik pracował jakbym dał mu nowe życie, miał już nakulane ponad 300 tyś i myslę, że jeszcze 200 spokojnie pośmiga:D

Popełniłem tylko jeden błąd... odkręciłem czujnik spalania stukowego... i po wyczyszczeniu przykręciłem go "na pałę".... doświadczeni koledzy juz wiedza co to oznacza Very Happy Auto czasami reaguje tak ,jakby wykryło spalanie stukowe... i opóźnia zapłon w jednym bądź w dwóch cylindrach co objawia się brakiem mocy, tak jakby palił na 3 gary. Także czeka mnie ponowne delikatne opuszczenie silnika i dokręcenie owego czujnika odpowiednim momentem.... tylko własnie jakim?Very Happy Proszę doświadczonych Kolegów o poradę jakim momentem powinno się dokręcić czujnik spalania stukowego w A-klasie?
Człowiek całe życie się uczy...Very Happy
Pozdrawiam
Powodzenia Very Happy
Powrót do góry
Wystawiono 2 piw(a)
Reklama








Wysłany: Czw 29 Lis 2012, 01:31
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Czw 29 Lis 2012, 23:00
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska


Wyczerpująca wypowiedź. Temat przyklejam.
Browar też poszedł.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
soltek225

Auto Maniak



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 557
Skąd jesteś (miejscowość / region): Malbork
Posiadane auto: Mercedes klasa A w168 1.4 1999r -LPG Lupo 1.0 2002 rok. Citroen Xara Picasso 1.6 HDI 2006 rok
Piwa: 18/5
Wysłany: Nie 30 Lis 2014, 16:07
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska


witam
ja muszę opuścić silnik aby dobrać się do odmy
ile czasu schodzi aby opuścić silnik
(płynu chłodzącego nie trzeba spuszczać ?
pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale


MercedesA 180

13 990

2008r.

198 000 km

małopolskie

MercedesB 170

26 900

2009r.

98 700 km

mazowieckie

MercedesC 180

79 900

2014r.

103 000 km

śląskie

MercedesA 180

73 900

2016r.

148 000 km

wielkopolskie

MercedesCitan

79 777

2019r.

43 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System