Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 23 Cze 2008, 11:38
Temat postu:
carsoft
Czy ktoś z was bawił się może diagnozowaniem tego auta przez interfejs diagnostyczny i ma jakieś doświadczenie w tym
Zastanawiam się nad kupnem takiej zabawki - na alegro można kupić za 200PLn - ale co potem - czy to wogóle działa - ściągnełem z netu sam program i za dużo mi nie mówi bo jest po Niemiecku- może ktoś ma jakąć instrukcje lub tłumaczenie. Czy taki laik jak ja poradzi sobie z tym interfejsem - zawsze to jakaś obnizka kosztów - pojechanie do warsztatu ciągnie po kieszeni
Witam. Ja też zainwestowałem w interface i "pobrałem" Carsofta. Po początkowych niepowodzeniach w komunikacji, ustawieniu oprogramowania itp. zadziałało. Bez problemu kasuje błędy SRS, ABS i silnika, oraz odczytuje większość parametrów bieżących. Można tam też adaptować nowe elementy ale w to się nie bawiłem.
Ja mam wersję anglojęzyczną i częściowo spolszczoną.
Jeżeli poprzestaniesz na odczycie i kasowaniu błędów to nie powinieneś narobić sobie kłopotów (i kosztów), a możesz pomóc sąsiadom, kolegom, znajomym z MB
Pozdrawiam
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 26 Cze 2008, 14:56
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) carsoft
czy w czasie diagozowania musi być właczony zapłon , właczony silnik
a może przy różnych opcjach różnie - kupiłem ten interfejs i prawdę mówiąc troche nie wiem jak się do tego zabrać - mam taka najtańsza wersję z 3 kabelkami - czy ten trzeci przekłada sie w poszczególne styki gniazda czy tez na jakims jednym ustawieniu mozna zrobić kompletny test - byłbym wdzięczny za wsazówki
Witam. Do odczytu i kasowania błędów wystarczy włączenie zapłonu. Jeśli chcesz odczytać parametry bieżące silnik musi pracować. Dwa kabelki podają zasilanie a trzeci przełączasz do odpowiednich styków w gniezdzie w zależności jaki układ diagnozujesz. Przykładowo silnik to styk numer 7.
Pozdrawiam
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 27 Cze 2008, 10:44
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) carsoft
Dzieki za radę - mam jeszcze małą prośbę - może masz po Polsku rozpiskę wszystkich połączeniń co się bada na którym styku gniazda
Znalazłem jakąś rozpiske ale w niej pisza że masa ma byc na 4/5 - co to znaczy czy jest to obojętne czy też zmienne dla różnych pomiarów raz w 4 raz w 5 - nie bardzo jest to dla mnie oczywiste- zreszą jest to po niemiecku - czyli w języku którego wogółe nie trawie
pozdrawiam wszystkich i byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki
Witam. Poniżej masz rozpiskę gniazda i podłączenia systemów. Pierwsza cyfra to numer styku linii K masa 4 i 5 jest zamienna i nie ma znaczenia zasilanie + zawsze 16. Sorry że może mało przejrzyście ale w tej chwili tylko taką rozpiskę posiadam.
Gniazdo 16 pinowe (OBD2):
Nazwa systemu Linia K GND 12V
Sterowanie silnika 7 4/5 16
ABS; ABS/ASR; ABS/ABD; ESP 9 4/5 16
Asystent hamowania BAS 9 4/5 16
Sterowanie skrzyni biegu 11 4/5 16
Airbag 1 4/5 16
Zestaw wskaźników 1 4/5 16
Elektryka central. 1 4/5 16
Regulacja zasięgu świateł reflektorów (LWR) 15 4/5 16
OGRZEW./KLIMAT 1 4/5 16
Zespół obsługi dachu (DBE) 1 4/5 16
Zamek elektroniczny (EZS) 1 4/5 16
Dolny panel sterowania (UBF) 1 4/5 16
Górny panel sterowania (OBF) 1 4/5 16
Sterownik drzwi 1 4/5 16
Regulacja fotela 1 4/5 16
Wspomaganie parkowania 1 4/5 16
Komfort 1 4/5 16
Informacje dla kierowcy 12 4/5 16
Elektroniczny moduł dźwigni wyboru biegu
(EWM)
12 4/5 16
Pozdrawiam
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 30 Cze 2008, 20:21
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) carsoft
podłaczyłem i latały jakieś paski od komunikacji a później
niczego nie chciało badać tylko; Diagnostic terminated
Jedyny test co raz coś pokazał to CDI
Ale nie ciekawie bo :single diagnostic CDI: status ERROR
Czy walniety jest ten interfejs czy to wina Laptopa nie mam portu COM tylko emuluje go na przejściówce z USB1,1 (stary laptop)
Jeżeli ktoś ma jakieś konstuktywne pomysły to zapraszam do dyskusji
Może macie jakieś doświadczenia
Coś ostatnio zaczął dużo palić i jest jakiś mułowaty-uszczelniałem dziś dolot do turbiny -wsadziłem rękę i próbowałem ją obrócić - niby się obraca ale z lekkim oporem -nie można jej tak pstryknąć żeby się kręciła - czy tak ma być czy też się przytarła - bo zaczeło mnie to zastanawiać - jakoś nie wierzę też w przepływkę bo trochę jest zasyfiona ale nie mogłem jej odkręcić (nietypowe śrubki) -chciałem sprawdzić ją na laptopie za pomocą tego interfejsu i nic z tego nie wyszło bo coś nie chce mi działać
Czyżby zamiast majsterkowania czekała mnie wizyta w serwisie?
Może ktoś z was coś jednak doradzi
Witam. Nie wiem jaki masz interface, ale 90 % problemów z komunikacją wynika ze stosowania emulatorów portu RS. Najczęściej jest to brak łączności, zrywanie w trakcie komunikacji lub dziwne parametry odczytywane w programie. Najpewniejszy jest stary laptop (ja pracuję na laptopie 300 MHz a więc zabytku) ale z fizycznym portem RS i nie miałem żadnych problemów z komunkacją. Odczyt pamięci błędów i kasowanie zawsze działa, czasami sporadycznie pojawia się problem z odczytem parametrów bieżących.
Pozdrawiam
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 41 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: A 140 Automat 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Gru 2008, 20:07
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) carsoft
W zabawie z Carsoftem wkurzało mnie przełączanie kabelków na multiplekser szkoda 3stów ,wiec zakupiłem wtyczkę OBD 2 i przełącznik obrotowy mój ma 20 pozycji i zamiast przełączać kabelki przekręcam przełącznikiem w odpowiednią pozycję znakomicie ułatwia to prace.
Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd jesteś (miejscowość / region): ze wsi Posiadane auto: CLA, Pilot, Ranger i inne
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Gru 2008, 20:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) carsoft
web21 - nie pójdzie
brum4 - i ja dokładnie to samo robię, wtyczka i przełącznik pinów ja to nazywam ręczny multiplekser
odnośnie głównego tematu, moge śmiało polecić carsofta plus kabel viakena, zdjąłem właśnie błąd poduszki po wymianie taśmy w kierownicy. Poszło za pierwszym razem bez najmniejszego problemu.
Witam
Jeśli na max232 nie pojdzie to jaki mam zmontowac??? Podesklijcie proszę choć zdjecie bebechow tego interfacu co działa Viaken?
Czy w srodku siedzi ELM323?
Pzdr.Darek
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3, 4Następny
Strona 1 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.