witam mam mercedesa C220 CDI
i problem ze zbiornikiem paliwa ,podczas jazdy paliwo pobierane jest tylko z jednej połówki zbiornika druga komora zostaje pełna,na zegarze pokazuje połowę zbiornika i auto gaśnie
po wyjęciu zbiornika okazuje się ze druga połowa jest zalana a silnik nie pobiera z niej paliwa
wymieniłem zbiornik na inny i dzieje się tak samo
do połowy wskaźnika i auto gaśnie z braku paliwa
mechanik twierdzi że w zbiorniku nie ma żadnej pompy przelewającej z komory do komory więc co odpowiada za równomierne zużycie paliwa z obu komór zbiornika
z napełnianiem nie ma problemu
może ktoś ma jakiś schemat ,rysunek jak wygląda zbiornik w takim aucie od środka
Witam,
Zastanawiam się,czy nie zawiesił się pływak w jednej z komór,bodź nie masz zapowietrzonej jednej komory. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4916 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 420/28
Wysłany: Nie 02 Cze 2013, 12:34
Temat postu:
Re: zbiornik paliwa
IAAN napisał:
witam mam mercedesa C220 CDI
Na początek proponuję wizytę tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_klasy_C
Każda z tych C-klas była produkowana również z silnikiem 220 CDI Jak już się zdecydujesz, który z nich masz to wtedy udzielisz nam tej cennej informacji żeby ułatwić odpowiedź Nawet nie chciało ci się podać roku produkcji...
IAAN napisał:
mechanik twierdzi że w zbiorniku nie ma żadnej pompy przelewającej z komory do komory
No to zmień mechanika - bo ten Ci tego nie naprawi. W większości przypadków jest tzw. pompka dynamiczna której działanie opiera się na strumieniu paliwa dopływającym do baku z przelewu układu wtryskowego.
Piszę "w większości" bo niestety nie wiem, jakie masz auto.
Emiś napisał:
moja babska wiedza jest błędna
Akurat tylko w tym przypadku masz rację.
Nie masz pojęcia jak ten układ jest skonstruowany i jak działa, ale uznajesz za stosowne byle co napisać. Żeby sobie nabić posta?
Skoro jedna komora jest pełna, a druga pusta, to co ma niby pokazać wskaźnik paliwa? Jest pół zbiornika i pokazuje pół zbiornika!
Natomiast obie komory zbiornika są połączone nad wałem napędowym szerokim kanałem przelewowym i nie istnieje takie zjawisko jak zapowietrzenie jednej komory.
Ktoś tu wstał lewą nogą i ma zły dzień?
Gerri,jak widzisz, nie udzieliłam porady, tylko napisałam co mi na początek przyszło do głowy,tym bardziej,że gdzieś czytałam podobny przypadek też właśnie w mercedesie.
Tak dla Twojej wiadomości
To prawda,nie mam pojęcia o mercedesach,nigdy Mercedesa nie miałam,ale czy zbiornik w mercedesie nie może się zapowietrzyć?
Kolego IAAN ,Może tu wątek Cię na coś naprowadzi. www.w203.pl/viewtopic.php?p=63957 _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Brawo! Znam ten wątek i chciałem go przedstawić - dla pewności jednak wolałem się upewnić o jakie auto chodzi. Pomimo że te systemy są podobne, to jednak pewnymi szczegółami się różnią.
Np. na forum 202 też jest taki problem:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=961&postdays=0&postorder=asc&start=0
Jak widać po ilości stron w obu tematach system ten sprawia cały czas wiele kłopotów.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4916 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 420/28
Wysłany: Nie 02 Cze 2013, 15:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) zbiornik paliwa
IAAN napisał:
wymieniłem już zbiornik 2 razy i nie widać poprawy
Mamy typowy przykład jak to bezmyślne wymienianie na ślepo prowadzi do straty czasu i pieniędzy
Mam nadzieję, że już się przekonałeś że to nie w zbiorniku paliwa leży problem?
Poczytaj sobie zapodaną powyżej literaturę, bo akurat układ w W-202 jest podobny do tego z W-203.
W skrócie to właśnie paliwo wracające do baku przewodem przelewowym "porywa" ze sobą paliwo z komory która pozostaje pełna, i przemieszcza je wężykiem do komory z której paliwo jest pobierane (czyli do tej "pustej").
Jeżeli na wężyku przelewowym nie będzie wystarczającego przepływu paliwa, to ten patent działać nie będzie. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być bardzo różnorodne - musisz sobie poszukać.
no właśnie takich mamy mechaników szukają na oślep dlatego postanowiłem sam poszukać przyczyny
pomiędzy jedną a drugą wymianą była poprawa tj schodziło nie do zera a trochę zostawało w tym co teraz mam zbiorniku staram się nie schodzić poniżej połowy bo nie chciałbym się zatrzymać na drodze zaczynam się zastanawiać czy przyczyną takiego stanu nie jest czasem przytkanie czegoś w środku zbiornika że paliwo na powrocie nie ma siły porwać paliwa z drugiej komory
albo tak jak ktoś pisał w załączonych tematach że na powrocie zasysa powietrze i nie ma takiego ciśnienia aby przepompować paliwo
generalnie muszę rozebrać układ i posprawdzać wszystko na powrocie.
jeszcze jedno pytanie czy jak naleję paliwa do pustej komory to podczas próby zapalenia paliwo będzie podane do wtrysków i po kilku próbach auto odpali czy grozi to na przykład zatarciem wtrysku
czy można próbować odpalić auto bez szkody dla wtrysków
jeśli tak to jak odpowietrzyć układ
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4916 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 420/28
Wysłany: Nie 02 Cze 2013, 17:32
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) zbiornik paliwa
Niby powinien się sam odpowietrzyć, ale przesadzać nie należy. Bardziej obawiałbym się o pompę wysokiego ciśnienia - a nie o wtryski. Jest ona smarowana paliwem i praca na sucho przez dłuższy czas wyraźnie jej nie służy.
Na pewno pomocne będzie zalanie filtra paliwa. Są również w handlu takie pompki do paliwa - gumowa gruszka z dwoma wężykami. Po wpięciu w przewód dostarczający paliwo do silnika można odpowietrzyć prze pierwszą próbą uruchomienia całą niskociśnieniową część układu.
Jeszcze jedno pytanie
czy po wykręceniu tych nakrętek trzymających pływaki w zbiorniku te duże na zewnątrz zbiornika i pozostawieniu luzem samych wkładów będzie działał przelew z jednej części zbiornika do drugiej czy potrzebne jest do tego jakieś podciśnienie panujące w zamkniętym zbiorniku.
Podejrzewam u siebie przytkanie wężyka /zwężki, jeśli odetkam przytkaną część to chciałbym widzieć czy paliwo przepływa z komory do komory przed dokręceniem tych dużych nakrętek .
Czy całość musi być skręcona na gotowo dla prawidłowego działania
Ostatnio zmieniony przez IAAN dnia Pon 03 Cze 2013, 22:25, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4916 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 420/28
Wysłany: Pon 03 Cze 2013, 22:17
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) zbiornik paliwa
Do prawidłowego działania układu przepompowywania paliwa nie jest konieczne zachowanie szczelności zbiornika. Niewielkie podciśnienie (czasami nadciśnienie) wytwarzające się w baku podczas pracy silnika jest konieczne jedynie ze względów ekologicznych - dla prawidłowego działania układu pochłaniania oparów paliwa.
P.S.: Jeżeli nie zastosujesz się do powyższego zalecenia Kol. moderator odnośnie pisowni to dalszej pomocy z mojej strony nie oczekuj. Jesteś na forum publicznym i stosuj się do zasad ogólnie przyjętych - a nie forsuj na siłę swoich
Dziś zdjąłem osłony silnika i pierwsze, co zauważyłem to przy filtrze paliwa brak jednego zaczepu wężyka paliwa jest on wyłamany, oring uszkodzony po odpaleniu widać wyraźne bąble powietrza
Przy pompie wstępnej przy wężach widać wyraźnie, że jest mokre nie kapie, ale się poci,
Jutro kupię nowy wąż paliwa oraz oringi
Z jednej komory wypompowałem paliwo zobaczę jak będzie się zachowywał po wymianie oringów, czy będzie przelewane paliwo
Nie wiem, do czego służy taki jakby zaworek przykręcony do listwy paliwowej na torksa i od niego w kierunku pompy wstępnej idzie wężyk do trójnika
Co to jest za urządzenie?
dziś wymieniłem wężyk od filtra do pompy wstępnej oraz wszystkie oringi na wężach paliwa .
po tej wymianie paliwo w zbiorniku przelewa się z komory do komory ,nawet przy stanie paliwa w okolicy rezerwy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.