przekaźnik świec żarowych, kontrola świec i ML 400 cdi
W ML 400 cdi pali się kontrolka świec żarowych, (praktycznie wygląda to tak że kontrolka po przekręceniu kluczyka zapala się i gaśnie a po uruchomieniu po 3 sekundach zapala się znowu) w związku z tym pojechałem do warsztatu żeby pozbyć się problemu:
1. Mechanicy podłączyli SD – diagnoza wskazała uszkodzony końcowy stopień żarzenia – czyli przekaźnik świec żarowych
Ale sprawdzili miernikiem świece żarowe, przejście (sygnał) do przekaźnika świec, jak również pomierzyli sam przekaźnik który według nich robił wrażenie sprawnego, jednakże zalecili wymianę przekaźnika świec żarowych.
Zakupiłem używany przekaźnik świec żarowych – po jego wymianie - kontrolka świec po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapala się i gaśnie a po uruchomieniu silnika od razu zapala się znowu.
2. Pojechałem do warsztatu mercedesa tam podłączyli SD – diagnoza identyczna przekaźnik świec żarowych
Spece od mercedesów również pomierzyli świece pod obciążeniem, i przejścia pomiędzy przekaźnikiem i sterowaniem – wyszło ok. Zalecili zakup przekaźnika świec i nowych świec
Zakupiłem przekaźnik świec a z racji na to że wszystkim wychodziło że są sprawne, a wykręcanie ich wiąże się z ryzykiem że się ukręcą zostawiłem w spokoju
Teraz po wymianie przekaźnika jest tak że po przekręceniu kluczyka kontrolka zapala się i gaśnie, a po uruchomieniu przez chwilę ( około 10 sekund) jest ok jednakże zapala się znowu.
Ręce opadają czy ktoś może miał podobne problemy?
Re: ( Mercedes klasa ML ) przekaźnik świec żarowych, kontrola świec i ML 400 cdi
dobra rada -ZMIEŃ WARSZTAT ,co to znaczy że się ukręcą ? samo w sobie takie stwierdzenie skłania do sprawdzenia tych świec .Jak się nie wykręcą to są do wymiany !
Re: ( Mercedes klasa ML ) przekaźnik świec żarowych, kontrola świec i ML 400 cdi
merol_11 napisał:
dobra rada -ZMIEŃ WARSZTAT ,co to znaczy że się ukręcą ? samo w sobie takie stwierdzenie skłania do sprawdzenia tych świec .Jak się nie wykręcą to są do wymiany !
troche za pochopne wnioski wyciągnołeś z mojej wypowiedzi:
bo ... mechanicy z warsztatu nie powiedzieli że nie wymienią świec a jedynie poinformowali mnie o tym że w cdi często zdarza się że świeca podczas wykręcania ukręca się i wtedy koszt wymiany świec jest o wiele większy tzn: większy o ściągniecie głowicy frezowanie itd. moim zdaniem ok się zachowali - niż gdyby wymienili świece a później dowiedziałbym się o kosztach tej wymiany.
poza tym w 3 niezależnych miejscach wszyscy byli zgodni z tym, że świece są ok - więc ja podjąłem decyzje o tym, żeby nie ryzykować niepotrzebnie.
autu ma przejechane 230.000 km nie wiem w jakim stopniu można te świece wykręcić czy też nie - Sd wskazuje że świece są ok, po pomiarach równiez nie można wskazać na ich uszkodzenie.
wymiana wszystkiego po kolei nie zależnie od tego czy działa czy nie może też jest wyjściem ale bardzo kosztowym.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4937 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 423/28
Wysłany: Sob 20 Lip 2013, 23:05
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) przekaźnik świec żarowych, kontrola świec i ML 400 cdi
ehnaton napisał:
w 3 niezależnych miejscach wszyscy byli zgodni z tym, że świece są ok.
Trudno mi oceniać przez internet profesjonalizm odwiedzanych warsztatów, jednak podjęty temat jest dobrym pretekstem do przedstawienia paru "aspektów diagnostycznych" do tej pory niestety pokutujących w bardzo wielu warsztatach.
Sprawa wygląda tak, że wymianą świec zazwyczaj zajmuje się mechanik (bardziej lub mniej doświadczony) który (jak by na to nie patrząc) ma zazwyczaj dosyć ograniczone pojęcie w temacie szerzej pojętej elektryki samochodowej.
Rozszerzając i przybliżając: stare świece żarowe (takie krótsze paluszki) zazwyczaj kończyły żywot wskutek przepalenia (czyli brak przepływu prądu)
Istniało kilka dosyć prostych metod warsztatowych na stwierdzenie tego uszkodzenia:
-zwykła żaróweczka z kabelkami (tzw. "kontrolka")
-w wersji całkiem prymitywnej zwykły kawałek kabelka i "krzesanie iskier" przy dotykaniu do dodatniego bieguna akumulatora
-w wersji "ambitnej" pomiar oporności świecy przy pomocy multimetru.
I tu dochodzimy do sedna sprawy: nowe świece (te cienkie i długie) bardzo często psują się w taki sposób, że dostają tzw. "zwarcia wewnętrznego - czyli zachowują się tak, jak watowany gwoździem bezpiecznik. Wtedy niestety wszystkie przedstawione powyżej metody pomiaru sprawności świec "biorą w łeb" i jak by na to nie patrzeć są "do du...py" - bo pozwalają jedynie na stwierdzenie, że prąd przez świece przechodzi. Niestety - w przypadku, gdy świeca ma wewnętrzne zwarcie tego prądu płynie trochę za dużo, a wnętrze przekaźnika po chwili wygląda tak:
Co robi mechanik? Sprawdza świece jedną z opisanych wyżej metod, dochodzi do wniosku, że świece nie mają przerwy (i są wg niego dobre) tak więc trzeba wymienić przekaźnik - bo nie daje prądu na świece. Zakłada nowy przekaźnik, i po pierwszym załączeniu zapłonu mamy tą samą sytuację, czyli:
Wskutek ponownego uszkodzenia nowego przekaźnika mamy ten sam objaw na kontrolce: przez świece nie płynie prąd (bo są przepalone połączenia wewnątrz przekaźnika) i kontrolka w dalszym ciągu zachowuje się tak, jakby któraś ze świec była przepalona. Jakże to??? Świece sprawdzone, przekaźnik założony nowy??? Co jest grane????
Niestety - świece trzeba sprawdzać na POBÓR PRĄDU. Czyli multimetr - (świeca bierze ok. 20 amper po podaniu napięcia i po chwili prąd spada do ok. 15 amper), a jeżeli nie mamy pod ręką amperomierza, to robimy sobie proste narzędzie: kabelek z bezpiecznikiem 25-30 amperów. Jak teraz podamy prąd na świecę takim przyrządem i bezpiecznik się spali - to świeca jest na śmietnik, a wymiana przekaźnika na inny po pierwszym włączeniu zapłonu doprowadzi do ponownej sytuacji jak na zdjęciach powyżej. Jak bezpiecznik się nie spali, a kabelek zaiskrzy przy dotykaniu do plusa to prawie na 100% świeca jest dobra. Tak to wygląda.
Re: ( Mercedes klasa ML ) przekaźnik świec żarowych, kontrola świec i ML 400 cdi
Gerri napisał:
ehnaton napisał:
w 3 niezależnych miejscach wszyscy byli zgodni z tym, że świece są ok.
Trudno mi oceniać przez internet profesjonalizm odwiedzanych warsztatów,
Super że ktoś napisał coś konstruktywnego co pozwoli dalej ruszyć z tematem. Otóż warsztaty odwiedzane to warztaty polecane na tym forum więc chyba sprawdzone trudniące sie głównie naprawa mercedesów.
Jeżeli chodzi o przekaźnik świec żarowych w 400 cdi wygląda on zupełnie inaczej niż na powyższych zdjęciach (wszystko zalane jest żelem i raczej nierozbieralne)
jeżeli chodzi o świece w moim przypadku to 4 odkręcaja się bez problemu natomiast 4 stawiają opór. (dziwne jest to że 4 po jednej stronie ciężko odkręcić)
kontrolka świec po wymianie przekaźnika pali się nadal - jednakże przekaźnik zasila nadal napięciem wszystkie świece, wiec nic w przekaźniku się nie przepaliło.
czytałem gdzieś w necie że kontrolka świec żarowych poterfi się zapalić nawet w przypadku wkrecenia nie wszystkich tych samych świec.
będę chyba próbował jednak wymienić te durne świece
plan mam taki, żeby spryskać pare razy gniazda świec środkiem penetrującym (polecany M-ki Wurth) i później na gorącym silniku przystąpić do próby odkręcenia, niektórzy wykorzystuja do tego klucz dynamometryczny na którym ustawia się wartość nie większą niż 30 Nm.
jeśli świece nie będą chciały pójść nadal to sytuacje należy powtarzać aż do skutku.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4937 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 423/28
Wysłany: Nie 21 Lip 2013, 13:05
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) przekaźnik świec żarowych, kontrola świec i ML 400 cdi
Wiem, że przekaźnik jest inny - niestety podobnie się przepala...
Na Twoim miejscu sprawdziłbym pobór prądu jak podałem - może coś akurat wyjdzie. Trzeba również wziąć pod uwagę że czasami (bardzo rzadko - ale jednak) zdarzają się usterki świec powiązane z temperaturą. Na zimno jest dobra - jak się silnik nagrzeje zaczyna fiksować i zapala kontrolkę. W takim przypadku wymiana świec wykluczy tę ewentualną przypadłość.
Re: ( Mercedes klasa ML ) przekaźnik świec żarowych, kontrola świec i ML 400 cdi
Tylko, że w 400-setce przekaźnik świec jak jest zamontowany na silniku to jest nierozbieralnym monolitem i raczej nie da się go polutować lutownicą. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4937 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 423/28
Wysłany: Wto 23 Lip 2013, 00:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) przekaźnik świec żarowych, kontrola świec i ML 400 cdi
holloww napisał:
Tylko, że w 400-setce przekaźnik świec jak jest zamontowany na silniku to jest nierozbieralnym monolitem i raczej nie da się go polutować lutownicą.
Zgadza się. Przedstawiłem przykład: jeżeli świece nie zostaną prawidłowo sprawdzone (i wskutek wewnętrznego zwarcia uszkodzą przekaźnik), to po założeniu kolejnego przekaźnika po pierwszym załączeniu zapłonu mamy tą samą sytuację - czyli następny przekaźnik uszkodzony. Pokazałem uszkodzenie wewnątrz przekaźnika rozbieralnego z prostego powodu: trudno byłoby to pokazać w przekaźniku który zalany jest żywicą lub innym świństwem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.