Kilka pytań odnośnie użytkowania oraz serwisu Vaneo
Witajcie,
Kilka dni temu stałem się posiadaczem Mercedesa Vaneo z 2002r, w wersji 1.7 cdi z automatyczną skrzynią biegów, przebieg niecałe 200.000 km.
Dziś miałem więcej czasu na przyjrzenie się dokładne samochodowi oraz udałem się na diagnostykę komputerową co dolega w aucie.
Po pierwsze - na zimno auto kręci kilka razy zanim zapali. Z diagnostyki wyszło, że świece żarowe są okej, natomiast "leje" wtrysk. Wtrysk nr.1 podaje dawkę +3.6mm^3, drugi -1.9, trzeci +2.1 i ostatni też coś około 1mm.
Diagnosta powiedział, że wtryski kwalifikują się do regeneracji (zwłaszcza pierwszy).
Czy to prawda, i czy taki stan rzeczy może odpowiadać za utrudniony rozruch na zimno? Jaką firmę możecie polecić w Warszawie która zajęła by się taką naprawą i zrobiła to rzetelnie?
Dodam, że jeżeli auto jest ciepłe, albo stoi w ciepłym garażu (+10^C) odpala za pierwszym razem.
Druga sprawa to skrzynia automatyczna. Ta działa całkiem nieźle ale... Komputer diagnostyczny nie mógł się z nią połączyć, nie wiadomo dla czego. Zastanawia mnie jedna rzecz w jej działaniu.
Gdy pedał przyspieszenia wciskam ok. 1/3 auto zmienia biegi przy ok. 2,5 tys obrotów. Oczywiście później nawet przy mniejszej prędkości obrotowej itp, ale do sedna.
Po odpaleniu auta i ruszeniu z miejsca auto przyspiesza i:
Z biegu 1->2 (2,5tys obrotów)
Z biegu 2->3 (3 tys obrotów)
Z biegu 3->4 (2.5 tys obrotów)
Gdy przejadę autem ok. 500 metrów zmiana biegu z 2->3 odbywa się tak jak innych, czyli przy 2.5 tys obrotów. Lecz wcześniej (czyt. po ruszeniu) za nic nie chce zmienić na trójkę jeżeli będę miał 2800 obrotów. Silnik jęczy, nie przyspieszam, a on w nieskończoność będzie ciągnął na dwójce.
Tak jak napisałem po ok. 500m wraca do normy i zmiana odbywa się "normalnie", wchodzą płynnie wszystkie biegi.
Nie ważne, czy auto jest zimne czy nagrzane. Próba prowadzona na ciepło, trzykrotnie.
I te przeciąganie zmiany biegu jest tylko i wyłącznie od razu po odpaleniu silnika. Potem trzeba zgasić motor, i odpalić ponownie.
Czy to jest normalne? Słyszałem, że zacinają się jakieś zaworki w płycie sterującej, da się to naprawić?
I pytanie ostatnie - jaki dokładnie typ skrzyni biegów siedzi w aucie?
Mam nadzieję, że ktoś rozjaśni mi sytuację, najbardziej boję się tego automatu, mój pierwszy w życiu
Witam. Co do wtrysków to mechanik miał rację, wiem bo miałem podobną sytuację z dużymi korektami i po zrobieniu ich silniczek troszkę ciszej i równiej chodzi. Ale mój nawet na dużych korektach palił dobrze od razu. Co do skrzyni to mogę tylko powiedzieć, że ja od roku jeżdżę z właśnie taką zmianą biegów i tym tzw przeciągnięciem delikatnym zaraz po ruszeniu i nic się więcej z tym nie dzieje dlatego myślę że cena naprawy skrzyni jest nieadekwatna do pozbycia się tego "problemu". Mam jedno pytanie do kolegi jako że mamy tę samą wersję silnika iskrzyni: jak ze spalaniem, ile auto tak szczerze pali? _________________ Złapałem właśnie kapcia, czy lepiej oddać auto w rozliczeniu, czy sprzedawać na własną rękę ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Kilka pytań odnośnie użytkowania oraz serwisu Vaneo
Michale, na chwilę obecną nie powiem Ci ile autko spala, bo mam je dopiero piąty dzień a tak na prawdę przejechałem nim może z 200km i jak zatankowałem za "stówę" tak jeżdżę do teraz . Jak będę tankował pod korek i wyliczał spalanie to dam znać.
Za to ty możesz się podzielić swoim spalaniem już teraz
Czy wiesz może czym jest spowodowane te przeciąganie biegu? Skoro występuje i w Twoim samochodzie to znaczy, że nie jest to jednostkowy przypadek. Ja do wykluczenia mam jeszcze jedną rzecz - byłem wczoraj na sprawdzeniu poziomu oleju w skrzyni biegów - okazało się, że na bagnecie mam 5cm, a powinno być max 4.8cm. Czyli oleju jest za dużo. I jadę w przyszłym tygodniu na upuszczenie oleju bo codziennie rano pod autem mam plamę przeźroczystego oleju - mechanik powiedział, że olej sadzi jakimś korkiem czy coś takiego... Może po upuszczeniu oleum coś jej się poprawi.
Dziś również Mercedes przeszedł serwis klimy - był do wymiany nieszczelny, zapieczony zaworek. Cała zabawa wraz z zaworkiem, reperacją, osuszeniem, nabiciem czynnika i komputerem kosztowała 350zł.
Jeżeli chodzi o wtryski to chyba się zdecyduję na regenerację - 150zł za wyjęcie 4 wtrysków, 200zł za sprawdzenie przelewów na stole pod maszyną i 250-500zł (w zależności od stanu) regeneracja jednej sztuki + kalibrowanie z poziomu Star Diagnostic po montażu.
Nie działa mi głośnik od strony kierowcy - gdzie szukać przyczyny, radio czy głośnik w boczku drzwiowym?
W Star Diagnostic wystąpił błąd zwarcia czujnika alarmu z masą (połączenie czujnika z zestawem zegarów). Diagnosta nie za bardzo wiedział o co kaman, w opisie nic więcej nie było, dodam, że alarm (fabryczny) działa. Jakieś pomysły?
I na koniec pytanie z ciekawości - po przekręceniu kluczyka na zapłon w aucie startuje jakiś wentylatorek (słychać jak zaczyna cicho chodzić) - do czego on służy, i gdzie się znajduje? Oczywiście dmuchawa powietrza jest wyłączona.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Kilka pytań odnośnie użytkowania oraz serwisu Vaneo
Panowie,
omawiacie sprawy stricte techniczne.
Prowadźcie dyskusję w odpowiednich działach. Nie zapomnijcie o pkt 12 regulaminu.
Wentylatorka szukaj przy lampce i opisu na forum.
Temat zamykam. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.