Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok i okolice Posiadane auto: merc a-klasa 1.6 Pb+gaz '98, i BMW X3 2.0 '05, Buick Regal 2,8 '88,
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 14 Lis 2008, 20:07
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika. Demontaż skrzyni biegów.
odkręć skrzynię od silnika i poduszki bocznej, silnikm odkręć od poduszki przedniej, podnieś silnik, wyciągnij na bok skrzynię, półośka sama wyjdzie. ot i tyle. _________________ "Bez gwiazdy nie ma jazdy"
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika. Demontaż skrzyni biegów.
Witam musisz odkrecic nakretke od polosi od zwrotnicy i ja wybic a jak nieda rady jej odkrecic to odkrec te trzy sirubki od sworznia przy wahaczu one sa na klucz 13mm i wysuniesz z wahacza i powina wyjsc jak odsuniesz calosc tylko uwazaj zanim odtrecisz to zobacz czy swozen jest ruwno po obydwuch stronach wahacza bo tam sie reguluje pat wyprzedzenia swoznia i zaluz siruby tak samo i powinno wyjsc bez problemu. Pozdrawiam
Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok i okolice Posiadane auto: merc a-klasa 1.6 Pb+gaz '98, i BMW X3 2.0 '05, Buick Regal 2,8 '88,
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 15 Lis 2008, 18:59
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika. Demontaż skrzyni biegów.
po wymianie łożysk w skrzyni , nic nie huczy nic nie żęzi, czy to na luzie czy to na biegu, wszystko jest ok. Aha w moim dieslu były 4 łożyska (dwa stożkowe i dwa zwykłe), nie wiem jak to jest w benzynie. Problem natury technicznej. po prostu wada fabryczna, dawali łożyska kulkowe odkryte i to był błąd producenta, bo wszystkie paprochy z trybów dostawały sie w łożysko a tym samym zacierały je. Teraz jak kupiłem je w serwisie merca to oczywiście dali już łożyska kryte. Podejrzewam, że praktycznie każdy produkowany do 2001 merc może mieć problem z huczeniem skrzyni podczas pracy, no oczywiście przy odpowiednim przebiegu (mój 250000) _________________ "Bez gwiazdy nie ma jazdy"
Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok i okolice Posiadane auto: merc a-klasa 1.6 Pb+gaz '98, i BMW X3 2.0 '05, Buick Regal 2,8 '88,
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 15 Lis 2008, 19:08
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika. Demontaż skrzyni biegów.
Mój sposób na podniesienie silnika wyjetego z auta w celu wyjęcia skrzyni był taki, że najpierw podnisłem lewarkiem przód trawersu z silnikiem do góry. pod przednią poprzeczkę metalową (na dwócch końcach) podłozyłem bloczki itp. na wys. 35-40 cm. Potem lewarek opusliłem i wjechałem nim głębiej w miejsce w pobliżu odlewu bloku na sprzęgło tam pod podnośnik gałem drewniany klin no i lewarkiem podniosłem wszystko do góry, lącznie ze skrzynią . Poodkręcałem śruby trzymające skrzynię z silnikiem, oczywiście wyjąłem rozrusznuk, bo jego śruby też trzymają, NaJGORSZE ŚRUBY SĄ PONIŻEJ TUŻ PRZY PÓŁOŚCE LEWEJ (patrząc od przodu ) musiałem troche pogimnastykowac się, ale się udało, a potem skrzynię na bok i napewnio wyjdzie. U mnie przynajmniej tak było. _________________ "Bez gwiazdy nie ma jazdy"
Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok i okolice Posiadane auto: merc a-klasa 1.6 Pb+gaz '98, i BMW X3 2.0 '05, Buick Regal 2,8 '88,
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 19 Lis 2008, 20:28
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika. Demontaż skrzyni biegów.
rozkręć skrzynię na pół, potem wyjmij takie duże koło zębate. Na nim będą osadzona dwa łożyska stożkowe. trzeba je zdjąć specjalnym ściągaczem, następnie powyjmuj symeringi (je też lepiej wymienić na nowe). One siedzą w miejsach gdzie wchodzą półośki, tam w obudowach skrzyni siedzą zewnętrzne obudowy łożysk tych co były osadzone na kole zębatym. Trzeba je wybić czymś płaskim i długim, uderzając poi przekątenej . Napewno wyjdą. Następna sprawa to demontaż dwóch wałków z kołami zebatymi i synchronizatorami. NIE ROZBIERAĆ ICH ONE WYJDĄ W KOMPLECIE. Oba wałki osadzone są w obudowie skrzyni biegów na dwóch łożyskach kulkowych . Zeby do nich sie dostać trzeba odkręcoić taki dekielek, następnie wyjąc taka plastikową przekładkę z rowkami olejowymi. pod tym plastikowym dekielkiem będą już te łożyska. te łożyska są przykręcone od atrony tego dekielka śrubami, który wkręca się w wałek z kolłami zebatymi. Tu nic nie trzeba wybijać. Trza mieć dobry pneumatyczny klucz z odpiednią nasadką która będzie pasować do tych śrub (coś jak imbus). Jedna śruba ma lewy gwint a druga prawy. Nie pamiętam juz teraz która to która na wałku ale jak pneumatem spubujesz odkręcić to napewno się podda. potem wyjmujesz w komplecie oba wałki z kołaMI zębatymi, oraz mechanizmem zmiany buiegów który wychodzi przes skrzynię. Ostrożnie żeby sie nie rozleciało. Łozyska wybijasz do zewnątrz od środka Ostrożnie nie rozwal tylko obudowy. To łatwo aschodzi. Jak to zrobisz to wymień od razu cztery łożyska, te stożkowedostaniesz w każdym renomowanym sklepie z łżyskami (ok. 50zł /szt.). Z kolei te kulowe zwykłe z podtoczeniami na zewnątrz i od środka niestety tylko w serwisie, alec cena ok. 80zł. Składasz na odwrót i powinno byc ok. _________________ "Bez gwiazdy nie ma jazdy"
Posiadane auto: Mercedes klasa A 1,6benz 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 22 Lis 2008, 20:34
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika. Demontaż skrzyni biegów.
U mnie grubośc 1 tarczy sprzęgła wynosi 2,5 mm. Czy ta tarcza może jeszcze byc? oraz czy metalowa częśc w łożysku oporowym hydraulicznym może się lekko ruszac na boki? pozdarwiam
czy ktoś z forumowiczów może podpowiedzieć mi w jaki sposób można wyjąć skrzynię biegów z modelu a 170cdi.
A klasa to specyficzne autko-do grubszych prac przy skrzyni,silniku czy sprzęgle zawsze demontujemy cały zespół napędowy bo po prostu inaczej się nie da-nie jest to zbyt skomplikowane o ile wiadomo co robić-ale jak na pierwszy raz to całkiem nieżle-chylę czoła-pozdrawiam! _________________ Pkt 22
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika. Demontaż skrzyni biegów.
Nie wiem czy kolega widzi daty tych postów. Bo teraz pewnie będzie odpisywał na każdym spotkanym poście. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3Następny
Strona 2 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.