Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 01 Maj 2019, 16:05
Temat postu:
Brak ładowania?
Cześć,
Pacjent: Mercedes Sprinter 208 2.3 1995r.
Na zapłonie przestała mi się palić kontrolka akumulatora. Podczas jazdy pozostałe kontrolki są przyżarzone. Wydaje mi się, że to problemy z regulatorem napięcia. Jak to potwierdzić?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4945 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 423/28
Wysłany: Sro 01 Maj 2019, 21:08
Temat postu:
Re: ( Mercedes 208 ) Brak ładowania?
Pewnie (z uwagi na przebieg) skończyła się po prostu któraś szczotka. Jest to co prawda część regulatora napięcia, niekoniecznie jednak świadczy o usterce regulatora.Jeżeli rzeczywiście szczotka się skończyła, to mając niewielkie zdolności w lutowaniu można ją po prostu wymienić. Gorzej, jeżeli wytarciu uległ pierścień ślizgowy na wirniku. Jest wymienny, ale niestety trzeba mieć do tej operacji trochę doświadczenia.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4945 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 423/28
Wysłany: Czw 02 Maj 2019, 08:48
Temat postu:
Re: ( Mercedes 208 ) Brak ładowania?
Do sprawdzenia poza alternatorem konieczny jest przynajmniej zasilacz regulowany 15V. Oryginalne regulatory raczej sie nie psuły, awaryjne są natomiast ich chińskie zamienniki.
Trudno mi określić jaki masz zabudowany typ alternatora bo w produkcji wykorzystywano alternatory różnych marek. W jednych regulator wychodził łatwo, w innych "nie tak słodko jak myślisz"
Musisz obejrzeć i sam ocenić sposób postępowania. Po wyjęciu regulatora dobrze byłoby sprawdzić stan pierścieni ślizgowych po których przesuwają się szczotki.
Podałem najbardziej powszechną przyczynę - co nie wyklucza, że uszkodzenie może być innego rodzaju.
Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Mar 2020, 21:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes 208 ) Brak ładowania?
@Gerri wracam po niemal roku , bo ponownie mam problemy z ładowaniem.
Sprawdziłem miernikiem to na wolnym biegu napięciu to 12,1V a jak przygazuję to rośnie do 14,3V. Jak jest podczas jazdy nie wiem..
Mam alternator Boscha i dziś wymieniłem regulator napięcia, ale nic się nie zmieniło. Na desce rozdzielczej nie pali się w ogóle ikonka akumulatora nawet podczas rozgrzewania świec.
Masz może jakiś pomysł co to może być, ewentualnie wiesz do jakich innych modeli wchodził ten sam akumulator? tak by łatwiej mi było znaleźć jakąś używkę w dobrym stanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes 208 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.