Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa E ) Mercedes W213 e350d T - korekta po dwuletnim użytkowaniu.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa E ) Oceń swoje auto
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JADAR62

Czytelnik



Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Mercedes W213 e350d T
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 16 Sie 2019, 00:20
Temat postu:

Mercedes W213 e350d T - korekta po dwuletnim użytkowaniu.


Witam wszystkich użytkowników i czytających forum.

Od miesiąca jestem posiadaczem W213 e350d kombi diamond white w bogatym wyposażeniu. Jest wiele rzeczy co mi się w aucie podoba, ale i wiele które nie podobają lub rozczarowują. Po przesiadce z Touarega, klasę E postrzegam mniej rewelacyjnie niżby można było się spodziewać. Ale trzeba nabyć, aby się przekonać.

To co się podoba:
1. Zawieszenie pneumatyczne. Wybiera pięknie i jest komfortowe nawet na niskim profilu opon. Można ręcznie podnieść zawieszenia o około 1 cm. Mało, ale czuć różnicę w wysokości auta.
2. Duży i ustawny bagażnik dla wersji kombi. Jednak wysokość do rolety jest mała. Po złożeniu kanapy płaska i długa podłoga. Można przewieźć przedmioty o długości do 2 metrów
3. System aktywnego kierowania, choć zdarza mu się zjechać z drogi na zakręcie mimo wyraźnych pasów na drodze. Trudno ocenić jaki jest próg ostrego zakrętu, kiedy auto jeszcze nie wyjedzie z pasa ruchu. System nie działa, gdy mamy wysunięty hak. Tak samo jest dezaktywowana kontrola martwego pola.
4. Aktywne reflektory ledowe. Oświetlają wyśmienicie. Nie potrzeba wynalazków typu światła przeciwmgielne lub doświetlania zakrętów. Zdarza się jednak, że kierowcy z przeciwka mrugają światłami, że ich oślepiam.
5. Podwójny wyświetlacz ledowy - bardzo wyraźny, przejrzyste i intuicyjne menu. Duża ilość kombinacji ustawienia zegarów
6. Dynamiczny i oszczędny silnik - 6s do 100km/h, przy 90km/h - 5 l/100km. Średnie w mieście poniżej 8 łatwo można osiągnąć. Na trasie można się pokusić o przebieg 1000 km na jednym tankowaniu - 66 litrów.
7. Relingi dachowe do zamocowania poprzeczek i hak elektryczny. Co do poprzeczek trzeba wziąć pod uwagę, że ich rozstaw w tylnej części jest mniejszy niż z przodu.
8. Head up display - rewelacja
9. Manetka tempomatu bardzo intuicyjna i bez patrzenia wiadomo co jest gdzie (RESUME i SET). Można dodawać i odejmować do pełnej, co 1 i co 10.
10. Manetka dźwigni biegów przy kierownicy. Trochę trudno się przestawić przy manewrowaniu. Jednak ręka opada na dół. aby wbić bieg wsteczny, ale umiejscowienie i działanie jest poręczne. Po czasie dobrze się spisuje i łatwo się przyzwyczaić.
11. Gładko pracujący automat 9G-tronic
12. System mocowania bagażu w bagażniku - szyny, roleta z siatką, skrzyneczka na drobne przedmioty.
13. Pokrętło dostępu do menu i gładziki na kierownicy. Da się zrobić wszystko intuicyjnie i bez patrzenia. Z ukrytego menu można samemu zrobić ustawianie hamulca ręcznego po wymianie klocków.
14. Tryb żeglowania. Fajna sprawa do jazdy w mieście i na trasie. Tyle, że hamulce muszą się więcej napracować. System do aktywacji potrzebuje kilku warunków - jazda po drodze prostej, nie na dużych spadkach, brak aut z przodu.
15. Bardzo słabe fabryczne tarcze. Wygięły się po mocnym dohamowaniu. Założyłem TAROX F2000. Póki co brak wibracji.

To co się nie podoba:
1. Brak koła zapasowego jedynie zestaw naprawczy i kompresor. Ale po co kompresor jak jest pneumatyka? Mogło być jak w Touaregu, gdzie jest pompowanie z systemu poprzez przyłącze dla węża. Problem rozwiązałem poprzez zakup koła składanego i lewarka. Pasuje koło od wersji e63.
2. Mała ilość na miejscu kierowcy. Czuję się przytłoczony, jest wąsko i mam wrażenie, że lusterko wsteczne mam przy samych oczach. Małe lusterka boczne. Lusterko boczne na rondzie akurat zasłania pojazdy nadjeżdżające z lewej strony. Do tyłu ok
3. Touch pad na podpórce pod rękę - mało trafione dla mnie miejsce, a zdarza się, że coś zmienię na wyświetlaczu. Środkowym przyciskiem można wyświetlić dodatkowe okno np. z odtwarzaczem mając na głównym ekranie nawigację.
4. Brak opcji wyświetlania różnych konfiguracji zużycia paliwa jak to ma się w innych autach
5. Drzwi nie chronią progów przez co łatwo pobrudzić spodnie
6. Adblue - nie wiem co będzie zimą gdy przyjdzie mróz i trzeba będzie pojechać do szwagra. Chociaż jest łatwy dostęp do wlewu bo pod klapką do paliwa. Informacja z serwisu, że nawet przy dużych mrozach nigdy nie było tego problemu podnoszonego przez klientów. Zasięg na około 15k km.
7. Tempomat - nie pozwala na wyprzedzanie aut jadących lewym pasem, np na drodze wielopasowej. Dziwnie reaguje, gdy tempomat wspomaga się pedałem przyspieszenia, gdy trzeba go ominąć. Nawet ustawienie minimalnej odległości od poprzedzającego auta jest dla mnie zbyt duża. Zbyt aktywnie reaguje na auta, które już zmieniły pas ruchu. Brake assist jest aktywny nawet jak go się wyłączy. Działa zbyt zapobiegawczo. Nie jest to dodatek, który pozwala na szybkie pojeżdżenie w zakrętach.
8. Bardzo słabe hamowanie biegami nawet w trybie sport+. Jak jeździć w górach? Póki co nie wiem. Odpowiedź serwisu - ten typ tak ma. Jednak hamowanie nie jest najgorsze. Można wspomagać się łopatkami.
9. Bardzo cicho klikające kierunkowskazy. Czy można je zgłośnić jakoś wchodząc w system z poziomu serwisu? - odpowiedź serwisu - można tylko wyłączyć klikanie całkowicie. Są 2 progi głośności.
10. Duża ilość manetek po lewej stronie kierownicy, przez co zdarza mi się nacisnąć kierunkowskaz zamiast tempomatu
11. Dziwny dźwięk silnika przy prędkości 100-120 km/h - jakby rezonował z opływającym powietrzem.
12. Kamera 360° słabo pokazuje narożniki auta, a przednia częściowo odbija obraz od listwy grila
13. Wyświetlacz - prawy mogę wyłączyć, ale wtedy wyłączam też radio. Lewy można tyko ściemnić.
14. Mam nadzieję,że można zaprogramować wysokość unoszenia klapy bagażnika, bo póki co w garażach podziemnych łatwo o uderzenie w sufit. Można zaprogramować, ale trzeba użyć kluczyk i fizycznie włożyć go w ukryte miejsce w klapie.
15. Przy manewrowaniu auto nie zawsze rusza bez gazu, a przy nawet małym oporze ruchu (mocno skręcone koła) potrafi się zatrzymać i trzeba dodać gazu. Gorzej, gdy trzeba podjechać 10 cm. Po zmianie programu skrzyni, auto reaguje lepiej na obroty na biegu luzem.
16. Brak możliwości mocniejszego dosunięcia fotela pasażera do przodu Osoby poniżej 165 cm mogą mieć problem z właściwym zaparciem się stopami o podłogę. Fotel kierowcy ma większą możliwość regulacji.
17. U mnie nie ma przerywanej pracy tylnej wycieraczki - ot taki bajer który jest w tańszych autach
18. Przyciskiem na konsoli środkowej mogę obniżyć tylne zagłówki, ale oprócz środkowego. A to ten przecież przeszkadza najbardziej. Ech projektanci Mercedesa
19. W tej wersji deaktywacja ESP ukryta w menu, a nie jest dostępna z konsoli środkowej jak w e63
20. Przy aktywacji temperatury wnętrza, dotykając przycisk muszę ją obniżyć lub podnieść, aby odczytać. Chyba nie mogę jednym przyciskiem ustawić w całym aucie takiej samej temperatury, albo jeszcze tego nie wiem. Można ustawić synchronizację i wtedy jest zmiana temperatury w całym aucie.
21. Niektóre menu na wyświetlaczu są zrobione jakby na siłę. Np graf zużycia paliwa za ostatnie 15 minut - totalny bezsens. Wyświetlenie KW i Nm powinno być na zegarach przed kierowcą jak w innych wersjach
22. Na nawigacji ważne dane są wyświetlane po lewej stronie w górnym rogu - akurat to miejsce zasłania się ręką trzymając kierownicę. Może w nowym modelu będzie dowolna aranżacja jak to jest już w VW.
23. Zbyt nisko umieszczony zegar analogowy. W s-klasie chyba poszli po rozum do głowy, bo trafił na właściwe miejsce
24. Brak podwójnych osłon przeciwsłonecznych. Nie mogę zasłonić przodu i boku jednocześnie. Założyłem osłony podwójne. Notabene nie są dostępne w wersji EU tylko w wersji US, ale pasują.
25. Nie mogę zdezaktywować funkcji auto stop mimo odznaczeniu w menu jako nieaktywnej, jedynie przyciskiem na konsoli środkowej. Po wgraniu update oprogramowania silnika można na stałe wyłączyć Auto stop. Tyle że trzeba to zaprogramować w ustawieniach Individual
26. Po uruchomieniu auta następnego dnia domyślnie układ wraca do trybu Comfort. Odpowiedź serwisu - tak musi być. Tego nie da się ominąć. Poranne używanie rozpoczynam od ustawienia na tryb INDIVIDUAL

Wyszło, że więcej minusów niż plusów (zapewne nie wszystkie wymieniłem). Ale jak wspominałem, zależy jaki się przyjmie punkt odniesienia. Touareg postawił E klasie poprzeczkę bardzo wysoko.
Mam nadzieję, że teraz już będzie tylko lepiej z ergonomią, bo wygląd zewnętrzny mi się bardzo podoba, stąd wybór padł na to auto.
Very Happy Very Happy Very Happy[/b]
_________________
Mercedes W213 e350d T


Ostatnio zmieniony przez JADAR62 dnia Nie 13 Wrz 2020, 15:37, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 13 Lis 2019, 21:55
Temat postu:

Re: Mercedes W213 e350d T


Ale poemat wywałiłeś....
Nie.. No dobrze - całkiem dobrze Smile
Ładnie wszystko opisane i jest pole do dyskusji.
JADAR62 napisał:

14. Mam nadzieję,że można zaprogramować wysokość unoszenia klapy bagażnika, bo póki co w garażach podziemnych łatwo o uderzenie w sufit

Ktoś kiedyś o tym pisał. Nie wspomnę gdzie i kiedy, ale jest nadzieja, że jak poszukasz, to znajdziesz.

JADAR62 napisał:

15. Przy manewrowaniu auto nie zawsze rusza bez gazu, a przy nawet małym oporze ruchu (mocno skręcone koła) potrafi się zatrzymać i trzeba dodać gazu. Gorzej, gdy trzeba podjechać 10 cm.

Próbowałeś kiedyś jeździć "na dwie nogi"?
Połóż lewą nogę na hamulcu i wyobraź sobie, że to sprzęgło. Prawa na gazie i tak można sobie bardzo precyzyjnie podjeżdżać - nawet po kilka centymetrów pod góre.
To wszystko zależy od skrzyni jaka jest w aucie, ale przykładowo prawą nogą można sobie ustawić obroty silnika lekko wyższe (np. około tysiąca) i tak trzymać, a lewą lekko popuszczać hamulec. Parę minut ćwiczeń, i auto pojedzie tak jak chcesz.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa E ) Oceń swoje auto Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa E »

Opinie o samochodach Mercedes klasa E - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa E ) Oceń swoje auto


MercedesC 180

20 900

2006r.

246 000 km

kujawsko-pomorskie

MercedesE 280

24 990

2006r.

291 986 km

pomorskie

MercedesA 160

29 700

2010r.

142 000 km

śląskie

MercedesC 180

94 800

2019r.

50 000 km

mazowieckie

MercedesC 200

69 500

2014r.

239 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System