witam wszystkich. Jestem tu nowy i za wszelkie pomyłki odrazy przepraszam. Posiadam Mercedesa A150 rok 2005. Ostatnio przez noc rozładował mi sie akumulator po naładowaniu na wyświetlaczu pokazały mi sie kontrolki Abs Esp Bas. Dziś byłem u mechanika który podłączył komputer i pokazały sie błędy:
4580 (c0580) a7/3 loose contact in voltage supply
4560 (c0560) a7/3 loose contact in voltage supply
Mechanik powiedział ze pompa abs ma za niskie napięcie i trzeba ja wymienić. Czy moze być inna przyczyna tych błędów czy faktycznie pozostaje jedynie wymiana pompy abs. za wszystkie sugestie co można sprawdzić jeszcze przed wymiana pompy z góry dziekuej
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
Widzę że włączyłeś zapłon mając rozładowany aku.
Nie wiem jak masz w królestwie z dostępem do Star Diagnosis ale powinieneś znaleźć kogoś kto ma i odczyta faktyczne błędy a potem je skasuje. W zdecydowanej większości przypadków powinno to spowodować trwałe usunięcie błędów powodujących wyświetlanie się komunikatów na zegarach o których piszesz.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
Dziękuję za odpowiedz. Z tego co widzę to mechanik używał Autologic quick test. Usunął raz błędy i kontrolki znikły po przejechaniu może 2m metrów błędy powróciły po czym wróciłem do niego i wydrukował mi raport z dwoma błędami i mówi ze nie ma odpowiedniego zasilania na pompie abs i ze czeka mnie wymiana pompy. Dodał ze teraz nic nie mogę z tym zrobić bo wszystko jest pozamykane z przyczyn pandemii i nie zregenerują pumy teraz . Czy jest jakiś sposób sprawdzenia czy faktycznie pompa będzie do wymiany. Albo usunięcia błędu w inny sposób czy tylko za pomocą Star diagnisis. bo na ta chwile auto jedzie 50 km/h
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
z tego co widzę napięcie na akumulatorze było 11.9V czy nie jest ono za niskie ?? Bo czytałem ze niskie napięcie na aku możne wywołać także błędy asb esp
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
Najprościej, najpewniej i najszybciej jest użyć SD, choć być może jakiś inny tester też da rady.
Za pomocą SD możesz porobić testy tej pompy, ewentualnie SD podpowie co i jak sprawdzić.
Niestety do tego poza SD potrzebny jest też ktoś kto będzie posiadał wiedzę i chęci do pomocy, a nie tylko diagnoza że wymieniamy pompę. Z ciekawości zapytaj tego mechanika czy daje Ci pewność że wymiana pompy rozwiąże problem i kto zapłaci za pompę jeśli okaże się że nie.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
w takim razie czy napięcie 11.9V nie jest zbyt niskie ?? Akumulator był nowy ale parę razy rozładował się poprzez centralny zamek z aucie. Wiec zastanawiam sie czy to nie może przyczyna bo trochę mnie zastanawia ze z dnia na dzień poszłaby pompa abs bez żadnych wcześniejszych znak
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
Nie jest to jakieś ekstremalnie niskie napięcie ale sprawny i naładowany aku powinien mieć trochę więcej.
Podjedź do kogoś kto sprawdzi stan aku, ewentualnie sprawdź do jakiej wartości spada napięcie podczas odpalania auta.
Wartość poniżej dziesięciu wolt to aku do wymiany no i oczywiście sypanie błędów po modułach auta.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 14 Kwi 2020, 21:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
Cześć
Oba błędy mówią o za niskim napięciu doprowadzanym do pompy (voltage supply)
Spadek napięcia może występować na zewnątrz pompy jak również w jej wnętrzu. Jeżeli mechanik nie ma dostępu do Star Diagnose który prowadzi diagnostykę "za rękę" (krok po kroku) to powinien sam do takiego wniosku dojść i sprawdzić napięcie na wtyczce pompy w czasie jest pracy. Jeżeli spadku nie będzie, to wtedy można powiedzieć z bardzo dużym prawdopodobieństwem, że pompa jest uszkodzona.
Natomiast napięcie 11,9 V na akumulatorze bogate nie jest, ale wg mnie nie powinno wywołać wspomnianych błędów.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
dziękuje bardzo za odpowiedz. Czy możesz mi podpowiedzieć mi jak sprawdzić napięcie dochodzące do pompy abs zaglądałem dziś pod maskę do pompy i widziałem tak dużą kwadratowa wtyczkę z której wychodzi poro pinów czy to na niej powinienem sprawdzić napięcie ??
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 15 Kwi 2020, 11:11
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
Tak.
Pin 28 czerwono-niebieski cienki (po zapłonie)
Pin 2 czerwono-zielony gruby (akumulator)
Pin 3 czerwono-różowy gruby (akumulator)
Piny 1 i 4 brązowe - masa
Mam nadzieję, że elektryk (mechanik) będzie wiedział co z tym zrobić.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
Dzięki wielkie. Szczerze mówiąc to zaczynam wątpić w umiejętności tutejszysz mechaników. Jeśli komputer nie pokaże dokładnie co jest przyczyną to im nie chce się za bardzo myśleć przekonałem się się oddając ostatnio Opla Vivaro stał tydzień w warsztacie i oddali nie zrobionego a dzięki forum doszedłem do tego że kabelek od czujnika położenia wału bym przerwany i dlatego palił na zimnym a na ciepłym nie chciał. Nie jestem mechanikiem ale chyba sam sobie sprawdzę jakie napięcie dochodzi na piny. Czy napięcie mierzone na kostce może być gdy kostka jest odpięta czy musi być wpięta do pompy abs. Możesz mnie trochę naprawadzic jak najlepiej to zrobić. I jaka wartość napięcia powinna dochodzić na poszczególne piny??
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 15 Kwi 2020, 12:25
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
czarny548 napisał:
Szczerze mówiąc to zaczynam wątpić w umiejętności tutejszysz mechaników
Skąd ja to znam - to samo jest w Irlandii...
Ponieważ nie masz komputera diagnostycznego żeby wymusić pracę pompy ABS na postoju to pozostaje prostszy sposób: ściągasz wtyczkę, przygotowujesz sobie kontrolkę z żarówki H4 (włókna połączone równoległe - konieczny jest spory prąd na obciążenie) i wtykamy ten przyrząd w piny wtyczki: brązowy i jeden z czerwonych, potem drugi brązowy i drugi czerwony (grube). W obu przypadkach żarówka powinna mocno świecić. Kluczyk w stacyjce nie jest potrzebny. Do drugiego pomiaru załączamy zapłon i mierzymy napięcie względem jednego z brązowych na kabelku cienkim. Tam jest tylko sterowanie - to w tym przypadku weź jakąś żaróweczkę z postojówki. Też powinna ładnie zaświecić. No i tyle w kwestii sprawdzania zasilania.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z Abs esp bas Mercedes w169
Witam dziś miałem chwilę czasu żeby sprawdzić napięcie dochodzące do pompy ABS. Otóż po dopieciu wtyczki widzę piny podpisane 4321 nie moge zlokalizowac pinu 28. Na piny 3 i 2 dochodzi napięcie. Napięcie dochodzące na pin 3 wynosi 12.69 v a na pin 2 napięcie o wartości 10.75v i skacze raz jest mniej raz więcej. Czy te napięcia są prawidłowe? Jeśli na pin 2 i 3 jest podawane napięcie z akumulatora czy wartości nie powinny być podobne ?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.