Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes ) OPINIE ATEGO 1222 rocznik 2007-2010 silnik 4800 cm z Adblue



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes ) Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamos1991

Czytelnik



Dołączył: 03 Maj 2020
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Maj 2020, 12:57
Temat postu:

OPINIE ATEGO 1222 rocznik 2007-2010 silnik 4800 cm z Adblue


1. Czy warto taki samochód kupić? Jak się sprawują silniki i samochody?
2. Czy Adblue jest awaryjne, przy jakich przebiegach zaczynają się problemy?
3. Jak sprawdzić przy zakupie czy system Adblue jest sprawny?
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4811
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 03 Maj 2020, 14:51
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) OPINIE ATEGO 1222 rocznik 2007-2010 silnik 4800 cm z Adblue


Cześć
Silniki 904 (i jego sześciocylindrowa wersja 906) zostały wprowadzone do produkcji razem z nowym modelem Atego w '98 roku. Produkowano je aż do 2013 roku kiedy dotychczasowe Atego 970 zastapiła nowa generacja Atego 3 z silnikami 934 i 936 całkowicie różniącymi się od poprzedników. Czyli przez 15 lat bez większych zmian. Czy tak długo robiono by jakieś dziadostwo? Rzeczywiście - praktyka warsztatowa dowodzi, że te silniki rzadko ulegają uszkodzeniom. Oczywiście terminowy serwis, dobry olej i czyste paliwo to warunki bezawaryjnej pracy. Niestety - o układzie AdBlue powiedzieć tego samego nie można. Nawalają kabelki, czujniki tlenków azotu NOx (drogi szpas!). Niezachowanie kilku prostych zasad eksploatacji prowadzi do krystalizacji mocznika w przewodach i ich zatykania. Dla sprawiedliwości trzeba dodać, że to słaby punkt nie tylko w Atego. Również pojazdy innych marek z tego okresu mają podobne problemy. Może powodem jest bardzo podobna konstrukcja tych systemów i ten sam producent?
Jak sprawdzić? Najlepiej podpiąć komputer, i zobaczyć czy układ nie ma błędów i czy "żyje".
Bez komputera raczej trudno, bo niektóre błędy powodują zapalenie kontrolki dopiero po kilkunastu kilometrach jazdy od momentu skasowania.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes ) Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Dyskusje ogólne


MercedesE 200

69 900

2010r.

36 000 km

mazowieckie

MercedesGL 320

59 900

2009r.

176 850 km

lubelskie

MercedesA 140

5 990

1999r.

191 200 km

wielkopolskie

MercedesB 180

25 800

2010r.

229 057 km

pomorskie

MercedesGLC 200

143 820

2020r.

49 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System