Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes ) OPINIE ATEGO 1222 rocznik 2007-2010 silnik 4800 cm z Adblue



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes ) Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamos1991

Czytelnik



Dołączył: 03 Maj 2020
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Maj 2020, 12:57
Temat postu:

OPINIE ATEGO 1222 rocznik 2007-2010 silnik 4800 cm z Adblue


1. Czy warto taki samochód kupić? Jak się sprawują silniki i samochody?
2. Czy Adblue jest awaryjne, przy jakich przebiegach zaczynają się problemy?
3. Jak sprawdzić przy zakupie czy system Adblue jest sprawny?
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 03 Maj 2020, 14:51
Temat postu:

Re: ( Mercedes ) OPINIE ATEGO 1222 rocznik 2007-2010 silnik 4800 cm z Adblue


Cześć
Silniki 904 (i jego sześciocylindrowa wersja 906) zostały wprowadzone do produkcji razem z nowym modelem Atego w '98 roku. Produkowano je aż do 2013 roku kiedy dotychczasowe Atego 970 zastapiła nowa generacja Atego 3 z silnikami 934 i 936 całkowicie różniącymi się od poprzedników. Czyli przez 15 lat bez większych zmian. Czy tak długo robiono by jakieś dziadostwo? Rzeczywiście - praktyka warsztatowa dowodzi, że te silniki rzadko ulegają uszkodzeniom. Oczywiście terminowy serwis, dobry olej i czyste paliwo to warunki bezawaryjnej pracy. Niestety - o układzie AdBlue powiedzieć tego samego nie można. Nawalają kabelki, czujniki tlenków azotu NOx (drogi szpas!). Niezachowanie kilku prostych zasad eksploatacji prowadzi do krystalizacji mocznika w przewodach i ich zatykania. Dla sprawiedliwości trzeba dodać, że to słaby punkt nie tylko w Atego. Również pojazdy innych marek z tego okresu mają podobne problemy. Może powodem jest bardzo podobna konstrukcja tych systemów i ten sam producent?
Jak sprawdzić? Najlepiej podpiąć komputer, i zobaczyć czy układ nie ma błędów i czy "żyje".
Bez komputera raczej trudno, bo niektóre błędy powodują zapalenie kontrolki dopiero po kilkunastu kilometrach jazdy od momentu skasowania.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes ) Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Dyskusje ogólne


MercedesB 200

13 000

2008r.

208 000 km

lubelskie

MercedesB 170

19 900

2006r.

179 513 km

mazowieckie

MercedesC 200

32 900

2007r.

165 000 km

mazowieckie

MercedesB 180

25 800

2010r.

229 057 km

pomorskie

MercedesC 220

38 500

2012r.

239 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System