Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa CLK ) Problem z turbosprężarka



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa CLK ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek22c

Czytelnik



Dołączył: 22 Lip 2020
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: Clk 270 cdi 2005r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Lip 2020, 12:43
Temat postu:

Problem z turbosprężarka


Samochód to clk 2.7cdi 170km. Problem polega na tym ze po odpaleniu gdy samochód chodzi na wolnych obrotach pracuje turbina gruszka która jest przy niej ja załącza a gdy ściągnie przewód od podcisnienia z tego sterownika który wymieniłem i nic nie pomogło to widać że się wyłącza i silnik zaczyna jakby lepiej pracować. Co może być przyczyną że ta turbina ciągle pracuje? Pomóżcie
Powrót do góry
notgroove

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 439
Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city
Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Pią 24 Lip 2020, 00:37
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa CLK ) Problem z turbosprężarka


Turbo sprężarka nigdy się nie wyłącza. Pracuje zawsze.
Potocznie operuje się terminem, że turbina się załącza ale jest to tylko potoczne określenie, że pracuję z pełną wydajnością.
Turbo dziury występuję ze względu na ustawienia pracy sprężarki co można skorygować i poprawić.
Turbo dziurę można uznać za wadę ponieważ odczuwamy brak mocy ale głównie takie zestrojenie ma na celu poprawę ekonomi przy niższych prędkościach obrotowych.

Gruszka o której piszesz to sterowanie kierownicami spalin.
Mechanizm ten ma za zadanie sterować przepływem spalin tak by wirnik napędzany spalinami miał odpowiednią regulację a tym samym turbina wydajność.

Im wyższe obroty silnika tym prędkość spalin jest większa czyli wydajność turbo sprężarki również.
Turbo sprężarka jest tak skonstruowana by miała pełną wydajność od najniższych obrotów.

W praktyce wygląda to tak że kierownice obniżają wydajność wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika.
W wyniku czego turbina utrzymuje stałą wydajność.
W dużym uroszczeniu oczywiście bo ta wydajność zależna jest też od potrzeb więc jest stale regulowana.

Taka budowa turbo sprężarki sprawia że ma duży zapas mocy, dlatego silniki doładowane są tak bardzo podatne na podnoszenie mocy.
_________________
X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Powrót do góry
bartek22c

Czytelnik



Dołączył: 22 Lip 2020
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: Clk 270 cdi 2005r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lip 2020, 06:44
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa CLK ) Problem z turbosprężarka


Dzięki Ci za tak obszerna odpowiedź. Ok skoro to nie problem, to problem musi być gdzieś indziej bo jakiś podobno jest. Byłem na stacji bosch i robiłem diagnostykę samochodu ponieważ mam problem z dymienieniem. Elektronik sprawdził temat i powiedział że zaworek turbosprężarki do wymiany bo tam coś nie działa jak należy i pokazał wykres jakiś mało co rozumie z tego wykresu ale mam postaram się go wrzucić. A drugi problem to że wtrysk jeden albo dwa leja trochę na wolnych obrotach i oczywiście obstawili już że pompa opilkuje że będą opiłki w filtrze i że koszt od 7 do 10 tysięcy ale to bosch wiadomo że się w tym specjalizują to naciągają. Ze mam zacięcie majsterkowicza to musiałem tam swoim okiem spojrzeć pod tą maskę wyjelrm rurę od intelcoolera i ukazla się mi piękna sadza w egr i w kolektorze ssacym no z centymetr towaru. Także zapewne zapłaciłbym 10tys a problem dalej byłby. Rozcielem stary filtr paliwa bo akurat wymieniałem i zero opilkow kamień z serca. Myślę że ta sadza się tam wzięła przez odmę która miała dziurawa membranę wymieniłem ja na nową. Wtryski przepłukałem Tec 2000. Jak umyje ten egr i dolot to przestanie dymić i turbo zacznie lepiej chodzić jak myślicie?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa CLK ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa CLK »

Opinie o samochodach Mercedes klasa CLK - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa CLK ) Porady, problemy techniczne


MercedesGLC 220

136 500

2019r.

49 000 km

mazowieckie

MercedesGL 450

79 990

2010r.

229 953 km

pomorskie

MercedesE 450

199 999

2019r.

46 000 km

pomorskie

MercedesC 200

67 500

2014r.

239 000 km

mazowieckie

MercedesB 200

13 000

2008r.

208 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System