Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 30 Sie 2020, 11:29
Temat postu:
Wymiana stacyjki
Cześć,
Czy ktoś z Was dobierał się do stacyjki w Mercedes Sprinter 212 2.9d 1998? Muszę wymienić na nową i nie wiem czy dużo trzeba przy tym rozbierać deski? Jakieś nietypowe śruby? Będę wdzięczny za wszelkie informację
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4946 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 423/28
Wysłany: Nie 30 Sie 2020, 14:38
Temat postu:
Re: ( Mercedes 208 ) Wymiana stacyjki
Chcesz kompletną stacyjkę wymieniać czy tylko jakąś część (np wkład) Drugie zasadnicze pytanie: kluczyk się obraca czy jest zablokowana? Wypadałoby coś zeznać dokładniej żeby ułatwić odpowiedź.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4946 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 423/28
Wysłany: Nie 30 Sie 2020, 20:17
Temat postu:
Re: ( Mercedes 208 ) Wymiana stacyjki
No to rzeczywiście najwyższa pora. W opisanej sytuacji powinna wystarczyć wymiana wkładu stacyjki. Sytuacja na rynku wygląda tak, że jest w obrocie wiele podróbek wkładu stacyjki, o różnej jakości wykonania. Z kompletną stacyjką będzie ten sam problem - po tylu latach trudno będzie natrafić na taką, która nie jest do końca zajechana.
Tu masz poglądowy obrazek z EPC żeby sobie wyrobić ogólne pojęcie:
https://www.ilcats.ru/mercedes/?vin=WDB9013111N123123&function=getParts&class=3&catalog=35A&aggtype=FG&model=901311&group=46&subgroup=260
Śruby mocujące nakładkę 65 są tzw. "zrywalne" - w momencie montażu stayjki ukręca im się łebki i ma to za zadanie utrudnić robotę złodziejowi. To właśnie o nich pisał kolega na elektrodzie w odpowiedzi na twoje zapytanie. Do ich usunięcia wystarczy ostry "majzelek" i młotek. Gwinty są wykonane dosyć dokładnie i jak śrubka się ruszy, to już dalej będzie z górki.
Zwróć uwagę na zaworek o numerze 42. Najprawdopodobniej masz go również przy swojej stacyjce. Zaznacz sobie dokładnie, który przewód podciśnieniowy jest w którym miejscu - nie wolno ich zamieniać!
Tu masz filmik z YouTube - auto nowsze, ale stacyjka taka sama. Zastanawiałem się, czy go zamieszczać bo widzę, że facet jest "rzeźnik" i robi to bez kompletnej znajomości tematu. No cóż - ale tak to jest, że "parcie na szkło" mają często osoby o nadmiernie wygórowanym mniemaniu o własnej fachowości. Ale przynajmniej zobaczysz czego się spodziewać.
https://www.youtube.com/watch?v=pZ6NBWNLF0w
Jeżeli kluczyk się obraca (nawet tylko czasami) to wymiana wkładu zajmie osobie "która wie o co chodzi" ok. 3-5 minut.
Jeżeli chodzi o całą stacyjkę, to jednak trzeba usuwać zrywalne śruby i dla osoby która już to robiła jakieś 20-25 minut.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes 208 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.