Witam jestem posiadaczem C220 2.2 cdi automat 2008 r,od pewnego czasu pali się trójkąt ostrzegawczy któremu towarzyszy komunikat że ESP jest niedostępne i auto nie ma mocy, przyspieszenia. Autostrada max 140 i więcej nie pójdzie. Zapala się odrazu po przekręceniu kluczyka. Byłem u mechanika komputer pokazuje następujące błędy.
6264-problem z sygnałem na Lini CAN, po usunięci bledu odrazu wraca.
2299-Zbyt wysoki poziom napełnienia filtra cząstek stałych.
23e8-czujnik różnicy ciśnień.
207c--B37 czujnik pedała gazu.
Od czego zacząć? Pedal gazu zamówiony. Ale jak rozszyfrować ten pierwszy błąd 6264, co to może być gdzie szukać. Może ktoś miał podobnie i wie co z tym zrobić. Z góry dziękuję za pomoc
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 10 Wrz 2020, 08:44
Temat postu:
Re: C220 2.2 cdi 2008 automat Problem ESP!!!
pakulskie66616 napisał:
Witam jestem posiadaczem C220 2.2 cdi automat 2008 r
Lepiej i wygodniej posługiwać się modelem - a nie oznaczeniem handlowym. Model to trzy pierwsze cyfry w numerze nadwozia. Masz model 203 lub 204. Teraz zamiast poświęcić czas na odpowiedź muszę otworzyć wikipedie i to sprawdzić.
EDIT
OK - masz model 204 który jest w produkcji od 2008 roku.
pakulskie66616 napisał:
od pewnego czasu pali się trójkąt ostrzegawczy któremu towarzyszy komunikat że ESP jest niedostępne
To nie musi być wina ESP. Pedał gazu jest nie tylko częścia silnika, ale również układu ESP. Wyświetla się związany z nim błąd tak więc układ napędowy pracuje w stanie awaryjnym i ogranicza parametry.
pakulskie66616 napisał:
auto nie ma mocy, przyspieszenia. Autostrada max 140 i więcej nie pójdzie.
Praca awaryjna wiąże się z ograniczeniem obrotów maksymalnych silnika - zazwyczaj jest to 3 tys. obrotów.
pakulskie66616 napisał:
6264-problem z sygnałem na Lini CAN, po usunięci bledu odrazu wraca .... jak rozszyfrować ten błąd 6264, co to może być gdzie szukać.
No tak - to jest podejście współczesnych mechaników... Zamiast zająć się diagnostyką, to zaczynają od kasowania błędu. Jak się skasuje - to auto naprawione. Jak błąd wraca - to zazwyczaj rozkładają ręce albo wymieniają po kolei co popadnie :-/
Nie powiem ci kolego z prostego powodu - nie jestem wróżką. Auto składa się z kilkunastu/kilkudziesięciu czasami komputerów i podając błąd wypada dodać, w którym z komputerów (sterowników) został odczytany. W aucie jest również kilka (czasami nawet kilkanaście) sieci CAN i to nie jest wszystko jedno, na której z nich występuje błąd.
pakulskie66616 napisał:
2299-Zbyt wysoki poziom napełnienia filtra cząstek stałych.
Jak silnik jest w pracy awaryjnej, to wypalanie filtra DPF jest wstrzymane i poziom napełnienia rośnie. W końcu się zatka i jest problem - bo może dojść do sytuacji, że jego wypalanie będzie już niemożliwe.
pakulskie66616 napisał:
23e8-czujnik różnicy ciśnień.
Wadliwy czujnik może być bezpośrednią przyczyną tego błędu, ale mamy tu jeszcze:
pakulskie66616 napisał:
207c--B37 czujnik pedała gazu.
Od czego zacząć? Pedal gazu zamówiony.
A w tej sytuacji zaczął bym od sprawdzenia napięcia zasilającego oba czujniki - bo zazwyczaj jak spada na jednym czujniku - to spada równiez na drugim. Może się okazać, że oba są dobre, a powodem uszkodzenia jest jeszcze inny czujnik zasilany tym samy napięciem i to on powoduje zwarcie i spadek napięcia zasilającego wszystkie trzy. Stawiam 90% że bezmyślne zamówienie pedału było w tym przypadku pochopne. Nawet niezbyt skomplikowane komputery diagnostyczne mają możliwość sprawdzenia sygnałów wychodzących z pedału gazu - bo są dwa sygnały, i powinny narastać równomiernie. Układ pedału gazu jest wewnątrz zdublowany - tak, jak w statku kosmicznym Jest więc prawie niemożliwe, żeby naraz padły oba systemy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.