Witam. Mam problem ze znalezieniem informacji w jakich modelach byly montowane legendarne jednostki 2.7 CDI. Jedyny jaki znalazlem to E270. Moglibyscie mi wymienic modele z tym pancernym silnikiem? Fajnie by bylo, gdyby byly tez wersje kombi.
I jeszcze pytanie poboczne: Czy te jednostki sa rzeczywiscie pancerne? Slyszalem, ze daja rade bez serwisu nawet 2,5mln km zrobic Pozdrawiam wszystkich i z gory dziekuje za odpowiedzi.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 11 Sty 2021, 22:29
Temat postu:
Re: Legendarny 2.7 CDI
kaneh napisał:
w jakich modelach byly montowane legendarne jednostki 2.7 CDI. Jedyny jaki znalazlem to E270.
Pytanie kolego jest BARDZO nieprecyzyjne. Bo zaczynając od E-klasy o której wspomniałeś, to jest ich już pięć. Już drugi z kolei model W-210 miał silnik CDI o pojemności 2,7 który miał oznaczenie 612. Po modelu W-210 nadszedł model W-211, i on również był dostępny z silnikiem 2,7 ale był to już inny silnik o oznaczeniu 647. To tylko jeżeli chodzi o samą E-klasę. Bo silniki 2,7 CDI były również w ML-u model 163, w C-klasie model 203, w Sprinterze drugiej generacji i już mi się nie chce myśleć w czym jeszcze. Ale o którym silniku myślisz to nie mam pojęcia.
kaneh napisał:
Slyszalem, ze daja rade bez serwisu nawet 2,5mln km zrobic
Bez serwisu? Czyli bez wymiany oleju? To chyba ci się coś pomyliło...
w jakich modelach byly montowane legendarne jednostki 2.7 CDI. Jedyny jaki znalazlem to E270.
Pytanie kolego jest BARDZO nieprecyzyjne. Bo zaczynając od E-klasy o której wspomniałeś, to jest ich już pięć. Już drugi z kolei model W-210 miał silnik CDI o pojemności 2,7 który miał oznaczenie 612. Po modelu W-210 nadszedł model W-211, i on również był dostępny z silnikiem 2,7 ale był to już inny silnik o oznaczeniu 647. To tylko jeżeli chodzi o samą E-klasę. Bo silniki 2,7 CDI były również w ML-u model 163, w C-klasie model 203, w Sprinterze drugiej generacji i już mi się nie chce myśleć w czym jeszcze. Ale o którym silniku myślisz to nie mam pojęcia.
kaneh napisał:
Slyszalem, ze daja rade bez serwisu nawet 2,5mln km zrobic
Bez serwisu? Czyli bez wymiany oleju? To chyba ci się coś pomyliło...
Nieprecyzyjne, bo chodzi mi o wszystkie mozliwe modele z tym silnikiem, wiec co mam precyzowac??? A odnosnie serwisu to chyba oczywiste jest, ze chodzi o otwieranie silnika
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 12 Sty 2021, 20:33
Temat postu:
Re: Legendarny 2.7 CDI
kaneh napisał:
Nieprecyzyjne, bo chodzi mi o wszystkie mozliwe modele z tym silnikiem, wiec co mam precyzowac???
Z tym jakim? Bo chyba bardzo jasno napisałem, że w autach oznaczonych "2,7 CDI" występują DWA RÓŻNE SILNIKI!
I nie wiem, o który ci chodzi. Siedzę w tej marce bardzo długo, ale takich bzdur na temat któregokolwiek silnika z tych lat to nie słyszałem...
kaneh napisał:
A odnosnie serwisu to chyba oczywiste jest, ze chodzi o otwieranie silnika
Chyba jak się ktoś pyta "co ile masz serwis" to chodzi o normalną obsługę eksploatacyjną: wymiana oleju, klocków, sprawdzenie stanu całości - a nie generalny remont.
Nie kłóć się, bo może to jest oczywiste dla ciebie, ale NIGDY serwis to nie znaczy remont!
Wiesz co? Nawet jak byś nie napisał tego jakim jeździsz autem, to właśnie tak wyobrażałem sobie uczestnika forum "wieśwagena": kłótliwy i przemądrzały.
Nieprecyzyjne, bo chodzi mi o wszystkie mozliwe modele z tym silnikiem, wiec co mam precyzowac???
Z tym jakim? Bo chyba bardzo jasno napisałem, że w autach oznaczonych "2,7 CDI" występują DWA RÓŻNE SILNIKI!
I nie wiem, o który ci chodzi. Siedzę w tej marce bardzo długo, ale takich bzdur na temat któregokolwiek silnika z tych lat to nie słyszałem...
kaneh napisał:
A odnosnie serwisu to chyba oczywiste jest, ze chodzi o otwieranie silnika
Chyba jak się ktoś pyta "co ile masz serwis" to chodzi o normalną obsługę eksploatacyjną: wymiana oleju, klocków, sprawdzenie stanu całości - a nie generalny remont.
Nie kłóć się, bo może to jest oczywiste dla ciebie, ale NIGDY serwis to nie znaczy remont!
Wiesz co? Nawet jak byś nie napisał tego jakim jeździsz autem, to właśnie tak wyobrażałem sobie uczestnika forum "wieśwagena": kłótliwy i przemądrzały.
Nieprecyzyjne, bo chodzi mi o wszystkie mozliwe modele z tym silnikiem, wiec co mam precyzowac???
Z tym jakim? Bo chyba bardzo jasno napisałem, że w autach oznaczonych "2,7 CDI" występują DWA RÓŻNE SILNIKI!
I nie wiem, o który ci chodzi. Siedzę w tej marce bardzo długo, ale takich bzdur na temat któregokolwiek silnika z tych lat to nie słyszałem...
kaneh napisał:
A odnosnie serwisu to chyba oczywiste jest, ze chodzi o otwieranie silnika
Chyba jak się ktoś pyta "co ile masz serwis" to chodzi o normalną obsługę eksploatacyjną: wymiana oleju, klocków, sprawdzenie stanu całości - a nie generalny remont.
Nie kłóć się, bo może to jest oczywiste dla ciebie, ale NIGDY serwis to nie znaczy remont!
Wiesz co? Nawet jak byś nie napisał tego jakim jeździsz autem, to właśnie tak wyobrażałem sobie uczestnika forum "wieśwagena": kłótliwy i przemądrzały.
A ja wyraznie napisalem, ze poszukuje PANCERNEGO silnika, wiec zdrowy na umysle czlowiek wydedukowalby, ze moja wiedza w tym zakresie jest bardzo ograniczona, a ja po prostu szukam jednostki niezawodnej i jesli obie sa niezawodne, to moga byc obie! Takze pytanie jest wystarczajaco precyzyjne, bo dokladnie sprecyzowalem, ze poszukuje PANCERNEGO 2,7, wiec jak nie chcesz wasc pomoc, to koncz i wstydu oszczedz!
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 13 Sty 2021, 12:18
Temat postu:
Re: Legendarny 2.7 CDI
kaneh napisał:
dokladnie sprecyzowalem, ze poszukuje PANCERNEGO 2,7
No to jeżeli się mamy kierować takim kryterium, to ani jeden ani drugi z wymienionych silników według mnie takim nie jest. Ale jeszcz enie widomo, co u ciebie sie mieści pod hasłem PANCERNY. Bo jeżeli myslisz o 2,5 milionie kilometrów, to ZAPOMNIJ.
Wracając do tematu: jeżeli chodzi o zastosowanaie wspomnianego silnika 612 to nie jest to wiedza tajemna. Otwierasz Wikipedię i jest tam taka strona:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM612_engine
Jak widać podano również zastosowanie.
dokladnie sprecyzowalem, ze poszukuje PANCERNEGO 2,7
No to jeżeli się mamy kierować takim kryterium, to ani jeden ani drugi z wymienionych silników według mnie takim nie jest. Ale jeszcz enie widomo, co u ciebie sie mieści pod hasłem PANCERNY. Bo jeżeli myslisz o 2,5 milionie kilometrów, to ZAPOMNIJ.
Wracając do tematu: jeżeli chodzi o zastosowanaie wspomnianego silnika 612 to nie jest to wiedza tajemna. Otwierasz Wikipedię i jest tam taka strona:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM612_engine
Jak widać podano również zastosowanie.
No i wlasnie zbieram informacje o rzekomej niezawodnosci tych silnikow i dochodze do wniosku, ze jest grubo przesadzona. Zapewne „pancerne” to byly jednostki w poprzednich generacjach. Chcialbym zamienic swojego siatana na cos bardziej komfortowego (robie pare razy do roku trasy 1400km), ale rowniez niezbyt drogiego w utrzymaniu, oraz przede wszystkim niezawodnego. Dlatego wlasnie jednak od gwiazdy coraz mocniej odciaga mnie w strone Volvo xc90 2.4 D5. Jednak wychodzi na to, ze na mesia trzeba miec gleboka kieszen
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.