Dołączył: 07 Mar 2021 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Sprinter 319 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 07 Mar 2021, 12:25
Temat postu:
Ogrzewanie Sprinter 906 zimne powietrze z zewnątrz
Posiadam Spintera 906 319 CDI 2015, jestem pierwszym właścicielem. Od dawna mam w nim problem z ogrzewaniem. W zimie w zasadzie przeważnie kabinę webastem dogrzewałem.
Nawiewy górne- tak jakby tam szło tylko zimne powietrze z zewnątrz. Tak ma być? Zimne z zewnątrz idzie także jak dam obieg wewnętrzny.
Pokrętło od ustawienia gdzie powietrze ma iść- jak daję tylko na nogi to to dalej idzie na nawiewy środkowe (+ nogi). Daję na szybę- idzie na środek i szybę. Zacząłem rozbierać deskę aby sprawdzić czy klapki chodzą, silniczki sterujące działają. Zdemontowałem je i ręcznie tak jakby klapy w środku chodziły. Tak w nich jest? (W innych autach z którymi mam do czynienia jak ustawiam nogi to idzie tylko na nogi). Nie wiem czy kontynuować wydzieranie nagrzewnicy-czy te nawiewy tak mają chodzić a np. spróbować termostat zmienić.
W długiej trasie gorące powietrze idzie ale jakbym nie ustawił pokrętła od nawiewu to 80% idzie na środek. Po odpaleniu na mrozie powiedzmy -10 trzeba przejechać dobre kilkanaście kilometrów aby nagrzać kabinę.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 07 Mar 2021, 14:11
Temat postu:
Re: Ogrzewanie Sprinter 906 zimne powietrze z zewnątrz
m-iiiii napisał:
Posiadam Spintera
My ciebie również witamy kolego!
Niestety - na podstawie podanych informacji nie można udzielić odpowiedzi. W tym modelu są rózne rodzaje systemu ogrzewania/wentylacji. Od prostego ogrzewania z mechanicznym rozdziałem powietrza poprzez ogrzewanie z klimatyzacją skończywszy na automatycznym ogrzewaniu z klimatyzacją, gdzie rozdział powietrza i regulacja temperatury odbywa się na zasadzie elektrycznej. Dodatkowo obecność webasto zmienia ilość i rodzaj uszkodzeń mogących wpływać na temperaturę powietrza w kabinie. W niektórych układach jest pompka obiegowa - ona ma także "swoje za uszami".
W niektórych autach jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna wspomagająca podstawowy układ ogrzewania w momencie jak silnik jest zimny. Jak widzisz - na podstawie domysłów możemy sobie pisać długo i ciekawie...
Już dawno minęły czasy pierwszych CDI kiedy dobre nagrzanie kabiny było prawie niemożliwe. Sprawny 906 nagrzewa się bardzo szybko.
Mam taki panel jak na zdjęciu- podstawowa klimatyzacja bez strefy dla pasażera.
Wspominałem o Webasto- jest to system suchy bez podpięcia do silnika i bez ingerencji w klapy itp. (ciepło całkowicie niezależne od układów samochodu)
Nagrzewnicy elektrycznej tam nie widzałem- mam obecnie pościągane osłony itp. bo przymierzałem się do wyciągnięcia całości ale widzę że to i bardziej skomplikowana operacja i zacząłem się zastanawiać czy to ma sens jak klapy i silniczki chyba chodzą....
Czy w sprinterach jest może takie rozwiązanie że na środkowe nawiewy idzie cały czas powietrze nieogrzane z zewnątrz? I na zimę po prostu te nawiewy się zamyka? Podobnie jest np. w BMW tam na szybę można mieć inną temperaturę puszczoną niż na resztę auta... Tylko u mnie cały czas to zimne powietrze... A nie mam już pojęcia czy to usterka czy tak ma być.... czy zaczynać od termostatu jednak.
To jest 2014, a biorąc pod uwagę rok produkcji to nawet 2013
Masz zamontowaną pompkę obiegową o której wspomniałem. Jej zadaniem jest wymuszać lepszy obieg wody przez nagrzewnicę. Jak jest uszkodzona, to łopatki wirnika skutecznie tłumią przepływ. Psują się na tyle często, że można od niej zacząć. Pompka ma silniczek bezszczotkowy, jedną z usterek jest zatarcie wirnika. Wtedy nie ma siły ruszyć. Silniczek jest na prąd stały. Wystarczy podać plus i minus zwracając uwagę na polaryzację. Znaczki są na obudowie. Wygląda tak:
Z tego, co pamiętam jest gdzieś z tyłu, za silnikiem, na ścianie grodziowej.
EDIT:
Znalazłem nawet obrazek:
m-iiiii napisał:
Czy w sprinterach jest może takie rozwiązanie że na środkowe nawiewy idzie cały czas powietrze nieogrzane z zewnątrz?
Tak to jest rozwiązane, i nie tylko w Sprinterze. Otóż wielu ludzi (zwłaszcza starszych) źle reaguje na gorące powietrze dmuchające do kabiny przy ustawieniu na "max" temperatury. Zwłaszcza jak dmucha prosto w twarz, co może prowadzić nawet do omdlenia. Dlatego można sobie włączyć dmuchanie na twarz zimnym w czasie gdy reszta człowieka pławi się w ciepełku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.