Witam.
Czytalem podobny temat, ale u mnie objawy sa inne..
Wiem oczywiscie, ze bez podlaczenia do komputera pewnie guzik sie dowiem, ale opisze sytuacje, moze ktos mial podobny problem.
Jechalem normalnie, auto pracowalo jak powinno, zaczolem hamowac aby skrecic i jak po skrecie dodalem gazu to auto zaczelo przerywac, tak jak by ktos dodawal gwaltownie gazu i puszczal i znowu dodawal.
Jak chce utrzymac auto na 2000 obrotow trzymajac gaz w tej samej pozycji to mi obroty skacza z 900 do 2000.
Jechac sie nie da, bo nawet nie osiaga 50km/h, momentami jak wcisne gaz, to lapie i przyspiesza,ale po chwili obroty spadaja. Nie wiem czy to zawor EGR czy gdzies jakas dziura czy co.
Nie spodziwam sie, ze ktos mi udzieli 100% porady, oczywiscie jak bede mial mozliwosc to podlacze auto pod kompa, ale prawda jest taka, ze mieszkam w Szwecji a do serwisu MB mam 50 km, a tu ciezko znalesc "Pana Kazia" ktory ma kompa do diagnostyki.
Jak wspomnialem, moze ktos mial taki przypadek i bedzie mi latwiej.
Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: MERCEDES W251 R320CDI LONG 2007R 224KM FULL
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Sty 2018, 08:51
Temat postu:
Czujnik doładowania albo nastawnik turbo
Witam
Kolego miałem ten sam problem
Na kompie wyświetlaj błąd czujnika cianienia doladowania , błąd nastawnika
Sa to dwa bledy powiazane
I są dwie opcje albo czujnik ciśnienia doładowania albo nastawnik turbiny
Pierw wymieniłem czujnik doładowania bo był tańszy Bosch ok 120zl
Wydawało się że Oki ale po 3 tyg znow
Więc turbina albo zaciera się geometria ale jak by to było to to nie ustalo by od razu
Więc nastawnik taką plastikową puszka jak paczka papierosów dokrecona do turbo...
I znów są dwie opcje musisz spisać albo numer z turbo albo z nastawnik.
Bo nie we Wszystkich wersjach turbin da się wymienić sam nastawnik
Może być że całe turbo....
Może być nastawnik, może być nieszczelność w układzie doładowania, może być nieszczelny wydech, może być zapchany katalizator. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Witam serdecznie.
Wiem jak wazne sa informacje i dzielenie sie nimi, na wstepie powiem, ze autko juz dziala, opisze co i jak, bo moze komus sie przyda.
A wiec, w moim aucie jest silnik V6 3.0 DCI model auta to R 320 CDI 4MATIC
Auto po hamowaniu stracilo nagle moc i zaczelo jechac "skokami do przodu" strasznie szarpal i nie dalo sie jechac nawet 40km/h
Nie wiem dlaczego, ale dopiero po dwoch dniach auto przeszlo w tryb serwisowy i zapalila sie kontrolka silnika, po tym dalo sie jechac autem, oczywiscie juz nie szarpal i nie mial 100% mocy, ale mozna bylo pojechac do warsztatu na diagnoze.
Po podlaczeniu do komputera wywalilo mi dwa bledy:
P 2089 Czujnik cisnienia wstecznego wydechu, napiecie jest zbyt niskie - blad staly
P 2616 - Czujnik przeciwcisnienia spalin: roznica jest zbyt wysoka - blad staly
Drugi blad ignorowalismy i skupilismy sie na P 2089
Ten blad sie pojawia jak jest uszkodzony czujnik B60 - czujnik spalin A6429050100 Na rysunku oznaczony numerem 120
Dla tych co nie wiedza, czujnik jest pod autem, obok skrzyni biegow, dosc latwo dostepny, cena okolo 110 zl za nowy
Po wymianie czujnika i wykasowaniu bledu auto pracowalo poprawnie do czasu wylaczenia silnika, po ponownym wlaczeniu pojawila sie kontrolka silnika.
Ponowna diagnoza pokazala blad P 2616 - to czujnik, ktory w tem aucie jest tuz za turbina A0071534328 na rysunku oznaczony numerem 87-koszt uzywanego to okolo 170 zl
Wymiana jest prosta, klucz oczkowy 24 i 1 minuta pracy.
Po wymianie i wykasowaniu bledow, autko ponownie ma moc i jezdzi jak powinno.
Dołączył: 27 Sie 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpacie Posiadane auto: W251 320CDI, W208 CLK320
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Sie 2019, 08:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa R ) R320 CDI utrata mocy
Jako, że objawy mam podobne to podepnę się pod temat,
Całkiem niedawno stałem się posiadaczem kolejnego Mercedesa w rodzinie, jako że auto ma co do zasady ciągnąć przyczepę więc szukałem czegoś większego z większym momentem obrotowym. Padło na Mercedesa R klasę 320CDI z 2007 r. Przy zakupie zostałem poinformowany, że od czasu do czasu zacina się coś w skrzyni biegów, ale że temat 7g tronica jest ogólnie znany i nie zraziło mnie to. Auto zrobiło około 1,5 tys. km i nic nie wskazywało na to, żeby miało coś się złego dziać.
Auto zaczęło się tylko wkręcać bardzo opornie do 2 - 2,5 tys. obrotów i zaczyna strasznie szarpać tak jakby miał silnik wypaść oczywiście tylko podczas jazdy na postoju auto wkręca się bez problemów powyżej 2,5 tys. obrotów.
Odczytałem błędy okazało się, że jest problem ze sterownikiem skrzyni biegów i było jeszcze kilka błędów silnika, które wskazywały na klapy wirowe.
W związku z tym udałem się do "mechanika" specjalizującego się w tych skrzyniach biegów, został wymieniony sterownik skrzyni, 2 solenoidy, przepisane kodowanie ze starego sterownika.
Następnie zostały rozebrane kolektory ssące po rozebraniu ich okazało się, że rozleciały się cięgna klap wirowych w związku z tym zostały założone całe zregenerowane klapy wirowe. Przy okazji tej wymiany oczywiście wymieniłem również uszczelki wymiennika ciepła ponieważ zaczął pojawiać się tam olej.
Niestety na chwilę obecną brak jest jakichkolwiek błędów zarówno na silniku jak i skrzyni biegów natomiast auto w dalszym ciągu nie wkręca się powyżej 2,5 tys. obrotów i w dalszym ciągu zaczyna szarpać tak jakby miał silnik wypaść. Mechanicy rozkładają ręce, albo podają za przyczyny rzeczy już zrobione.
Dodatkowo geometria turbiny działa lekko, sterownik geometrii pracuje tak jak podaje to instrukcja serwisowa mercedesa.
Proszą o jakąkolwiek podpowiedź gdzie szukać dalej bo auto stoi już 2 tydzień, a skończyły mi się pomysły co może być jeszcze nie tak, a należałoby sprawdzić.
PS. Dodam jeszcze, że przy okazji tych prac okazało się, że któryś z poprzednich właścicieli pozbył się DPF, ale raczej nie zakładam, że zrobił to nie poprawnie ponieważ auto jeździło.
Dołączył: 29 Sty 2020 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Po Posiadane auto: Mercedes cls 320cdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Gru 2021, 12:29
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa R ) R320 CDI utrata mocy
Mam podobny problem.
Błąd nastawnik turbo melduje usterkę.Auto wchodzi w tryb awaryjny i jedzie max 40km/h.Ogólnie brak mocy.Chcek engine.
Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy.
Wymieniony nastawnik turbo,po 3 tyg to samo.
Nastawnik turbo melduje usterkę.
Zmienna geometria chodzi luźno i nic się nie zacina.
Stawiam flaszkę za rozwiązanie problemu.
Oczywiście nastawnik był nowy. Może być za duże przeciwciśnienie spalin, albo turbo słabo wieje i wykręca nastawnik. Ciśnienie doładowania powinno być około 1100hPa. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Sob 25 Gru 2021, 13:35
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa R ) R320 CDI utrata mocy
Napisz jakie masz błędy a nie jaki opis. Powodów twojej usterki może być wiele.
Ponadto przy turbo trzeba robić logi w czasie rzeczywistym by zobaczyć jak zachowuje się np. ciśnienie doładowania. _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa R ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.