Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek1008

Dyskutant



Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: W140, Galloper, ML W163 3,2, 2,7 C, 123, 124, 124ce, Opel Senator, BMW 320 ,518, 524, 520 E34, 525TDS, Opel Omega 2,5 TD, Alfa 146. Alfa 156, Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee 4,0 Ford Sierra1,8 1,6
Piwa: 3/3
Wysłany: Sro 21 Lip 2021, 21:45
Temat postu:

Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.


Mam problem. W164 2007 rok 320CDI. Przy 1/4 wskaźnika paliwa w baku skończyło się paliwo... Ponieważ to auto mam od 4 dni, poprzedni właściciel powiedział, że jego mechanik wspomniał, że pompa paliwa w baku, chociaż pompuje paliwo do silnika, nie przepompowuje pomiędzy bakami i dlatego zostaje 1/4 pojemności baku ropy. Co o tym myślicie? Chciałem tam zobaczyć, co się dzieje, ale wejścia do baku a dokładniej do pompy pilnuje metalowy okrągły dekiel. A dokładnie dwa dekla. Po prawej i po lewej stronie pod siedziskiem foteli tylnych. I teraz nie wiem czy się go odkręca, czy wyrywa?
[/img]
Chętnie dołączę zdjęcie... ale nie wiem jak.
_________________
Jeśli mogę to chętnie pomogę Smile
Powrót do góry
skype status
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4189
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 344/20
Wysłany: Czw 22 Lip 2021, 08:43
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.


To, co widzisz pod fotelem to jedynie zaślepki w podłodze. Dopiero pod spodem zobaczysz duże nakrętki w postaci plastikowych pierścieni które mocują pompę paliwa i pływak wskaźnika poziomu. Zdjęcie baku możesz sobie podejrzeć na Alledrogo. Przed demontażem przygotuj się teoretycznie jak działa dynamiczna pompa paliwa - poczytaj na innych forach Mercedesa i nie musi to być koniecznie o W164 bo ten system stosowany jest również w innych modelach. Bez przygotowania to sobie tylko to obejrzysz i na tym się skończy.
Powrót do góry
jacek1008

Dyskutant



Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: W140, Galloper, ML W163 3,2, 2,7 C, 123, 124, 124ce, Opel Senator, BMW 320 ,518, 524, 520 E34, 525TDS, Opel Omega 2,5 TD, Alfa 146. Alfa 156, Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee 4,0 Ford Sierra1,8 1,6
Piwa: 3/3
Wysłany: Czw 22 Lip 2021, 22:07
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.


Dzięki kolego za odpowiedź. Tak wiem że to są zaślepki. Co do pomysłów inżynierów to już kilka ciekawych rozwiązań widziałem. Sam robiłem usterki w Volvie XC90 . TO dopiero wyzwanie Smile Natomiast mam pytanie jak te dekle metalowe ściągnąć. Czy się je wyrywa, odcina, czy odkręca.
doczytałem na innym forum o tych pompach dynamicznych.
Z tego co widzę, to chyba mogą być dwa problemy: Pierwszy przytkany filtr paliwa, ten nad silnikiem, Drugi przytkany ssak na pompie paliwa. Obydwie usterki powodują zmniejszenie ciśnienia paliwa z pompy elektrycznej co powoduje zmniejszenie siły ssania paliwa powrotnego i braku przelewanie do baku z pompą elektryczną.
Ktoś tam jeszcze wspomniał o rozkalibrowaniu dyszy oraz o pęknięciu któregoś przewodu plastikowego paliwowego. Jednak mam jeszcze jedno pytanie. Po załączeniu stacyjki, pompa paliwa elektryczna w baku pracuje około 25 sekund a potem się zatrzymuje. Czy podczas pracy silnika, pompa elektryczna wzbudza się sama, czy już wtedy pompa wysokiego ciśnienia sama sobie zasysa paliwo z baku nie potrzebując elektrycznej. Ale gdyby tak było, to pompa wysokiego ciśnienia, a dokładniej powrót paliwa zasysał by paliwo z baku i przelewał do drugiego?
_________________
Jeśli mogę to chętnie pomogę Smile
Powrót do góry
skype status
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4189
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 344/20
Wysłany: Pią 23 Lip 2021, 08:41
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.


Przecież ta dysza nie jest kalibrowana… Smile
Jedna generalna zasada która ma wszystkie inne pod sobą: pompa dynamiczna przelewająca paliwo jest zasilana paliwem z rurki powrotu którą paliwo wraca z silnika do baku. Im więcej go leci tym dla pompy dynamicznej lepiej. A dlaczego leci mniej? Tak jak napisałeś filtr paliwa, nieszczelności przewodów (ale to się odbija od razu na uruchamianiu silnika), spadek sprawności pompy (starość), mocne zagięcie któregoś z przewodów paliwowych. Zwracam tu uwagę: paliwa może być w takich przypadkach jeszcze dosyć do prawidłowej pracy silnika, ale będzie go zbyt mało na powrocie żeby zapewnić prawidłową pracę pompy dynamicznej.
Powrót do góry
jacek1008

Dyskutant



Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: W140, Galloper, ML W163 3,2, 2,7 C, 123, 124, 124ce, Opel Senator, BMW 320 ,518, 524, 520 E34, 525TDS, Opel Omega 2,5 TD, Alfa 146. Alfa 156, Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee 4,0 Ford Sierra1,8 1,6
Piwa: 3/3
Wysłany: Pią 23 Lip 2021, 11:27
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.


Tak, wiem że nie jest kalibrowana, ale ma jakąś średnicę i jeśli ta średnica po - nie wiem- 700 tys. km - powiększy się, struga paliwa nie ma mocy zabrać ze sobą paliwo z baku i przelać do drugiego. To jest z innych for mercedesa.

Ale mam inne pytanie. Czy pompa elektryczna z baku pracuje cały czas podczas pracy silnika, jazdy autem, czy przed odpaleniem auta załącza się i potem zatrzymuje? A potem pompowanie paliwa z baku do silnika przejmuje pompa wstępna przed pompą wysokiego ciśnienia, czy takiej pompy wstępnej nie ma i dalej pompuje paliwo pompa elektryczna?
_________________
Jeśli mogę to chętnie pomogę Smile


Ostatnio zmieniony przez jacek1008 dnia Pią 23 Lip 2021, 22:14, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
skype status
Reklama








Wysłany: Pią 23 Lip 2021, 11:27
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4189
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 344/20
Wysłany: Pią 23 Lip 2021, 21:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.


jacek1008 napisał:
Czy pompa elektryczna z baku pracuje cały czas podczas pracy silnika, jazdy autem, czy przed odpaleniem auta załącza się i potem zatrzymuje? A potem pompowanie paliwa z baku do silnika przejmuje pompa wstępna przed pompą wysokiego ciśnienia, czy takiej pompy wstępnej nie ma i dalej pompuje paliwo pompa elektryczna?
Jakoś nie za bardzo widzę sens, żeby w obwodzie niskiego ciśnienia były dwie pompy. I tak jest rzeczywiście. Przecież jeżeli pompa elektryczna pracowałaby tylko w czasie rozruchu, to potem (po wyłączeniu) sprawiałaby duży opór przepływu. Jaki sens? Tak nie jest. Pompa po załączeniu zapłonu pracuje kilkadziesiąt sekund i jeżeli silnik nie zostanie uruchomiony zostaje wyłączona. Jeżeli silnik zostaje uruchomiony pompa cały czas pracuje, a regulację ciśnienia w obwodzie przejmuje obwód regulacyjny pompy wysokiego ciśnienia. Z tego, co pamiętam pompy wstępnej, mechanicznej w tym silniku nie ma.

jacek1008 napisał:
Tak, wiem że nie jest kalibrowana, ale ma jakąś średnicę i jeśli ta średnica po - nie wiem- 700 tyś km - powiększy się, struga paliwa nie ma mocy zabrać ze sobą paliwo z baku i przelać do drugiego.

Czysta, oleista ciecz nie jest w stanie w przypadku laminarnego przepływu zdeformować taką dyszę - nawet zrobioną z tworzywa. Być może byłoby to możliwe w przypadku jak strumień paliwa byłby zanieczyszczony cząsteczkami stałymi - ale do tego nie dopuszcza bardzo gęsty filtr paliwa. Osobiście nie wierzę. Kawitacja w tym przypadku też jest mało możliwa.
P.S.: W języku polskim nie ma słowa "tyśęcy" i w związku z tym nie ma skrótu "tyś" Skrót od słowa TYSIĘCY to "tys." Z kropką.
Powrót do góry
jacek1008

Dyskutant



Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: W140, Galloper, ML W163 3,2, 2,7 C, 123, 124, 124ce, Opel Senator, BMW 320 ,518, 524, 520 E34, 525TDS, Opel Omega 2,5 TD, Alfa 146. Alfa 156, Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee 4,0 Ford Sierra1,8 1,6
Piwa: 3/3
Wysłany: Pią 23 Lip 2021, 22:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.


Już poprawione tyś na tys, jednak musiałem 2 razy poprawiać bo komp poprawia mnie na tyś. Sad

A co do naszego problemu, wymieniłem filtr paliwa na nowy zanim dobiorę się do baków. Aktualnie mam 3/8 na wskaźniku. Mam ze sobą bańkę z 10 litrami paliwa i.... zobaczymy co się stanie jak dojdzie do 1/4. Możliwe że filtr był zapchany, bo korozja była już na nim... na ocynku.... i dlatego nie było mocy dla pompy dynamicznej, zobaczymy. na pewno dam znać już za niedługo.
Czy jest gdzieś instrukcja jak dodać zdjęcie?

No więc, filtr wymieniony i na 1/4 poziomu paliwa auto gaśnie.
Co dalej?
_________________
Jeśli mogę to chętnie pomogę Smile
Powrót do góry
skype status
notgroove

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 372
Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city
Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 24/0
Wysłany: Sro 28 Lip 2021, 11:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) Jak dostać się do pompy paliwa w bakach? W164 320CDI 2007.


Ja wycinałem nożem tapicerskim tę pokrywę. Jest przyklejona na klej lub jakiś sylikon do karoserii.
Musiałem wymienić uszczelkę bo zalany do pełna bak wypluwał paliwo.
Generalnie to ja bym sprawdził czy aby na pewno jest jeszcze 1/4 zbiornika. No chyba że sprawdziłeś to zalewając do pełna. Tak czy siak warto otworzyć i sprawdzić.
_________________
X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
RAM 2500
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa ML »

Opinie o samochodach Mercedes klasa ML - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne


MercedesE 350

45 800

2009r.

136 000 km

mazowieckie

MercedesC 63 AMG

119 999

2008r.

189 000 km

pomorskie

MercedesGLA 180

103 900

2019r.

70 000 km

mazowieckie

MercedesGLC 220

176 900

2019r.

56 405 km

małopolskie

MercedesA 180

11 700

2007r.

254 000 km

łódzkie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2021 Created by idealneT and OM System