Błąd 1482 to uszkodzenie modułu świec żarowych lub jego inst
kupiłem sobie Vito 2,2 cdi (110 km) z 2003 r i do momentu nabycia pali się ikonka świec (ciągle swieci od zapłonu do odpalenia i gdy silnik "chodzi"); były wlasciciel twierdzi ze swiczki wymienił -trochę poczytałem , poszukałem i pomierzyłem miernikiem: świece od koski z modułu(sterownika świc ) i wszystkie swiece mają tą samą oporność, sprawdziłem moduł , który wygłąda na świeży -lecz go też otworzyłam ale tam sama elektronika- takąze go sprawdziłem miernikiem i od + do każdego z pinów jest taka sama oporność . masa po przekręceniu stacyjnki jest , na przewodzie + jest prąd ponad 12V. generalnie samochód chodzi ale ta ikona irytuje,- Panowie, proszę o pomysły naprawy w/w problemu .
Re: ( Mercedes Vito ) Błąd 1482 to uszkodzenie modułu świec żarowych lub jego inst
Czy ktoś ma jakieś pomysły na rozwiązanie mojego problemu , czytałem , ze może być problem z czujnikiem temperatury w bloku ,ale jeszcze tego nie sprawdziłem - muszę jeszcze go zlokalizować .
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sro 19 Sty 2022, 20:25
Temat postu:
Re: Błąd 1482 to uszkodzenie modułu świec żarowych lub jego inst
szymon 1979 napisał:
pomierzyłem miernikiem: świece od koski z modułu(sterownika świc ) i wszystkie swiece mają tą samą oporność
Nie tak szybko kolego! Oprócz typowej usterki jaką jest świeca przepalona mamy do czynienia również z drugą usterką - zwarcie wewnątrz świecy. I tu jest problem - bo różnica pomiędzy opornością świecy dobrej i takiej "zwartej" jest znikoma i jak o tym nie wiesz to uznasz wszystkie oporności jako jednakowe. A niestety w przypadku zwarcia świecy przez instalację płynie nadmierny prąd który powoduje uszkodzenie przekaźnika. Tu masz zdjęcie z moich zbiorów:
Jeżeli masz faktycznie uszkodzenie takiego rodzaju i będziesz chciał naprawić przekaźnik tą metodą:
https://www.bing.com/videos/search?q=glow+plug+mercedes+vito+cdi+638&docid=607995145428805554&mid=963B45C6D70421C1B7E8963B45C6D70421C1B7E8&view=detail&FORM=VIRE
To raczej się wstrzymaj. Bo to przepalone przewężenie to jest taki bezpiecznik. Ten zamontowany drut już się nie przepali. Spali się instalacja na silniku - o ile nie spali się całe auto
szymon 1979 napisał:
czytałem , ze może być problem z czujnikiem temperatury w bloku
To dotyczyło wcześniejszej generacji diesli (przed CDI) które faktycznie miały czujnik temperatury w bloku. Był to jednak czujnik wyłącznie na potrzeby przekaźnika świec. W silniku CDI przekaźnik świec jest podłączony do komputera silnika i to od niego dostaje temperaturę silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.