Dołączył: 04 Wrz 2022 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie Posiadane auto: Mercedes Sprinter I
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 04 Wrz 2022, 21:26
Temat postu:
Regulacja linek skrzyni biegów
Witam
Mam w robocie Sprintera I generacji z 2006r i silnikiem 2.2CDI
Strzeliła w nim kiedyś linka i po wymianie są problemy z biegami, głównie z jedynką.
Często wyskakuje i zgrzyta przy zapinaniu. Był już z dwa razy u mechanika i oni ustawiają te linki na chybił trafił, raz jest lepiej raz jest gorzej ale nigdy tak jak powinno być.
Obecnie jest wsadzony cały nowy wybierak (lewarek), są nowe linki do skrzyni i na nowo zatulejowane wahadło/przeciwwaga na której był duży luz. Jednak nic to nie poprawiło w kwestii jedynki, jak zgrzytała tak zgrzyta dalej.
Moim zdaniem są nieudolnie wyregulowane linki, jak to zrobić prawidłowo? Szukałem jakiejś instrukcji/poradnika ale nic wartego uwagi nie znalazłem.
Niewłaściwie ustawione linki mogą powodować "wypadanie" biegu, ale raczej na pewno nie są powodem zgrzytu przy włączaniu biegu. Nie potrafię znaleźć teraz tego dokumentu, ale o ile pamiętam, to w lewarku jest jakiś otworek który powoduje unieruchomienie lewarka w pozycji neutralnej, i wtedy dopasowuje się długość linek. O ile to jest faktycznie pierwsza generacja - bo w 2006 wszedł do produkcji model 906.
Z jedynką jest różnie, raz wchodzi elegancko, a następnym razem wielki zgrzyt bez zapięcia. Muszę też trzymać lewarek bo czasami potrafi wyskoczyć. Linki już były regulowane z trzy razy, ale jedynka zawsze zgrzyta. Różnica jest tylko taka że w zależności od regulacji zgrzyta częściej albo rzadziej.
Szefo mówił że przed pęknięciem linki nie było problemów z biegami.
Sam bym to wyregulował ale nie wiem gdzie są punkty do blokowania lewarka i tego wihajstra przy skrzyni biegów.
Mój sprinter to wersja 413 CDI-D. Napewno nie jest to 906
Sam bym to wyregulował ale nie wiem gdzie są punkty do blokowania lewarka
Gdzieś tam znalazłem w "archiwum" jakiegoś zapomnianego egzemplarza. No i wygląda to tak:
od góry lewarka jest taka agrafka/sprzączka
wciskasz ją w dół, i trafia ta agrafka w otworek w "jabłku" lewarka:
MateuszCOMPANY napisał:
Mój sprinter to wersja 413 CDI-D. Napewno nie jest to 906
CDI to już druga seria. Pierwsza to było (przykładowo) kultowe 312D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.