Stacyjka co jakiś czas się zacinała, tj. kluczyk się nie przekręcał lub blokował na drugiej pozycji. Wystarczyło przekręcić ponownie z pozycji wyjściowej lub wyjąć go i włożyć, dało się jeździć.
Pech chciał, że auto użytkowała ostatnio osoba nie do końca zaznajomiona z problemem, prawdopodobnie próbowała rozwiązać go siłą. W efekcie bębenek się całkowicie zablokował i nie jestem w stanie przekręcić kluczyka nawet na pierwszą pozycję.
Przerósł mnie i Ojca również demontaż ww. Wężyki od podciśnienia odpięte, kostka odpięta, śrubka wykręcona z obejmy... i na tym koniec sukcesów. Stacyjka rusza się, ale nie da się jej wyjąć. Ze schematów rozumiem, że jest po prostu wciśnięta w gniazdo w przekładni kierowniczej. Ciągnąć, aż wyskoczy?
Byłoby ekstra, gdybym mógł wymienić sam bębenek, bo kompletne stacyjki są drogie. Niestety, z tego, co zrozumiałem, żeby go wyjąć musiałbym mieć możliwość przekręcenia kluczyka chociaż na pierwszą pozycję. Mam rację?
Co dalej? Jak wyjąć stacyjkę? Są jakieś szanse na bezszkodowe wyciągnięcie bębenka? Niby prosty konstrukcyjnie wóz, a Mission Impossible... _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Ze schematów rozumiem, że jest po prostu wciśnięta w gniazdo w przekładni kierowniczej.
Żle rozumiesz. Patrz na obrazek pierwszy lepszy z Alledrogo:
Powiększyłem fragment, na którym widać metalowy kołeczek (ten żółty). Można go wcisnąć dopiero jak będzie przekręcony kluczyk w stacyjce. To on trzyma stacyjkę w obudowie kolumny kierowniczej.
Jest to na tyle stare auto, że nie sądzę, abym został posądzony o udzielanie porad złodziejom
Musisz założyć na wiertarkę taki palcowy kamień szlifierski i tym narzędziem zeszlifować kołek. Wtedy stacyjka się wysunie. Przed tą operacją można opuścić trochę obudowę kolumny po odkręceniu obejmy która jest poniżej stacyjki.
Francuz_C8 napisał:
Ciągnąć, aż wyskoczy?
Jak zahaczysz do stacyjki czołg albo traktor to wyjdzie. Wtedy kołek wygniecie sobie miejsce w tej rurze w której jest stacyjka i wyjdzie.
Ah damn, no nieźle. Ten element widziałem, ale jakoś nie skojarzyłem go z blokadą.
Dziękuję za sprawną pomoc tak czy siak, piwo stawiam. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Jak już wyrwiesz dziada to raczej zanieś to do klucznika. Samodzielne, niewprawne wyciąganie wkładu może doprowadzić do uszkodzenia mechanizmu zwalniania blokady kierownicy. Nikt chyba nie lubi, jak kierownica blokuje się w czasie jazdy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes 207 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.