Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 187 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: Opel Vectra 2.0DI 16V 97'
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 12:59
Temat postu:
regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
Byłem dzisiaj u gazownika i wyregulował mi gaz. jestem zadowolony bo w końcu nie szarpie, jak dojeżdżam do skrzyżowania mi nie gaśnie i wreszcie można jeździć ale tak trochę nie zupełnie do końca rozwiązał się mój problem. Facet który ustawiał gaz pokrecił tu i tam i w pewnym momencie przy dodawaniu gazu zaczał strzelać. ( ta klapka na obudowie filtra) powiedział ze jak strzela to musi być coś z układem zapłonowym. i teraz pomóżcie znaleźć przyczynę:
kable WN wymienione
świece nowiutkie (NGK24)tylko to nie są te przeznaczone dla samochodów z instalacją LPG
podciśnienie jest w porządku w kolektorze ssącym
elektronika sprawna żadnych błędów po podłączeniu do kompa nie wykryło
paz Gazownik mówił ze coś napewnoz układem zapłonowym skoro strzela no ale co? mówił coś o jakiejś cewce ale to już nie wiem o jakiej. macie jakieś propozycje?
PS: w ogóle żeby trzymał wyższe obroty to musiał zdjąć tą rure doprowadząjącą powietrze do obudowy filtra i jest lepiej ale rura też nie jest zapchana wiec dlaczego jak zdejmę ją to obroty są wyższe a jak założę to się przydusza?
I za wcześnie pochwaliłem jak samochód jest zimny to dalej gaśnie nie trzymając obrotów i falują jak ma około 60C juz jest w porządku dochodzi do 90 stoje na skrzyżowaniu włącza się dmuchawa od chłodnicy i znów przygasa. no już nie wiem co mam robić czy do gazownika czy do mechanika od lewej do prawej a nikt nie umie pomóc;/ _________________
PS: w ogóle żeby trzymał wyższe obroty to musiał zdjąć tą rure doprowadząjącą powietrze do obudowy filtra i jest lepiej ale rura też nie jest zapchana wiec dlaczego jak zdejmę ją to obroty są wyższe a jak założę to się przydusza?
przydusza Ci go bo chyba filt powitrza już ma dość i prosi się o wymianę
Gumix8088 napisał:
I za wcześnie pochwaliłem jak samochód jest zimny to dalej gaśnie nie trzymając obrotów i falują jak ma około 60C juz jest w porządku dochodzi do 90 stoje na skrzyżowaniu włącza się dmuchawa od chłodnicy i znów przygasa. no już nie wiem co mam robić czy do gazownika czy do mechanika od lewej do prawej a nikt nie umie pomóc;/
Tak się dzieje tylko ma gazie czy na benzynie też?? Jak byłes u gazownia to regulował na zimnym czy ciepłym silniku??
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 931 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grudziądz Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1996r. AISAN 190 tys. km; Mazda 323f 1,5 16V 1995r. B+G
Piwa: 18/2
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 19:46
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
Możesz mieć przestawiony zapłon. Mi jak strzelał to okazało się że wygięty rałek rozrządu miałem bodajże. _________________ Rajdy to najprzyjemniejsza rzecz, jaką można robić w ubraniu!
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 187 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: Opel Vectra 2.0DI 16V 97'
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 21:25
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
ustawiał go tak na średnio ciepłym, na gazie to ledwo dojechałem do tego gazownika bo mi co chwila gasł. potem jak go ustawiał to włączyłem wszystkie odbiorniki prądu żeby jak najlepiej dało się go wyregulować i było nieźle przejechałem sie tam i tu i banan na mordzie bo w końcu działa ale po ostygnięciu lub po właczeniu sie dmuchawy znów to samo;/ wałek rozrządu w porządku ustawiał go mechanik wiec wykluczyłbym to. filtr powietrza tez zmieniany _________________
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 21:27
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
Gdzie ci strzela, w gaźnik? (to znaczy w stronę filtra powietrza czy w rurę wydechową?) Może być coś z zapłonem, tak jak mówi ci gazownik, lub lewe powietrze. Przychylał bym się do lewego powietrza. Gdy strzela w gaźnik to za wczesny zapłon lub lewe powietrze (lewe powietrze bo się przydusza), gdy w rurę to za późny zapłon. Może być i coś z cewką nie w porządku.
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 187 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: Opel Vectra 2.0DI 16V 97'
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 21:32
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
w strone filtra powietrza strzela, jak zdjałem obudowe i zgasł nagle to dym poleciał oczywiście wszystko dzieje się na gazie bo na benzynie jest w porzadku tylko obroty są 1200 i już ich zbić nie mogę. lewe powietrze tez wykluczam dwa razy rozbierałem kolektor ssący i uszczelniałem wsio dokreciłem porządnie i zrobiłem do to dokładnie. ale z jaką cewką? _________________
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 21:42
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
Gumix8088 napisał:
.....ale z jaką cewką?
Oczywiście, z zapłonową. Dziwne mi to z tymi obrotami, tak wygląda jak lewe powietrze, ale gdzie? a czy na wolnych obrotach faluje? A jeszcze dziwniejsze jak piszesz, że na benzynie jest dobrze, może być że masz też problem nie rozwiązany do końca z gazem. No i za wczesny zapłon może być przyczyna wyższych obrotów.
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 187 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: Opel Vectra 2.0DI 16V 97'
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 22:01
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
Bo to było tak: po złożeniu silnika pomyliłem rurki z podciśnieniem i ta co odchodzi po lewej stronie i robi za odpowietrzenie klawiatury była na miejscu tej cienkiej którą wtykam pod spód obudowy filtru powietrza. po zamianie ich obroty z 1500 spadły do 1200 wszystko na benzynie. kiedy włączę światła i dmuchawę na max jest 1000. ale obroty nie falują i jest wporządku. czasami troszke szarpnie podczas jazdy ale to raczej przez to ze źle sprzęgłem operuję. natomiast gdy przełączam na gaz to się dzieję cuda. odpalam samochód obroty skacza do 1500 a czasem 1900! potem stoponiowo spadają do 1400. właczam światła 1200 pochodzi sobie tak trochę i gaśnie, wiec odpalam jeszcze raz i znów to samo i tak aż nabierze temeperatry. jak już jest ciepły to ma tak 1000 obrotów i wtedy jak próbóje przygasnąć to oborty nagle spoworotem skaczą w górę. podczas jazdy gdy za bardzo docisne gaz to zamiast przyspieszać to dławi się powoli ida mu oborty do 3 tys potem 4 i w koncu zaczyna z kopyta przyśpieszać. czy to co się dzieje może być ewidentnie przyczyną tego ze wałek rozrządu się przestawił? machanik go ustawiał sam przy tym byłem ale teraz tak pomyślałem ze zawory były szlifowane z osadu podocierane specjalną pastą wiec przygotowane lux ale może dotarło się tu i tam porobiły się luzy i się zapłon spóźnia i dlatego tak się dzieje. branie lewego powietrza wykluczam wszystko jest dokręcone na amen i pouszczelniane silikonem wraz z uszczelkami. _________________
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 182 Skąd jesteś (miejscowość / region): warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Ford Mondeo 1.8/benzyna/mk2 Audi A4/1995/1.6 benzyna
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 22:37
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
podlacze sie do tematu. stary szofer-co do strzelania w rure wydechową mówisz - ze przyczyną może byc za późny zapłon-u mnie tak właśnie się dzieje..;/ strzela w rorę wydechową-samochód jak jedzie to tak krztusi się.. jak ustawić zapłon zeby było ok-tzn zeby nie był za późny tylko go troche cofnąc zeby był, nazwę to kolokwialnie-"wcześniejszy". dodam, że ja też podejrzewam zapłon świece zmienilem jakies 800 km temu, a w rurze wydechowej wystepuje tak jakby"nagar" czarna maź płynu nie ubywa i oleju wiec jest ok. pomóż Nasz Guru....!!
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
Czyli rozumiem , ze na gazie nie bardzo mozna utrzymać obroty, dopóki silnik ni e osiagnie temperatury. Jak dawno założony jest gaz, ile przejechane Miałem podobną sytuacje w 700-ce i okazało sie że membrany w parowniku stwardniały ze starości. Gazownicy chcieli wymieniać parownik (kilka stówek ), a ja kupiłem zestaw regeneracyjny na Allegro za 50zl i sam to wymieniłem. teraz auto chodzi dobrze, mozna go nawet zimnego na gazie odpalić. Jaki masz reduktor
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 187 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: Opel Vectra 2.0DI 16V 97'
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 14 Maj 2009, 09:14
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
tego samego się dowiedziałem wczoraj ostatecznie u gazownika. ze jeśli gaśnie to membrany stwardniały i musi się nagrzać zeby drgały. ale jeszcze falujące obroty i strzelanie zostało. ale tutaj tez najprawdopodobniej zapłon się przestawił wiec tez mechanior musi spojrzeć co i jak. jaki reduktor mam to nie wiem. wiem tylko że parownik tomassetto _________________
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 202 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie EBE Posiadane auto: Opel Astra II 2.0 DTI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Maj 2009, 09:50
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
reduktor to jest to samo co parownik takze najlepiej spojrz pod maske i najlepiej jakbys spisal symbol (spisz wszystko co masz na reuktorze) i poszukaj np. na allegro jakiegos zestawu naprawczego. Jak nic nie doczytasz, to pyknij fotke i jakos po fotce moze dojdziesz jaki to model porownujac z fotkami na allegro
Musisz tylko wiedzieć jaki filtr. Czy reduktor jest zintegrowany z filtrem (czyli AT07) i wtedy taki filterek poprosisz, czy tez nie , wtedy ten drugi.
Juz znalazłem w twoich postach fotkę twego parownika. To jest AT07 zintegrowany , identyczny jak mój.
Oto instrukcja regeneracji
http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=28244
A oprócz tego facet tez przysle Ci instrukcję
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 187 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: Opel Vectra 2.0DI 16V 97'
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 16 Maj 2009, 02:35
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) regulacja gazu pomogło ale nie do końca...
ojj nie zagladałem na forum jeden dzień a tu Tyle pomocy! dzięki bardzo za pomoc. mam nadzieje ze to pomoże na moje boleści bo powiem że raz jeździ luks a raz strzela prycha i śmierdzi gazem;/ mam nadzieje ze to zadziała bo coraz wiecej kasy na niego idzie i nic nie pomaga;/ _________________
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - IV generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.