Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Góra Posiadane auto: Sprinter
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Paź 2009, 17:15
Temat postu:
Dmuchawa nawiewu
Witam posiadam sprintera 313 i mam problem nie dziala mi dmuchawa nawiewu na zadnym biegu i w zwiazku z tym moje ytanie jak sie do neij dostac zeby ja sprawdzic? Pozdrawiam
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamienna Gora Posiadane auto: SPRINTER 315
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Paź 2009, 17:31
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Dmuchawa nawiewu
Witaj. Z tego co pamiętam to silniczek dmuchawy znajduje się po prawej stronie auta. Jak staniesz przed autem i podniesiesz maskę to po lewej stronię masz dziurę z kratką ktorą jest zasysane powietrze. W tym miejscu masz silniczek, który możesz wymontować i sprawdzić na krótko. Może szczotki się już skończyły. Jeżeli silniczek chodzi na krótko to sprawdż pod względem elekt. tzn bezpiecznik i połączenia na kostkach.
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Góra Posiadane auto: Sprinter
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Paź 2009, 17:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Dmuchawa nawiewu
bezpiecznik w skrzynce dobry chyba ze przy silniczku jest jakis 2, a z ta dmuchawa nie ma problemu wymatowac czy potrzeba jakis specjalnychh umiejetnosci?
Dołączył: 03 Wrz 2008 Posty: 146 Skąd jesteś (miejscowość / region): Góra Posiadane auto: sprinter 313 cdi 2001
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 11 Paź 2009, 11:48
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Dmuchawa nawiewu
Kolego jest jeszcze jedna opcja że niemasz nawiewu może spalił Ci się OPORNIK DMUCHAWY tydzien temu własnie taki wymieniłem a znajduje on sie koło filtra kabinowego tylko zwróc uwage na ile jest wtyczek u mnie jest na 3-y
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamienna Gora Posiadane auto: SPRINTER 315
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Paź 2009, 15:03
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Dmuchawa nawiewu
Umiejętności nie potrzebujesz Pewnie dasz radę. Już nie pamiętam jakich kluczy potrzebowałem, robiłem to we wcześniejszym aucie. Parę śrubek i silniczek na wierzchu. Może odepnij od niego kość i zobacz czy jak włączysz nawiew pojawi się prąd na pinach kości. Wystarczy ci zwykła próbówka. Jeżeli będzie pojawiał się prąd to silniczek, jeżeli nie to sprawdż ten opornik o którym piszę kolega. U mnie w 2 razy przyczyną były silniczki i uwierz mi że lutowanie nowych szczotek w silniczku nie ma sensu. Lepiej kupić nowy, a jeżeli chcesz taniej to używkę.
jeśli chodzi o opornik to go nie sprawdzisz znajduje się on niedaleko filtra nawiewu pod czarną osłoną. W sprinterach 90% niedziałających dmuchaw to właśnie oporniki. Polecam albo załatwić od kogoś i podłączyć na próbę albo podjechać do sklepu. Dużo pracy nie ma a będziesz wiedział czy to na pewno to. Pzdr
Witam koledzy mam sprintera od 7 lat i wtemacie dmuchawy przeszedłem prawie wszystko jeżeli chodzi o nie chodzący wcale silnik dmuchawy na żadnym biegu to powodem jest zużycie silnika i konieczność jego wymiany(koszt silnika to ok.280 zł). Jeżeli dmuchawa chodzi na 4 biegu a nie chodzi na niższych to uszkodzony jest opornik dmuchawy, a jeżeli chodzi od 1-3 a nie chodzi na 4-tym to przyczyną jest uszkodzenie przekaźnika znajdującego się przy silniku wentylatora(koszt 20-30 zł)jest to bardzo popularny przekaźnik występujący w dużej ilości modeli różnych marek.
Witam moj problem jest troszke inny poniewaz dmuchawa działa tylko na biegu 3 i 4 wiec nie wiem co jest przyczyna czy opornik czy przekaźnik czy moze 4 pozycyjny włącznik w kabinie .Prosze o pomoc jak zlokalizowac usterke bez kupowania w ciemno.
sluchaj dzisiaj wlasnie nawiew wcale mi nie dzialal..i co sie okazalo..rozlacz kostki od sliniczka i przeczysc styki.. byly mocno zasniedziale.podlalczylem spowrotem i sluchajcie 3 i 4 dziala bieg...
ale nadal nie ma 1 i 2. prosze o pomoc... z gory dziekuje
te zasniedziale styki przeczyscilem tylko ..ze 3i 4 bieg chodzi ale 1 i 2 nie ma ...wiec co to moze jeszcze byc?? moze gdzies jezsze sa zasniedziale?? czyscilem styki kostki na takie 2 duze piny ktore sa umieszczone kolo rury nawiewu przy opornicy
Przeczysciłem wszytkie styki sprawdziłem opornice i co sie okazało nadal 1i2 bieg nie działa . Nie wiedziałem co moze byc przyczyna do momentu az nagle zadział 1 i 2 bieg dmuchawy ale tylko na pare minut. Wniosek nasunął sie jeden wszytkie połaczenia i kostki ok, opornica równiez poniewaz ona albo działa albo nie . Pozostaje jedyne rozwiązanie przełacznik dmuchawy w kabinie mysle ze tam poprostu sa wytarte styki na tym potencjometrze, sprawdziłem miernikiem z tyłu kostki i rzeczywiscie nie ma przejscia na 1i2 pozycji . Wniosek : panel nawiewu do wymiany poniewaz sam włącznik dmuchawy nie jest wymienny.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4937 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 423/28
Wysłany: Pon 03 Sty 2011, 13:57
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Dmuchawa nawiewu
Dla usystematyzowania (bo w tym układzie psuje się wszystko):
1. Nie działa któryś z niższych biegów (lub wszystkie od 1 do 3):
- uszkodzony regulator na panelu
- uszkodzona opornica (drut oporowy lub bezpiecznik termiczny)
2. Nie działa najwyższy bieg
- uszkodzony regulator na panelu
- uszkodzony przekaźnik prędkości maksymalnej
3. Nie działa wcale
- bezpiecznik
- styk podłączenia kabli do silniczka - wyjąć wtyczkę i zobaczyć stan styków. Jak są przytopienia plastiku obudowy wtyczki to styk na pewno jest zły i wydziela się temperatura.
- zużyte szczotki lub komutator. Szczotki można wymieniać, jeżeli jednak komutator jest mocno zużyty to wymiana nie ma sensu.
- zatarty wirnik silniczka
3. Działa czasami
- uszkodzony regulator na panelu
- styk podłączenia kabli do silniczka - wyjąć wtyczkę i zobaczyć stan styków. Jak są przytopienia plastiku obudowy wtyczki to styk na pewno jest zły i wydziela się temperatura.
- zużyte szczotki lub komutator. Szczotki można wymieniać, jeżeli jednak komutator jest mocno zużyty to wymiana nie ma sensu.
- zatarty wirnik silniczka
I to powinna byc pierwsza odpowiedź . Mysle ze temat juz został wyczerpany wazne ze wiemy co i gdzie sparwdzac a trzeba po kolei wszytko wszak nie jest to az tak duzo pracy.
Pamietajmy o róznych rodzajach opornic najlepiej wymontowac swoja i dopiero kupić.
Ostatnio zmieniony przez toma$ dnia Pon 30 Sty 2012, 02:00, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.